3184
Sök

Upplopp i rosengård

KHRacing
20 december 2008
Det där med att vara rasist eller inte, det kan vi ta i en totalt separat tråd (eller helst inte alls)

Men jag tror att väldigt väldigt många svenskar är tuffa utåt, men inom sig annorlunda..

SÅ ärligt talat, så skall vi vara stolta över att få ta emot/ge plats till folk som blivit tvungna
att fly itt hemland för sina åsikters skull.

Men väl i ett nytt land så skall man ge heder till det landets seder & regler.

Detta var det iaf(väl?) meningen med att ta emot flyktingarna från början ?

Min mor var flyktinglärare på 70-talet & då var det en helt annan fason på "detta".

--------------------------------------------------------------------------------------

jag menar, inte fan åker vi Iran/irak/Suadiarabien & skriker okvädesord om Muhammed ?
Hur länge hade vi överlevt tror ni ?

Jämför med TopGear-gänget när de var i USA & körde genom nån delstat med "felaktig" text
skrivet på sina bilar...

Det borde vi i så fall göra med tanke på vad som hände hör i somras med Muhammedteckningarna.

------------------------------------------------------------------------------------

1 703 Inlägg
20 december 2008
Är detta främlingsfientliga klubben? Vad spelar ursprung, religon, och hudfärg för roll.
Ska man skylla på nåt kan man ifrågasätta svensk integrationspolitik.

Muttley
20 december 2008
henkebenke skrev:
Är detta främlingsfientliga klubben? Vad spelar ursprung, religon, och hudfärg för roll.

ja tydligen har de problem med vita svenskar. för de rånar ju oss. kolla igenom insider programmen om rosengård så lär du själv se. går att finna på youtube finns i 5 delar om de området.

1 963 Inlägg
20 december 2008
blacken skrev:
Felax skrev:
jonesono skrev:

Mångkultur funkar inte i kluster, det funkar när det är utspridet där alla får ta del av samhället och inte blir intränga/skapar sin egen subkultur.

Nämn ett land där det visat sig fungera.. jag vet då inget.

USA..

HAHAHA "ok" tror dig..

Men are not born - Men are made

1 963 Inlägg
20 december 2008
Mortalis skrev:
Felax skrev:
jonesono skrev:

Mångkultur funkar inte i kluster, det funkar när det är utspridet där alla får ta del av samhället och inte blir intränga/skapar sin egen subkultur.

Nämn ett land där det visat sig fungera.. jag vet då inget.

Japan. Finns nästan lika många religioner som människor där

Nope..

"De officiella siffrorna är dock att 54% är shintoister, 40% buddhister, 0,7% kristna och 4,7% uppger andra trostillhörigheter, exempelvis shamanism." Wikipedia

Men are not born - Men are made

624 Inlägg
20 december 2008
det verkar som de flesta tycker att det gått för långt med det hela...men som vanligt i sverige så är man tyst och tiger..titta bara på bensinpriset som består av största delen skatt& olika avgifter, ingen tycker det är ngt vidare, men vad händer, inte ett piss..!?

se bara på södertälje,syrianer irakier och iranier, de ha som uttalat mål att ta över hela södertälje.de pratade om det på tv, när de hade ngt repotage om andelen invandrare gämfört med staterna..

sen har jag sett själv, repotage av bbc, cnn och liknade.. lite tuffare än insider om hur radikala islamister har som mål att islam skall bli världsreligon..

nä de största hycklarna och lögnarna, det är islamister, sån jävla dubbelmoral så det finns inte, riktiga ögontjänare..

nog fan är religionen roten till allt ont alltid ( nästan)
inte äta fläsk?! vad är det för jävla idioti hur kan man vara så rubbad?vad skall det gå ut på!?
varför inte,grisen är ett smutsigt djur??- hallå...?det är ju sinnesjukt.
en annan sinnesjuk grej-omskärelse på flickor och pojkar,
på tjejer syr de ihop öppningen så det får ett helvete med menstruation och vanliga toalet bestyr, sen på bröllopsnatten så skall mannen öppna det hela för att vara säker på att kvinnan är oskuld!?

