Fråga. Jag ska koppla in min baslåda. Killen på MDS tipsade om en stereo, http://www.pioneer.eu/se/products/25/12 … ndex.html. Hur mycket bättre blir det om jag nu skulle välja att köpa den istället för att ha orginal BMW buiseness stereon? Bättre tryck i högtalarna och baslådan?
får error page på hemsidan.. en fråga, ska du driva baslådan på steg eller på stereon?
Fråga. Jag ska koppla in min baslåda. Killen på MDS tipsade om en stereo, http://www.pioneer.eu/se/products/25/12 … ndex.html. Hur mycket bättre blir det om jag nu skulle välja att köpa den istället för att ha orginal BMW buiseness stereon? Bättre tryck i högtalarna och baslådan?
får error page på hemsidan.. en fråga, ska du driva baslådan på steg eller på stereon?
Det är en Pioneer DEH-6300 SD. Baslådan driver jag med ett steg, MDS Torque T1. Grejen är att jag vill ha så cleant som möjligt. Orginal är alltid snyggast... Men om det blir stor skillnad i prestanda så går det ju säkert att få till Pioneeren på ett ganska så stilfullt sätt.
Fan jag tror att mitt steg blir för varmt vad kan man göra åt det ? Nä jag nu idag skulle kolla ljudet lite bättre på väg till en kompis så dog ljudet helt och hållet Kanske ska ställa ner det lite eller vad kan an annars göra liksom?
Montera kylfläktar är ju ett alternativ, annars så får du sänka gainen ett snäpp.
troligtvis klipper det för att du inte har tillräckligt med ström, eellr så har du lastat ner steget för mycket.
Jag har dragit om jorden idag och det funkade inte så jag ska imorgon ställa ner gainen
Om jag skaffar fläktar var kan jag köpa dom isåfall och hur kopplar jag in dom?
Det som händer är att jag kan spela bra från 0 - 23 på volymen och så vid 24 så dör ljudet Då måste jag ta ut skivan och mata in den igen och sänka volymen då funkar den igen
Jag har dragit om jorden idag och det funkade inte så jag ska imorgon ställa ner gainen
Det som händer är att jag kan spela bra från 0 - 23 på volymen och så vid 24 så dör ljudet Då måste jag ta ut skivan och mata in den igen och sänka volymen då funkar den igen
Hade problem med att mitt steg slog av sig vid en viss volym också,visade sig att en högtalarkabel hade kortslutning då den skavts sönder mot en kant. Testa att mäta på ditt slutsteg med en multimeter.
Hur har du kopplat? Ett 4-kanals steg och basar är ju inte direkt optimalt, men det går, om man gör rätt.
Hade problem med att mitt steg slog av sig vid en viss volym också,visade sig att en högtalarkabel hade kortslutning då den skavts sönder mot en kant. Testa att mäta på ditt slutsteg med en multimeter.
Jävlar fan att jag inte tänkt på det det lossnade ju en av kopplingarna här om dagen när jag var bak och pillade kan det vara så enkelt att den kommer i mot på något sätt och gör en korits kanske?
Hur har du kopplat? Ett 4-kanals steg och basar är ju inte direkt optimalt, men det går, om man gör rätt.
Det är bryggat Jo jag vet alla säger det men just nu har jag inte råd med ett mono block och hittar inga biliga då jag har en budget att lägga på steraon i bilen
Jag brukar köra sticksåg, är man stadig på hand och har ett bra blad (brukar köra metallblad när jag sågar MDF) så blir det jättefina hål. Finns dock hålsågar som passar för portarna, men dom brukar ta sån tid att såga med.
Sticksåg är ju enkelt, fixa till ev ojämnheter efteråt med nån form av slipmaskin. Hålsåg går väl bra om du har turen att ha en som matchar din portstorlek.
Jag hoppades på att få lite hjälp med inkopplingen utav mina nyligen inköpte doningar.. Kan börja med att säga att jag är tvärgrön vad det gäller bilstereon!
