4049
Sök

Maktlös mot polisen!

25 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Inatt var jag och några kompisar ute på Shell i Löddeköpinge.
Väl framme vid kassan står en polis och hans kollega tankar bilen.
Kollegan i bilen kör fram till rutan och jag vänder mig om och kollar, då blir han förbannad, backar tillbaka och skriker åt mig : "vafan är det med dig, har du problem eller?"
Och det gör han framför allt folk, utan att skämmas.
Hans partner framme i kassan vänder sig om och ställer sig ungefär 2 cm från mitt ansikte, skriker åt mig och undrar ifall jag har eller vill ha problem!
Allt jag säger tar han som uppkäftighet och attitydproblem (eftersom jag sa emot honom och kollegan mot allt de sa för de sa endast idiotiska saker som att jag inte fick titta och att jag hade druckit, fast det hade jag ej samt så undrade de om jag ville bli inburad), så han blev arg och slog till mig i bröstkorgen två gånger, båda gångerna blev jag lika paff och lika hårt tillknuffad så jag höll på att trilla samt tappa andan, eftersom han slog mig precis i nedre delen på strupen.
Vad borde man som tonåring göra där?
Hålla flabben, efter som man är maktlös men ska man anmäla eller ej?
Finns vittnen samt kameraövervkning på området.
Kan ju inte tänka mig att de får göra så här?
Uppskattar alla svar...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/104661/520524_6qagto.jpg

12 086 Inlägg
14 december 2008
Jag hade ju dött alltså, händelse-scenariot jag får fram i mitt huvud är alltså utanför min värld!
Öppnar en snut så hårt är de svårt att göra något, det går inte att hantera en sådan situation.
I vanliga fall ber jag om polisens tjänstenummer om jag tycker dom uppför sig olämpligt.
Men står dom o skriker i ens nylle och slår en i bröstet hade jag nog fan inte vågat lol
Jag hade gjort allt jag kunnat för att hämnas efteråt.

Har du tillgång till videomaterial är de ju en självklarhet.
Polisanmäl honom och försök få tag i ett eget exemplar av filmen.
Det är ofta svårt att sätta dit en snut, dom håller om varandra hårt.
Går ju att lösa på andra sätt, absolut inget jag förespråkar men jag vet ju vad jag hade haft lust med..

Ska poängtera speciellt efter tråden om ordningsboten att jag tycker om poliser, verkligen!
Därimot hatar jag snutjävlar om ni förstår vad jag menar.

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
14 december 2008
Ja vad ska man säga. SNUTJÄVLAR är dumma i huvudet har vi nu kommit fram till smile det är därför det känns så bra att köra ifrån dom smile Du lär ju kika med macken om dom har något inspelat material som du kan få. Men du hade inte gjort någonting eller ? du vände dig bara om och tittade på dom eller. haha sjukt isåfall.

8-)

25 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Jag hade ju dött alltså, händelse-scenariot jag får fram i mitt huvud är alltså utanför min värld!
Öppnar en snut så hårt är de svårt att göra något, det går inte att hantera en sådan situation.
I vanliga fall ber jag om polisens tjänstenummer om jag tycker dom uppför sig olämpligt.
Men står dom o skriker i ens nylle och slår en i bröstet hade jag nog fan inte vågat lol
Jag hade gjort allt jag kunnat för att hämnas efteråt.

Har du tillgång till videomaterial är de ju en självklarhet.
Polisanmäl honom och försök få tag i ett eget exemplar av filmen.
Det är ofta svårt att sätta dit en snut, dom håller om varandra hårt.
Går ju att lösa på andra sätt, absolut inget jag förespråkar men jag vet ju vad jag hade haft lust med..

Ska poängtera speciellt efter tråden om ordningsboten att jag tycker om poliser, verkligen!
Därimot hatar jag snutjävlar om ni förstår vad jag menar.

Poliser : Bra
Snutjävler : Borde inte finnas hmm

25 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Alex_M skrev:
Ja vad ska man säga. SNUTJÄVLAR är dumma i huvudet har vi nu kommit fram till smile det är därför det känns så bra att köra ifrån dom smile Du lär ju kika med macken om dom har något inspelat material som du kan få. Men du hade inte gjort någonting eller ? du vände dig bara om och tittade på dom eller. haha sjukt isåfall.

Det är sjukt tongue.
Gjurde inte ett dugg förutom att jag tittade tydligen för mycket...

Norrlänning
1 453 Inlägg
14 december 2008
KarlDamm skrev:
Alex_M skrev:

Det är sjukt tongue.
Gjurde inte ett dugg förutom att jag tittade tydligen för mycket...

