TurbOla skrev:
Edil_ skrev:
Passat i alla väder
-01 och uppåt bör du välja tycker jag, då med faceliften 3BG. Mycket barnsjukdomar och annat som är löst då! Samt att dom känns tusen gånger mer modernare och snyggare än 3B:n.
Tycker de är snyggare än V70 och inte riktigt lika "mainstream". Vill du åka riktigt billigt så välj en diesel med minsta motorn, då kommer du lätt ner till 0,4 i förbrukning! Samt att dieslarna går mycket lugnare och skönare att åka i än en bensinbil! Men vill du ha en bensinbil så se till att få en 1,8t. De går mjukt och behagligt och kraften finns där med ett litet chip.. Ligger runt litern i medelförbrukning, iallafall dom jag provkört!
Komforten ligger nog lite på V70ins sida, men bara LITE. För Passaten har underbar komfort, men frågan är om stolarna inte är snäppet skönare i V70!
Och i dagens tider, Volvo är på väg ner, V.A.G bara reser sig mot skyarna och säljer bättre än aldrig förr!Köp en Passat, du får riktigt mycket bil för pengarna!
Det vill jag se bevis på!
Jag är 100% säker på att deras bilförsäljning också [b]sjunker![/b]
Volvos V70 D5 eller 2,4D är också relativt snåla, ligger runt 0,6 i förbrukning, och då får man tänka på att de väger en del.
V70n är ju erkänd som en rymlig, bekväm och säker bil.
Så sant, TurboOla. Edil är för jävligt optimistisk.. AHAHA som att de skulle sälja som bäst när ingen vågar köpa bilar när folk avskedas som på löpande band, finanskris över hela världen...
Vem var det som bad om statligt stöd i Tyskland? VW kanske? Ahaha just de.
OnT: V70 alla dagar i veckan.
"Komforten ligger nog lite på V70ins sida, men bara LITE. För Passaten har underbar komfort, men frågan är om stolarna inte är snäppet skönare i V70!
" Du yrar. En Hitlerslädes plastsits kan inte jämföra sig med en V70n med fåtöljer i skinn.
Fjädringskomfort? Lätt V70. Ej om du vill åka snabbt i kurvor, men som komfort i lite över lagliga hastigheter är den väldans bra på.
Rymlig? Det tar även V70 hem. V70 är en större bil är Passat. Punkt.
Säkerhet? Ja Volvo är kända för att vara säkra bilar, med rätta. Inte minst V70 är mycket säker och skulle jag välja att sitta i en V70 och en Passat i t.ex. en frontalkrock är valet lätt. Större --> tyngre --> bättre säkerhet.
Sen behöver du inte oroa dig om att köpa en bil som krånglar om du väljer en V70.