på killar karvar de bort halva ballen så ollonet ligger helt öppet..renligare? hur vore det med en vanlig dusch kanske?

vem i helvete har kommit på detta!?!!???, sånt barberi.det är helt galet,så jäkla rubbat så det finns inte..!

allt i religionens namn.
så nog är det av ondo alltid.

usa är inget föredömme på ngt sätt när det gäller fungerande intregration, större jätte ghetto få man ju leta efter, samma med england-världens mest bevakade land, hmmm undra varför..
frankrike/tyskland finns heller inte kvar, i tyskland är det bara turkar så långt ögat når, och ja.. jag har sett det med egna ögon..

tacka f*n ( sätter en asterix där så ingen tar illa vid sig av de frekvent förekommande svordommarna)
för att de lämnar sina land och kommer hit,de har ju noll och ingenting och kommer aldrig ha ngting,välkommen hit, gratis lägenhet, pengar you name it,skulle också komma hit i så fall, direkt det är ju toppen, som en lång semester..

sen visst, många kommer från fruktansvärda upplevelser, det håller jag fullständigt med om,  men de kan man räkna på ena handen om man vill hårddra det, sett till andelen i procent av nytillkomna flyktingar.

ett annat exempel på ingenting..
AFRIKA, ( det är inte för inte som de hämtade slavar därifrån förr i tiden)

hur många tror ärligt att afrika skulle ha ngn som helst utveckling om det inte vore för västvärlden, och dess ständiga ström av pengar..?
( läs vite mannen)
sen kan man ju fråga sig hurvida utveckling är/leder tillngt bra ?!inte alltid skulle jag vilja säga..

och vad det anbelangar så har jag vänner i rinkeby tex-inga svenskar..
har ni varit i rinkeby inne i husen?
det ser ut som du hamnat i belgrad under 90 talet..allt är förstört, nerklottrat/ sönder rivet/ sparkat..varför?av vilken anledning, vad skall det gå ut på?

rasist javisst (litet rim på slutet inför julen)..men säg mig vem är inte rasist??

who´s the man?

956 Inlägg
20 december 2008
http://www.youtube.com/watch?v=XE-Z_HNmKLA

Bara för jag länkar filmen, betyder de inte jag tycker så eller har samma uppfattning. Så jag inte blir uthängd för det, men kan vara se värd fast den inte är särskilt trolig enligt mig.

29 Inlägg
20 december 2008
AFA-folk i Rosengård = Skön mix lol

615 Inlägg
20 december 2008
Men dumma jävla idioter, åk hem och kasta bomber och skit i era egna länder, har vi tur kanske ni får hedersuppdrag med bomberna fästa på kroppen. Då är ju snart problemen lösta i alla fall.....

Let's stance!

V10
20 december 2008
Jag själv är utlänning, kom till Sverige när jag var 6 år och det är det bästa som hänt i mitt liv. Jag har världens största säkerhet, dom största möjligheterna, alla slags möjliga hjälp och råd man kan få. Vilket annat land ger en mat i skolan? Eller hjälper en med precis vad som än behövs?

Ekonomin är stark och Sverige håller en jävla bra politik. Vi kanske inte tycker det dom gör mot svenska folket med tanke på skatter osv men nog fan ligger Sverige på topp när det gäller att marknadsföra sig.

När jag kom till Sverige med familjen så hade vi pengar så vi knappt klarade dagen, man hade bara råd med mat och inget mer. Idag går utlänningar och har kredit och bankomatkort, dom köper bilar, dom köper dyra kläder...jag menar....CUT THE CRAP, vart FAN kommer allt ifrån?!?!?

Detta har gått så långt att jag själv som utlänning tittar på andra utlänningar med stor ilska, dom förstör, och dom förstör för mig!!!

