1 - Det är nog väldigt induviduellt. Men det verkar mest vanligt att konvertera halvljuset, man har ju mest nytta av det (sen vet ja inte hur det är med helljus, dom är ju avslagna när man möter andra bilar)
Bäst är att konvertera båda (om man har plats för 4st ballaster vill säga) men de borde du ha i din 9-5a
2 - Ur olika synviklar skulle ja säga : Funktion - Halvljus+Helljus (mest nytta av xenon på dom)
Men du slipper förmodligen böter / ombes av polisen om du kör me xenon i helljus+dimljus.
Fast en dimljuslykta måste vara E-märkt (typgodkänd) och det godkännandet försvinner om du monterar xenon i dom.
Skulle ja vara du skulle ja sätta i hel o halvljus, för mej går funktion före styling. Men de är ju upp till var o en.
3 - Vet ej
4 - Mycket bättre
halvljuset kommer NÄSTAN lysa som bilens orginalhelljus med halogenlampor. Så har du väl konverterat halvljuset så kan ja lova dej att du blir sugen på xenon i helljuset oxå
5 - Nej det har ja inte. Men vill du öka styling-graden på det hela så sätt 6000k i halv+dimljus. Dom lyser mkt bra på vägbanan dom med.
Men i helljus skulle ja garanterat köra med 4300k, ger ju bäst ljus enl tillverkarna.
6 - har aldrig provat, men jag kan tänka mej att det kan bli problem med styrboxar osv. Skulle nog skippa det o konvertera de vanliga insatserna istället.
Hoppas ja vart till nån hjälp iallafall
Lycka till!