Dom blev väl avundsjuka på dina bilar... Det är inte många vuxna som kan acceptera att unga har fina bilar smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

1 311 Inlägg
14 december 2008
Ja va ska man säga, den svenska avundsjukan har slagit till igen, måste säga att du har mkt fina bilar! Du måste va mkt framgångsrik i din sysselsättning!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

?
1 038 Inlägg
14 december 2008
KarlDamm skrev:
Kollegan i bilen kör fram till rutan och jag vänder mig om och kollar, då blir han förbannad, backar tillbaka och skriker åt mig : "vafan är det med dig, har du problem eller?"
Hans partner framme i kassan vänder sig om och ställer sig ungefär 2 cm från mitt ansikte, skriker åt mig och undrar ifall jag har eller vill ha problem!

Det hela borde ju finnas på video, ring aftonbladet å åk till macken så tittar ni på filmen tillsammans.... smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

8 883 Inlägg
14 december 2008
Danne-M3 skrev:
KarlDamm skrev:

Det hela borde ju finnas på video, ring aftonbladet å åk till macken så tittar ni på filmen tillsammans.... smile

Går bara ett se på videon efter beslut från åklagare så det är rätt menigslöst att ens försöka.
Trådskaparen ska ta upp problemet med Polisen
Senast redigerat av Hamilton (14 december 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Fattig student
1 282 Inlägg
14 december 2008
Det är ju bara en anmälan som gäller.. finns det övervakningskameror samt vittnen så har dom inget att komma med, det är ju roligt att man kan få attityd i uniform!!
Det är ju konstigt att folk inte tycker om lagens långa arm, sånna här händelser hjälper ju knappast till att bygga förtroende i deras yrkeskår..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

687 Inlägg
14 december 2008
KarlDamm skrev:
text

Ännu en meningslös tråd om hur dumma polisen är. Var är deras version av händelsen innan alla börjar dömma dem? Tror ni att det funkar så här i en rättegång också att man enbart får höra en version av en händelse och sen har man rätt att börja dömma?

Och vad ger dig rätten att hänga ut en bild med poliser på ett forum? Är det ens de inblandade? Du sa 2st du visar 3st. Vet de om att du har hängt ut de med bild? Har du deras tillåtelse? Annars så luktar det ju åt anmälan för att du hängt ut de utan tillåtelse.

Varför ens skriva om det på garaget? Har de nu gjort det DU påstår så gå till station och anmäl, det finns oberoende utredare för sådana här saker och de tar ingen sida.

Ring JO och anmäl, JO utreder allt som anmälheten har råkat ut för med polisen och tro mig de backar inte för att utreda det till grunden.

8 883 Inlägg
14 december 2008
Nehe skrev:
KarlDamm skrev:
text

Ännu en meningslös tråd om hur dumma polisen är. Var är deras version av händelsen innan alla börjar dömma dem? Tror ni att det funkar så här i en rättegång också att man enbart får höra en version av en händelse och sen har man rätt att börja dömma?

Och vad ger dig rätten att hänga ut en bild med poliser på ett forum? Är det ens de inblandade? Du sa 2st du visar 3st. Vet de om att du har hängt ut de med bild? Har du deras tillåtelse? Annars så luktar det ju åt anmälan för att du hängt ut de utan tillåtelse.

Varför ens skriva om det på garaget? Har de nu gjort det DU påstår så gå till station och anmäl, det finns oberoende utredare för sådana här saker och de tar ingen sida.

Ring JO och anmäl, JO utreder allt som anmälheten har råkat ut för med polisen och tro mig de backar inte för att utreda det till grunden.

Instämmer i inlägget. Det är ju bara 1sida av historien i vanlig ordning vi får höra och inte sällan så skarvas det rejält i dom. Dessa trådar leder ingen vart då vi av förklarliga skäl inte kan höra den andra versionen och då passar det bättre i bloggen.
Senast redigerat av Hamilton (14 december 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Kanon..
1 473 Inlägg
14 december 2008
Ja det är väl ungefär såhär det alltid brukar låta när man hör ena sidan av det hela.

Om det nu är som du säger får du nog ut mer av att anmäla än att gnälla på garaget, men du har väl inget att hämta av en anmälan då du kanske glömde nån detalj så då är det väl bättre med en historia på garaget för att få lite sympati från andra snuthatare.

Eller?

Diktator
968 Inlägg
14 december 2008
varit med om sånt där säkert 10 gånger i min ungdom som punkare, flera gånger polisen helt oprovocerat börjar mucka och skrika när han hade runt 3-4 polis polare i närheten sen börja putta på en, inte alls olikt folk som muckar stryk på puben och apar sig, och sen "slå mig då, ser det i dina ögon att du vill slå mig" och så ger man fan i att slå, så börjar dom putta på en HÅRT, och så fort andra reagerar sliter dom fram betongen och börjar slå på dom och griper dom för våldsamt motstånd... och alla blir frisläpta dagen efter men hela ens värld för tillfället är helt ur spel och man fattar knappt vad som hänt, och har det verkligen hänt en själv... så, det här är inte första gången dom spelar allan ballan och taggar upp sig inför sina polis polare... sjukt att det ska finnas
Senast redigerat av Brandis (14 december 2008)

Administratör
2 980 Inlägg
14 december 2008
Blogg......

En kopp av den svarta såsen...

Sök