Nej, jag är med på att skicka hem alla de som inte sköter sig, ut med skiten direkt, så blir det renare och lugnare här!!!

Och nej, jag är ingen person från nåt "bombland", dom borde man fan hänga på pålar som har såna sjuka tankar!!
Senast redigerat av V10 (20 december 2008)

123 Inlägg
20 december 2008
V10 skrev:
Jag själv är utlänning, kom till Sverige när jag var 6 år och det är det bästa som hänt i mitt liv. Jag har världens största säkerhet, dom största möjligheterna, alla slags möjliga hjälp och råd man kan få. Vilket annat land ger en mat i skolan? Eller hjälper en med precis vad som än behövs?

Ekonomin är stark och Sverige håller en jävla bra politik. Vi kanske inte tycker det dom gör mot svenska folket med tanke på skatter osv men nog fan ligger Sverige på topp när det gäller att marknadsföra sig.

När jag kom till Sverige med familjen så hade vi pengar så vi knappt klarade dagen, man hade bara råd med mat och inget mer. Idag går utlänningar och har kredit och bankomatkort, dom köper bilar, dom köper dyra kläder...jag menar....CUT THE CRAP, vart FAN kommer allt ifrån?!?!?

Detta har gått så långt att jag själv som utlänning tittar på andra utlänningar med stor ilska, dom förstör, och dom förstör för mig!!!

Nej, jag är med på att skicka hem alla de som inte sköter sig, ut med skiten direkt, så blir det renare och lugnare här!!!

Och nej, jag är ingen person från nåt "bombland", dom borde man fan hänga på pålar som har såna sjuka tankar!!

Håller med i det du skriver, ut med alla som förstör.

Förjaevle Brao
555 Inlägg
20 december 2008
Ja fy fan , skicka tillbaka alla som bråkar å jävlas , dom som gör rätt för sig har jag inget emot.....Kommer dom till Sverige ska dom anpassa sig till vårt land och sköta sig!!!

687 Inlägg
20 december 2008
Jaha gott folk. Vad ska ni göra sen när ni har kastat ut varenda invandrare som finns i Sverige? Är det invandrarna som begår alla brott osv eller är det de som står längst ner på samhällstrappan?

När Sverige var ett land som endast var befolkat med människor från norden så stod det svenskar längst ner på samhällstrappan och de var de som begick alla brott för att få en egen bättre levnadsstandard. När Sverige tog in så mycket invandrare så tog de forna svenskarna hissen direkt upp och invandren står nu längst ner på trappan.

När ni har kastat ut alla så kommer en del svenskar återigen ta hissen ner och stå längst ner i samhällsklassen och då kommer ni se att lika många brott och elände kommer begås med den enkla skillnaden att det är svenskar och inte invandrare.

Sen vad är en invandrare? Är det en person som är född i Sverige? Är det en person som är född utomlands men som har svenskt medborgar skap? För mig så är en invandrare någon som är född utomlands och har INVANDRAT till Sverige. Är man född här eller har svenskt medborgar skap så är det också en svensk som begår brottet (vad spelar hudfärg, hårfärg, ögonfärg, nässtorlek för roll?)

Kolla på de mest sinnessjuka människorna i Sverige, de som begår de värsta brotten vilken etnicitet har de? (Thomas Quick, Hagamannen osv)

Tror ni inte att de flesta som kommer hit och har utbildning som läkare osv men sen som söker jobb och inte kan få något enbart på grund av arbetsgivare med samma fördomar som ni har här inne (sin hudfärg) komme känns STRAIN-frustration (Robert Merton 1930) och vända sig mot samhället för att kunna skaffa mat till sin familj.

Sverige är nog det land där vi tar minst seriöst på vår egna religon, ni sitter och beklagar er över att de vill ha en moske och bygga en till och bla bla bla men säg mig går ni i kyrkan varje söndag? Lever ni efter kristus 10budord? Biktar ni er?

