Var inget prat om det vid incheckning, men firman som bokat och ska betala, har varit så på alla andra ställen vi varit på o då har det aldrig krånglat, fast då kanske han har betala utan krångel.....
Jag har sagt till dom "Jag har ej bokat något hotellrum och kan därför ej anses som betalningsskyldig för något jag ej bokat, jag har ingen skyldighet att betala företagets räkningar. "
Men det ansåg inte hotellet, jag har ju sovit i ett rum där och eftersom inte företaget betalar så blir det då jag som är skyldig att betala anser dom.
Sa även till henne att polisen höll med mig om att det var självklart att det är firman som bokat och även firman som ska betala, de kan inte kräva mig på betalning.
Men det höll inte hotellet med om...
Om man frågar snällt, tror ni polisen kan ringa o prata lite vett med hotellägaren ?
De hotar ju mig med kronofogden om de inte får betalt, det är väl olaga hot/utpressning eftersom jag inte har nåt med fakturan att göra...
Eller kan konsumentverket ringa dom o få dom att förstå att det är firman som ska betala och endast firman de kan skicka till kronofogden.
Mig lyssnar de ju inte på så..
JapMax skrev:
När man checkar in så klargörs de ju vem som ska betala, någon står ju som betalare. Sen att alla är registrerade är väl en annan sak antar jag. Jag vet inte hur de ligger till i ditt fall men jag hade ju hävdat bestämt att de är företagets faktura.