Efter att ha läst en hel hög med olika monteringsanvisningar blev jag så snurrig att jag ville fråga för mig själv..
Länkar helt enkelt till vad jag köpte och så hoppas jag på ett svar.
Har komit underfund nu i efterhand att kondensatorn kan ha varit helt onödig då många verkar förespråka att man använder sig utav ett bättre batteri och/eller generator. Alternativt kopplar in fler batterier. Men nu har jag den ändå i min ägo så om jag kunde få tips på hur även den ska bli med i installationen vore guld!
Tack på förhand.
Har nu bökat hela kvällen med att koppla ihop prylarna men fick det inte att fungera. Har kopplat följande: Från batteriet till en säkring, vidare till steget (har skippat kondisen). Från stegets L- till delningsfiltrens Input- och R+ till filtrens input+.. Från stegets L+ till basens + och stegets R- till basens -.. Och har jordat i ett av baksätets fästpunkter efter att ha slipat bort färg.. Men inte ens steget vill lysa lite med LEDsen så då blir ju jag lite LEDsen :-(
Tycker att jag gått igenom allting och det fanns något som såg minsta galet ut.. Ska jag koppla på något annat vis?
Alternativet, någon annan västerås-garagare fixar det medans jag tittar på o slurpar på en öl o bjuder på pizza ;p
Jag hoppades på att få lite hjälp med inkopplingen utav mina nyligen inköpte doningar.. Kan börja med att säga att jag är tvärgrön vad det gäller bilstereon!
Efter att ha läst en hel hög med olika monteringsanvisningar blev jag så snurrig att jag ville fråga för mig själv..
Länkar helt enkelt till vad jag köpte och så hoppas jag på ett svar.
Har komit underfund nu i efterhand att kondensatorn kan ha varit helt onödig då många verkar förespråka att man använder sig utav ett bättre batteri och/eller generator. Alternativt kopplar in fler batterier. Men nu har jag den ändå i min ägo så om jag kunde få tips på hur även den ska bli med i installationen vore guld!
Tack på förhand.
Har nu bökat hela kvällen med att koppla ihop prylarna men fick det inte att fungera. Har kopplat följande: Från batteriet till en säkring, vidare till steget (har skippat kondisen). Från stegets L- till delningsfiltrens Input- och R+ till filtrens input+.. Från stegets L+ till basens + och stegets R- till basens -.. Och har jordat i ett av baksätets fästpunkter efter att ha slipat bort färg.. Men inte ens steget vill lysa lite med LEDsen så då blir ju jag lite LEDsen :-(
Tycker att jag gått igenom allting och det fanns något som såg minsta galet ut.. Ska jag koppla på något annat vis?
Alternativet, någon annan västerås-garagare fixar det medans jag tittar på o slurpar på en öl o bjuder på pizza ;p
hur tänkte du nu?
ska du driva både basen och framsystemet på ett 2kanals steg?
sen måste man ha en remotekabel kopplad för att steget ska starta.
Din koppling verkar lite mysko, och som EA skrev så måste du ha remote också för att steget ska gå igång. Men din koppling sen, det där blir helt fel. Om du nu ska köra allt på ett 2-kanals steg så ska basen kopplas på antingen R+ & R-, eller L+ & L-, inte en av varje!
Vilket steg skulle jag behöva för att kunna koppla in framsystemet som jag försökt på det här?
de steget klarar att driva basen hyffsat men mycke mer än så e de nog inte... men förslagsvis så köper du ett sån steg till å driver framsystemet med. men tänk på att detta är ett välljuds framsystem å de krävs rätt mycke av monteringen för att de ska låta som de e tänkt.
Det som fattas är ett 2-kanals steg för framsystemet, eller så säljer du (eller lämnar tillbaks) det som följde med basen och köper ett 4-kanalssteg för att driva både framsystem och bas.
Okey.. Hur "lite" och hur pass grova kablar? Och om jag skulle koppla ett extra batteri, skulle jag isånnafall köra båda stegen på det eller bara det ena?