SVARET ÄR NEJ det gör ni inte så om ni inte tar så hårt på kristendomen vad spelar det då för roll om det står en moske inne i stan? Ni behöver ju själva inte gå dit eller hur?

Jag är en av de som kommer stå där och säkert få sten över mig, men inte sitter jag och tycker att folk borde skickas hem för det? Ja jag tycker också att det är helt fel sätt att hantera saker på men inte lägger jag vikten på hudfärgen de har. Det är ju svensk integrationspolitik som henkebenke sa som måste ändras, det och alla såna här smygrasistiska åsikter som finns överallt. Får vi bort fördomarna så kanske alla också kan få det bra? Så kan vi ta bort alla klassskillnader.

Sen är det ju också dubbelmoral som spökar här, ni sitter själva och säger att vi måste göra uppror mot IPRED, BENSINPRISER osv att vi ska ta efter Frankrike och själva göra upplopp men när några SVENSKAR i rosengård gör detta för något de tror på så vill ni slänga ut dem?

Hade det varit bensinpriset de gjort upplopp för att ändra och inte en moske så hade denna tråden hetat "Hylla hjältarna i Rosengård för att de vågar stå upp".

Bara mina åsikter, och till sist du GIWIB det är såna som du som Sverige egentligen borde skicka ut.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
20 december 2008
Ellertz skrev:
jonesono skrev:
Ellertz skrev:
Jaa så här blire när sossarna vill ha sitt mångkulturella samhälle. Det funkar inte.

Ellertz skrev:
Kommer man som ny till sverige så får man väl anpassa sig. Man kan inte leva fan varje gång man inte får som man vill. Jag vill ha en träningshall för innebandy, inte fan får jag det eller.. men inte börjar ja bomba poliser för det.

Det handlar om en moské i en lokal. Hade någon sagt upp ett kontrakt för kristna att verkar i en lokal kan jag lova dig att detta också hade uppmärksamats (förmodligen ej stenkastning). Men det verkar som att det är mycket våldsverkare som har kommit dit utifrån, från andra grupper, just för att kasta sten och härja.

Ellertz skrev:
De flesta invandrare i rosengård vill inte bli svenskar. Vi är ju "Svennehoror" för dom. De värsta är ju att vissa muslimska grupper vill ha sharialagar i sverige. Helt sjukt.

Vi har svenskar (svenska motståndsrörelsen) som vill ta vid där Hitler slutade...
Härligt att argumenten alltid är lika slipade. "Vi är ju svennehoror för dom". Är "de flesta" invandrare synonymt med "det var ett par snorungar på stan som skrek efter mig"? Vet du att det just är så här eller handlar det om rena antaganden? Har du koll på att just de som har föraktet är därifrån osv?
Det är lätt att haspla ur sig saker av bara farten.

Att sverige var nazister under andra världkriget är väl knappast en nyhet. ja har bott i ett väldigt invandrartätt område tidigare så ja vet hur det är att leva som "minoritet" i vårat eget land.

Eh ok?
Hade inget med det jag skrev att göra... kolla upp vad "svenska motståndsrörelsen" är så kan man ju fråga sig vad man skall göra av dem som vill totalt omvända vårt samhälle åt "det andra hållet"... Vart skickar vi dem? Förstår du inte att resonemanget om att "skicka hit än dit" inte riktigt funkar?
Senast redigerat av jonesono (20 december 2008)

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 082 Inlägg
20 december 2008
henkebenke skrev:

Det är bara att kika på ett par av inläggen här så ser man att genast att det inte är några riktiga kunskapstörstande och vidare insiktsfulla människor som skrivit...

