3344
Sök

Bmw 525 e34 192hk (Skatt och Försäkring)

93 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Hej.

som det står i rubriken så skulle jag vilja veta vad försäkring och skatt kostar per år till en bmw 525 e34 192hk?

Men som jag har förståt så är försäkring billigare i norrboten, så jag skulle hemskt gärna vilja vet från dom som bor i norrbotten och har full bonus vad försäkringen går på för dom? och självklart så är det ännu en bmw 525 e34 192hk:)

Tack för alla svar i förväg

MVH/
Johnny

335 Inlägg
19 december 2008
om du går in på samtliga försäkringsbolags hemsidor så kan du enkelt se kostnaderna där, baserat på var du bor, ålder, antal skadefria år osvosv...

Eller så går du in på insplanet.com, anmäler dig där så ringer det upp en tjomme som utifrån dina uppgifter säger vilket bolag som är billigast och bäst för dig.. funkar fan bra smile

Plattan i mattan !
305 Inlägg
19 december 2008
Försäkringen är ju väldigt individuell men som sagt kolla runt på olika bolags hemsidor,
skatten är däremot 2044kr/år.

Mvh
D...............

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 december 2008
När det gäller försäkring har du( www.if.se) som sammarbetar med BMW eller (www.bmwförsäkring.se) De har bra försäkringar.
Om du har if med flera försäkringar oss dom får du rejäl rabbat på bilförsäkring.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

93 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Hej jag har varit in på insplanet och jag tyckte att det bara var jobbigt ocg de så min fråga kvarstår annu smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
19 december 2008
förstår du inte vad folk säger? försäkringen individuell....
priset beror på:
din ålder
ditt kön
när du tog ditt körkort, om du blivit av med det
om du varit inblandad i olyckor
var du bor
hur du bor (lägenhet/villa)
var den parkeras på natten (gata/egen tomt/eget låst garage osv)
hur långt du kör per år
om du har försäkringar hos dem sedan innan
miltal på bilen

så ring runt till bolagen och prata med dem enda sättet du får veta vad det kostar FÖR DIG och inte för andra....

skippa insplanet då de inte är något att ha utan kolla först på online ställen och ring sedan runt till alla och skriv upp vad det kostar o jämför villkor och krav.

553 Inlägg
19 december 2008
Gå ut på blocket och ta ett regnummer från en 525a e34, sen kollar du hos olika försäkringsbolag vad du får för pris på dina uppgifter som fler har nämt i tråden, ring eller kolla på nätet.

Ta regnummret från 192 hästarn då eftersom det va den du ville ha smile
Senast redigerat av Chrill27 (19 december 2008)

93 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
jag kan inte göra det för jag är 17 år och min styvpappa kanske ska ställa sig på bilen och han lämnar inte ut personnummer på det sättet och det är därför jag vill veta hur mycket det kostar för er och inte vad det kan kosta för mig...

därför vill jag ha svar från er om vad det kostar för er och vad det är för slags försäkring.

dARKiE
5 031 Inlägg
19 december 2008
Då får du be honom att ringa runt och fråga vad det kostar på honom, det är omöjligt för oss att säga vad det kommer kosta för just honom eftersom det är en jävla skillnad från person till person.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

93 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
jo det vet jag men jag söker bara en ungefärlig skillnad

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
19 december 2008
sir_daniel skrev:
priset beror på:
din ålder
ditt kön?
var du bor
hur långt du kör per år
miltal på bilen

så ring runt till bolagen och prata med dem enda sättet du får veta vad det kostar FÖR DIG och inte för andra....

skippa insplanet då de inte är något att ha utan kolla först på online ställen och ring sedan runt till alla och skriv upp vad det kostar o jämför villkor och krav.

är det så ? spelar det någon roll? :S

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

93 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Ni förstår inte vad jag menar så vi lägger ner den här tråden nu

Hade de bra tack för alla svar

553 Inlägg
19 december 2008
Jag förstår vad du menar men man kan inte ge ett ungefärligt pris på en försäkring så som du vill. Det jag kan göra är att berätta att en 525a -93 skulle kosta på mig som 19åring 15067 kr/helår för halvförsäkring, detta baserat på efter hur mycket jag kör, hur jag bor etc. kan tillägga att detta var på if vilket inte är det billigaste alternativet.

93 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
ne det är ju sant det var väll inte en så smart ide att öppna den här tråden heller:) för en kompis mamma med full bonus och halvförsäkring på en bmw 525 e34 kostade 1400kr per halvår och dom bor i västerbotten men det är som ni säger det kan bli mkt dyrare för min styvpappa även om han har bonus och det så det är bättre att bara lägga ner denna tråd!!!

Tack för alla svar det här blir mitt sista inlägg på denna tråd iallafall smile ni får fortsätta om ni vill därimot.

1 353 Inlägg
19 december 2008
ExXtr3me skrev:
sir_daniel skrev:
priset beror på:
din ålder
ditt kön?
var du bor
hur långt du kör per år
miltal på bilen

är det så ? spelar det någon roll? :S

Japp, det spelar roll.

svarar både till trådskaparen och dig nu smile

Jag har en E34 525 touring som kostar 1860 i skatt och 2600 helåret i halvförsäkring på farsan.
på morsan på samma bolag, samma bonus och allting skulle kosta 3400 helåret halvförsäkring.

Red.  och det skiljer endast ett år mellan dom.
Senast redigerat av Batta (19 december 2008)

There's no replacement for displacement

Sök