3488
Sök

Vill ha tips på bra redigeringsprogram.

2 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Har redigerat film i Windows movie maker lite grand, men vad jag förstått så kan man inte spara i dvd-format för att senare bränna till dvd, så jag skulle vilja ha tips på bra program för det eller förklaring på hur man gör med WMM.
Tacksam för tips. Turbopibben!
Senast redigerat av pibben (14 december 2008)

Studerande
727 Inlägg
15 december 2008
Testa Sony Vegas 7.0, Sony Vegas 8.0 PRO. Kan laddas ner via youtube om du skriver "How to download sony vegas 7.0/8.0 PRO" Sen så visar dom vad man klickar på osv. Om du vill byta nån film till DVD, eller något så kan du även ladda ner "Ultra DVD Creator" med den kan du byta filer från t.ex WMA -> DVD.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
15 december 2008
Som xXchamXx94 sa så är Vegas vettigt. Dock föredrar jag Adobe Premier tillsammans med After Effects och Encore. Jävligt vettigt faktiskt. Har man inte så stora kunskaper inom videoredigering så finns ju Adobe Premier Elements. Det är nån helt okunnig här på jobbet som kör det, och som lyckas få till rätt coola grejer där i. Men ja.. allt går om man vill.

JDM
593 Inlägg
16 december 2008
Hmm, tänkte att jag kan passa på att fråga.
Jag kör med Final cut pro på min mac, men det är jätteavancerat och lite overkill när jag bara klipper något lite mindre. Sen så är min mac jätteseg i jämförelse med min PC. Så jag tänkte också skaffa något potent men lite simplare program till PCn. Är det Adobe som gäller då? Vad kostar det ungefär, finns det något gratisprogram? Avid, är det nå bra?

Det ska vara JDM och bana!

1 874 Inlägg
16 december 2008
Haxxel skrev:
Hmm, tänkte att jag kan passa på att fråga.
Jag kör med Final cut pro på min mac, men det är jätteavancerat och lite overkill när jag bara klipper något lite mindre. Sen så är min mac jätteseg i jämförelse med min PC. Så jag tänkte också skaffa något potent men lite simplare program till PCn. Är det Adobe som gäller då? Vad kostar det ungefär, finns det något gratisprogram? Avid, är det nå bra?

Va fasen? Final Cut Pro är ju typ det bästa man kan ha till Mac?!.. Jaja.
Adobe Premier Elements är ju rätt simpelt, har många templates och sådär. Kostar väl iofs
en del. Men det kanske det är värt. Annars kan du säkert besöka någon elak sida på nätet
och ta hem det för att prova lite. Köper du det så har du dock fri support och sådär.

Jag kör ju på "riktiga" Premier på jobbet. Det är ju självklart mycket bättre. Men också
mycket mycket mer avancerat. Det beror lite på vad du vill göra också...

JDM
593 Inlägg
16 december 2008
Hehe, ja final cut pro är helt sjukt bra. Men jag vill kunna jobba med PCn också då den är mycket kraftfullare. Så programmet jag ska ordna till den skulle ju gärna vara kompatibelt med final cut, asså kanske samma filformat. Men jag vill ju inte lägga ut mer än kanske någon hundralapp eftersom jag har final cut pro totalt lagligt inköpt.

Det ska vara JDM och bana!

1 874 Inlägg
17 december 2008
Haxxel skrev:
Hehe, ja final cut pro är helt sjukt bra. Men jag vill kunna jobba med PCn också då den är mycket kraftfullare. Så programmet jag ska ordna till den skulle ju gärna vara kompatibelt med final cut, asså kanske samma filformat. Men jag vill ju inte lägga ut mer än kanske någon hundralapp eftersom jag har final cut pro totalt lagligt inköpt.

Vet inte vad du har för Mac och vad den har för specifikationer. Men på de nyare burkarna ingår ju Crossover/Bootcamp (vet inte vilket utav dom). Då kan du ju faktiskt switcha och köra Windows om du så vill.

Samma filformat kommer du nog aldrig att få, eftersom att programmen i sig har sina egna format. Dock tror jag att det finns en ny funktion i Adobe Premier CS4 (jävligt nytt, och jävligt dyrt) som gör att man kan importera Final Cut-filer (om jag inte minns helt fel). Men i så fall får du nog köpa det, för det är väldigt nytt och går troligtvis knappt att få tag på, om man vill leka pirat...

Sök