V10
20 december 2008
guwib skrev:
det verkar som de flesta tycker att det gått för långt med det hela...men som vanligt i sverige så är man tyst och tiger..titta bara på bensinpriset som består av största delen skatt& olika avgifter, ingen tycker det är ngt vidare, men vad händer, inte ett piss..!?

se bara på södertälje,syrianer irakier och iranier, de ha som uttalat mål att ta över hela södertälje.de pratade om det på tv, när de hade ngt repotage om andelen invandrare gämfört med staterna..

sen har jag sett själv, repotage av bbc, cnn och liknade.. lite tuffare än insider om hur radikala islamister har som mål att islam skall bli världsreligon..

nä de största hycklarna och lögnarna, det är islamister, sån jävla dubbelmoral så det finns inte, riktiga ögontjänare..

nog fan är religionen roten till allt ont alltid ( nästan)
inte äta fläsk?! vad är det för jävla idioti hur kan man vara så rubbad?vad skall det gå ut på!?
varför inte,grisen är ett smutsigt djur??- hallå...?det är ju sinnesjukt.
en annan sinnesjuk grej-omskärelse på flickor och pojkar,
på tjejer syr de ihop öppningen så det får ett helvete med menstruation och vanliga toalet bestyr, sen på bröllopsnatten så skall mannen öppna det hela för att vara säker på att kvinnan är oskuld!?

på killar karvar de bort halva ballen så ollonet ligger helt öppet..renligare? hur vore det med en vanlig dusch kanske?

vem i helvete har kommit på detta!?!!???, sånt barberi.det är helt galet,så jäkla rubbat så det finns inte..!

allt i religionens namn.
så nog är det av ondo alltid.

usa är inget föredömme på ngt sätt när det gäller fungerande intregration, större jätte ghetto få man ju leta efter, samma med england-världens mest bevakade land, hmmm undra varför..
frankrike/tyskland finns heller inte kvar, i tyskland är det bara turkar så långt ögat når, och ja.. jag har sett det med egna ögon..

tacka f*n ( sätter en asterix där så ingen tar illa vid sig av de frekvent förekommande svordommarna)
för att de lämnar sina land och kommer hit,de har ju noll och ingenting och kommer aldrig ha ngting,välkommen hit, gratis lägenhet, pengar you name it,skulle också komma hit i så fall, direkt det är ju toppen, som en lång semester..

sen visst, många kommer från fruktansvärda upplevelser, det håller jag fullständigt med om,  men de kan man räkna på ena handen om man vill hårddra det, sett till andelen i procent av nytillkomna flyktingar.

ett annat exempel på ingenting..
AFRIKA, ( det är inte för inte som de hämtade slavar därifrån förr i tiden)

hur många tror ärligt att afrika skulle ha ngn som helst utveckling om det inte vore för västvärlden, och dess ständiga ström av pengar..?
( läs vite mannen)
sen kan man ju fråga sig hurvida utveckling är/leder tillngt bra ?!inte alltid skulle jag vilja säga..

och vad det anbelangar så har jag vänner i rinkeby tex-inga svenskar..
har ni varit i rinkeby inne i husen?
det ser ut som du hamnat i belgrad under 90 talet..allt är förstört, nerklottrat/ sönder rivet/ sparkat..varför?av vilken anledning, vad skall det gå ut på?

rasist javisst (litet rim på slutet inför julen)..men säg mig vem är inte rasist??

Du har väldigt mycket fel faktiskt, jag blir nästan rädd, och att du ens vågar säga att "vite" mannen är den som hjälper Afrika får mig att undra vad du tänker med? Inget personligt men har du ingen hjärna? Har du aldrig läst historia?

1 082 Inlägg
20 december 2008
Nehe skrev:
text

Bra resonemang!

687 Inlägg
20 december 2008
Vill även säga det att brottsligheten i Sverige ökade dramatiskt från 1950-1990 pga andra världskrigets slut och att människor fick det bättre ställt både ekonomiskt och matriellt. Sedan 1990-idag så har brottsligheten legat stabilt och inte ökat. (www.bra.se)

Det som dock har ökat är tillgången till media och media övervakningen och det gör i sin tur att ni tror att våldet har ökat.

Billackerare
365 Inlägg
20 december 2008
Nehe skrev:
Jaha gott folk. Vad ska ni göra sen när ni har kastat ut varenda invandrare som finns i Sverige? Är det invandrarna som begår alla brott osv eller är det de som står längst ner på samhällstrappan?

