2817
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

Fotograf
1 319 Inlägg
2 juni 2014
#24521
tenkom skrev:
fredda_king skrev:
tenkom skrev:
söker en stereo för max 1500 den ska ha bluetooth och dubbla Lågnivåutgång någon som har nått tips?
hade de inte varit för kravet på bluetooth skulle jag rekomendera den jag ska sälja
okej vad har du då?
en pioneeer p88rs2

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Ubåtsingenjör
7 283 Inlägg
2 juni 2014
#24522
tenkom skrev:
söker en stereo för max 1500 den ska ha bluetooth och dubbla Lågnivåutgång någon som har nått tips?
självklara valet är en bt92


1 426 Inlägg
2 juni 2014
#24523
CHEEVA skrev:
tenkom skrev:
söker en stereo för max 1500 den ska ha bluetooth och dubbla Lågnivåutgång någon som har nått tips?
självklara valet är en bt92
Instämmer helt den har allt man behöver och lite till smile

Biltok
62 Inlägg
3 juni 2014
#24524
Nån som vet om Lightning Audio är bra grejer? Var tänkt att köpa ett kit på BRL med en sån stereo: http://www.brl.se/sv/artiklar/lightning … paket.html

Den verkar vettig med BT, USB, Aux m.m. Många funktioner m.a.o.


1 435 Inlägg
3 juni 2014
#24525
BBQ skrev:
Nån som vet om Lightning Audio är bra grejer? Var tänkt att köpa ett kit på BRL med en sån stereo: http://www.brl.se/sv/artiklar/lightning … paket.html

Den verkar vettig med BT, USB, Aux m.m. Många funktioner m.a.o.
Den fungerar säkert men förvänta dig inga underverk ang ljudkvalitéten.


Biltok
62 Inlägg
3 juni 2014
#24526
Alpinabiturbo skrev:
BBQ skrev:
Nån som vet om Lightning Audio är bra grejer? Var tänkt att köpa ett kit på BRL med en sån stereo: http://www.brl.se/sv/artiklar/lightning … paket.html

Den verkar vettig med BT, USB, Aux m.m. Många funktioner m.a.o.
Den fungerar säkert men förvänta dig inga underverk ang ljudkvalitéten.
Förväntar mig inte superhögklassigt ljud heller för den pengen smile Men tänkte om nån här har erfarenhet av märket och kan berätta hur dom är?


Fotograf
1 319 Inlägg
4 juni 2014
#24527
BBQ skrev:
Alpinabiturbo skrev:
BBQ skrev:
Nån som vet om Lightning Audio är bra grejer? Var tänkt att köpa ett kit på BRL med en sån stereo: http://www.brl.se/sv/artiklar/lightning … paket.html

Den verkar vettig med BT, USB, Aux m.m. Många funktioner m.a.o.
Den fungerar säkert men förvänta dig inga underverk ang ljudkvalitéten.
Förväntar mig inte superhögklassigt ljud heller för den pengen smile Men tänkte om nån här har erfarenhet av märket och kan berätta hur dom är?
köpte mig en sådan här och är grymt nöjd iaf. http://www.ebay.com/itm/Camera-Single-1 … 1141695303
skönt att slippa ha nå sladdar allt finns i stereon. vist är inte det bästa ljudet men det låter inte dåligt iaf. saknar då inte min p88rs då den var lite mer begränsad.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
4 juni 2014
#24528
Går i banorna att byta ut mina gamla Rockford P2 12"or med tillhörande Eyebrid 1Y1200-steg och fastnade lite för dessa:

http://www.bytljud.se/sv/artiklar/kicke … paket.html

Någon har som erfarenhet av detta paket/basar? Och blir det någon märkbar uppgradering i förhållande vad jag kör med nu? smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

32 Inlägg
4 juni 2014
#24529
måste man gå via en spole när man parallel kopplar en bas?

alltså från spole 1 till spole två, på plussen alltså. eller kan man dra en varsin kabel från varje pluspol till slutsteget, så det blir fyra kablar totalt två plus och två minus in i steget. har problem att koppla två kablar i samma tryckkontakt på basen.

1 426 Inlägg
4 juni 2014
#24530
Anders555 skrev:
måste man gå via en spole när man parallel kopplar en bas?

alltså från spole 1 till spole två, på plussen alltså. eller kan man dra en varsin kabel från varje pluspol till slutsteget, så det blir fyra kablar totalt två plus och två minus in i steget. har problem att koppla två kablar i samma tryckkontakt på basen.
det gör du som du vill.

