Yo! Efter att jag sett en tråd om ett annat VW projekt här på garaget såg jag att ett visst intresse för old volks fanns och tänkte därmed kasta upp en projekttråd om mina egna byggen.
Objektet i sig är en 1500 från 67, hittades i skogen bakom en lada, bortglömd under ett träd i högt gräs och är därmed rostig as hell men det är inga problem. Där hade den stått sen 1982 och plockades fram förra våren/vintern och visade sig vara rätt fräsh ändå att döma av platsen den stått på, och hur länge den stått. Motorn gick runt för handkraft utan minsta skruvande och karossen i sig var i skapligt skick ändå.
Lite framtidsplaner som jag har är:
Ny bottenplatta med ordentligt rostskydd och epoxy lack.
Ny lack på karossen.
Sänka myyycket.
Ny fälgar.
Och sen ska det väl inte vara mycket mer än så. Ska slänga på takräcket jag har liggandes också.
Det jag har gjort med bilen hittills är inte mycket, men nu ska det sättas igång ordentligt. Skickar in lite bilder på det som är gjort här:
Fyndplatsen, plockades fram direkt och tvättades av för att kika hur skicket var.
Interiören som var där en gång i tiden.
Helrutten bottenplatta och trösklar.
Den nya bottenplattan som ska på, är i princip 100% rostfri men ska blästras och behandlas igen, så att jag kan vara säker på att det blir ordentligt gjort.
Råttskit, råttgift, råtthår och annat skrot i slangarna.
Ojdå, karossen verkar ha lossnat eller nått? Där står även mitt andra objekt, det får dock vänta tills detta är klart.
Det är allt som är gjort i dagens läge. Imorgon tänkte jag sticka och städa ur garaget ännu en gång då det har använts som förvaringsplats under tiden då mitt intresse legat på botten, men nu ska jag ta tag i det igen!
Kom gärna med synpunkter och åsikter, bra som dåliga då det är min första projekttråd så kanske det finns vissa saker jag inte tänker på.
Uppdaterar imorgon eftermiddag/kväll om intresse finns.
Mvh Karlsson.