När Sverige var ett land som endast var befolkat med människor från norden så stod det svenskar längst ner på samhällstrappan och de var de som begick alla brott för att få en egen bättre levnadsstandard. När Sverige tog in så mycket invandrare så tog de forna svenskarna hissen direkt upp och invandren står nu längst ner på trappan.

När ni har kastat ut alla så kommer en del svenskar återigen ta hissen ner och stå längst ner i samhällsklassen och då kommer ni se att lika många brott och elände kommer begås med den enkla skillnaden att det är svenskar och inte invandrare.

Sen vad är en invandrare? Är det en person som är född i Sverige? Är det en person som är född utomlands men som har svenskt medborgar skap? För mig så är en invandrare någon som är född utomlands och har INVANDRAT till Sverige. Är man född här eller har svenskt medborgar skap så är det också en svensk som begår brottet (vad spelar hudfärg, hårfärg, ögonfärg, nässtorlek för roll?)

Kolla på de mest sinnessjuka människorna i Sverige, de som begår de värsta brotten vilken etnicitet har de? (Thomas Quick, Hagamannen osv)

Tror ni inte att de flesta som kommer hit och har utbildning som läkare osv men sen som söker jobb och inte kan få något enbart på grund av arbetsgivare med samma fördomar som ni har här inne (sin hudfärg) komme känns STRAIN-frustration (Robert Merton 1930) och vända sig mot samhället för att kunna skaffa mat till sin familj.

Sverige är nog det land där vi tar minst seriöst på vår egna religon, ni sitter och beklagar er över att de vill ha en moske och bygga en till och bla bla bla men säg mig går ni i kyrkan varje söndag? Lever ni efter kristus 10budord? Biktar ni er?

SVARET ÄR NEJ det gör ni inte så om ni inte tar så hårt på kristendomen vad spelar det då för roll om det står en moske inne i stan? Ni behöver ju själva inte gå dit eller hur?

Jag är en av de som kommer stå där och säkert få sten över mig, men inte sitter jag och tycker att folk borde skickas hem för det? Ja jag tycker också att det är helt fel sätt att hantera saker på men inte lägger jag vikten på hudfärgen de har. Det är ju svensk integrationspolitik som henkebenke sa som måste ändras, det och alla såna här smygrasistiska åsikter som finns överallt. Får vi bort fördomarna så kanske alla också kan få det bra? Så kan vi ta bort alla klassskillnader.

Sen är det ju också dubbelmoral som spökar här, ni sitter själva och säger att vi måste göra uppror mot IPRED, BENSINPRISER osv att vi ska ta efter Frankrike och själva göra upplopp men när några SVENSKAR i rosengård gör detta för något de tror på så vill ni slänga ut dem?

Hade det varit bensinpriset de gjort upplopp för att ändra och inte en moske så hade denna tråden hetat "Hylla hjältarna i Rosengård för att de vågar stå upp".

Bara mina åsikter, och till sist du GIWIB det är såna som du som Sverige egentligen borde skicka ut.

du tog orden ur min mun !
NI som sitter o säjjer att ni ska skapa uppror o allt skit..GÖR de då..glöm alla jävla "namnlistor " ni håller på med hela tiden..tror ni seriöst sånt hjälper ??

o säjj nu ATT alla ni som sitter här hade gått  i kyrkan, VAD hade ni gjort om nån kom o stängde den för er ? hade ni stängt in er på toan o accepterat de hela o bitit i ett surt äpple ?? då e man riktigt jävla FEG om man inte vågar ta tag i saker o ting..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

687 Inlägg
20 december 2008
jonesono skrev:
Nehe skrev:
text

Bra resonemang!

Kan säga det samma om det du skriver, antar att du också har läst de några av de teorier som finns om kriminalitet och kan lägga dig på en högre nivå än "rastänk"

Sök