25 Inlägg
4 juni 2014
#24531
Vad för slutsteg till
SPL 8" Neo x 2
SPL HD25ND x 2
SPL HD25TL x 2
? Tacksam för svar! Mvh


1 426 Inlägg
5 juni 2014
#24532
Claaeess skrev:
Vad för slutsteg till
SPL 8" Neo x 2
SPL HD25ND x 2
SPL HD25TL x 2
? Tacksam för svar! Mvh
Spl 150.4
Spl 150.2
????
Har,inte någon större koll vad dom vill ha för effekt men de stegen ovan funkar skulle jag,tro

45 Inlägg
7 juni 2014
#24533
Vad menas med att en högtalare spelar linjärt? smile

21 761 Inlägg
7 juni 2014
#24534
txh skrev:
Vad menas med att en högtalare spelar linjärt? smile
Att den har en frekvensåtergivning som inte innehåller en massa toppar eller svackor, dvs alla frekvenser som den ska spela låter ungefär lika starkt. smile

41 Inlägg
8 juni 2014
#24535
Halloj, alla!

Jo, jag tänkte ge mig i kast med att uppgradera ljudsystemet i min Opel Vectra -00 och undrar lite om inkoppling. Denna bil har ju 3 högtalare i dörren standard och jag undrar om de sitter med ett delningsfilter mellan huvudenhet och högtalare - och vart sitter i så fall detta filter?

Min ambition är att köpa ett kit ifrån BRL i stil med detta: http://www.brl.se/sv/artiklar/alpine-ut … alare.html

Jag tänker att om det sitter ett delningsfilter nånstans så kommer dessa koaxialer inte få det fulla registret som de är gjorda för. Hur fungerar detta?

1 426 Inlägg
8 juni 2014
#24536
sitter det 3 högtalare standard i framdörrarna ?

har du kollat i dörrar efter filter ?
sitter det ett slutsteg nånstans i bilen ?
kommer förmodligen vara bättre ljud i orginal än det paketet som du kollat på
beroende på om högtalarna är i fungerande skick

41 Inlägg
8 juni 2014
#24537
Jockk3 skrev:
sitter det 3 högtalare standard i framdörrarna ?

har du kollat i dörrar efter filter ?
sitter det ett slutsteg nånstans i bilen ?
kommer förmodligen vara bättre ljud i orginal än det paketet som du kollat på
beroende på om högtalarna är i fungerande skick
Det sitter 3 element i alla dörrar (diskant, mellanregister och "bas"). Och sämre lär det ju inte bli av vad jag såg på kvalitén hos elementen. Korgen är gjord i plast bl.a. Eller var det märket du syftade på?

Jag tänkte att det var enklare att fråga om någon visste om det fanns ett filter då jag inte är så van att grotta under inredningen. Öppnade ena sidan idag och det sitter en airbag där, så vill inte riva allt för mycket utan att veta. Slutsteg har jag inte sett något.
Senast redigerat av scienta (8 juni 2014)

1 426 Inlägg
8 juni 2014
#24538
scienta skrev:
Jockk3 skrev:
sitter det 3 högtalare standard i framdörrarna ?

har du kollat i dörrar efter filter ?
sitter det ett slutsteg nånstans i bilen ?
kommer förmodligen vara bättre ljud i orginal än det paketet som du kollat på
beroende på om högtalarna är i fungerande skick
Det sitter 3 element i alla dörrar (diskant, mellanregister och "bas"). Och sämre lär det ju inte bli av vad jag såg på kvalitén hos elementen. Korgen är gjord i plast bl.a. Eller var det märket du syftade på?

Jag tänkte att det var enklare att fråga om någon visste om det fanns ett filter då jag inte är så van att grotta under inredningen. Öppnade ena sidan idag och det sitter en airbag där, så vill inte riva allt för mycket utan att veta. Slutsteg har jag inte sett något.
men du lyfter väl bort jordkabeln från batteriet innan du börjar ?

367 Inlägg
8 juni 2014
#24539
tenkom skrev:
Någon som testat Alpine UTE-72BT?
Yep. Har en till salu om du är intresserad.

En bra stereo helt klart, men behövde lite mer inställningar. Enda anledningen jag bytte.

More Bass To The People!

41 Inlägg
8 juni 2014
#24540
Jockk3 skrev:
scienta skrev:
Jockk3 skrev:
sitter det 3 högtalare standard i framdörrarna ?

har du kollat i dörrar efter filter ?
sitter det ett slutsteg nånstans i bilen ?
kommer förmodligen vara bättre ljud i orginal än det paketet som du kollat på
beroende på om högtalarna är i fungerande skick
Det sitter 3 element i alla dörrar (diskant, mellanregister och "bas"). Och sämre lär det ju inte bli av vad jag såg på kvalitén hos elementen. Korgen är gjord i plast bl.a. Eller var det märket du syftade på?

Jag tänkte att det var enklare att fråga om någon visste om det fanns ett filter då jag inte är så van att grotta under inredningen. Öppnade ena sidan idag och det sitter en airbag där, så vill inte riva allt för mycket utan att veta. Slutsteg har jag inte sett något.
men du lyfter väl bort jordkabeln från batteriet innan du börjar ?
Ja, jag menade alltså att kablarna såg ut att sitta ihop och jag är rädd att komma åt något som utlöser airbagen vid fel tillfälle senare - eller något dylikt. Som sagt, har ingen vana med att skruva skit innanför inredningen och ville fråga om hjälp så jag har en hum om hur och vad jag ska leta efter.


Sök