Growe skrev:
allt är OTROLIGT lätt mekat på en 850
dock är lådan det tråkigaste kapitlet på en 850
köpte min 855 med toppackningsras slutade med att jag byte hela drivlinan på bilen pga
inte en enda slang var hel och mycket konstiga saker hade dom grejat med
tog 3timmar att hänga i nya motorn och ta första provturen
1timme att få ur den gamla motorn
att fixa oljereturen kanske tar 1timme om man är lite ovan kostar max 100kr i matrial
har för mig att det faktist handlar om 50kr för "oringen"+packningen
lite synd att det inte är en 2.3l men det är marginell skillnad orginal
fast synkringen kommer få dig galen ganska omgånde
fast o andra sidan kostar inte en låda flera miljoner
och det fungerar utmärkt att hänga dit valfri låda från 850 x70 dock bör man för att slippa krångel
undvika m59 (850R) och sedan nyare lådor än 02 då splinsen skiljer på kopplingen
känner en med firma som byter låda för runt 2000:- så man överlever ett sånt byte
personligen skulle jag ALDRIG byta lådan med motorn kvar i motorutrymmet
inte värt att slåss med lådan på plats