En generell rekommendation är att steget ska kosta åtminstone dubbelt så mycket som det dom ska drivas (i ditt fall ett kit för ca 6500kr), har du inte råd med ett steg för 13000kr+ så är det bara att köpa ett så dyrt som möjligt, och stirra dig då inte blind på effekten.
25 eller 35mm2 kabel till båda steg sen ang stegrekomendation skulle jag säga DLS RA25 eller Ground Zero Hydrogen GZHA2250XII
Och även som Evil sa att lägg kraft på att installera kittet väl och även dämpa så kommer du verkligen uppskatta det kittet och inse vilket klipp du gjort som köpt det kittet.
Finns ju sidor med bra priser här i Sverige med och sen dem stackars kronorna du bantar ner priset. Fundera verkligen på vad dem är värda då om det skulle hända något med basen eller att du undrar något ang den?
Hallå hallå. Behöver lite hjälp här, så tänkte om de finns nån trevlig prick som kan lite mer om lådbyggen. Har funderingar på att bygga en egen baslåda med slotport i mitten för två 10" basar. Men vet inte hur jag ska kunna få rätt avstämning och liter på lådan. Basarna som ska användas är soundstream pcw-10. Måtten jag har tänkt ha är 82x30x30 b/h/d eller 82x30x40 lite osäker än. Men vet inte hur långa skivorna ska vara för porten osv. Men hittar tyvärr ingen användbar info om basarna.
25 eller 35mm2 kabel till båda steg sen ang stegrekomendation skulle jag säga DLS RA25 eller Ground Zero Hydrogen GZHA2250XII
Och även som Evil sa att lägg kraft på att installera kittet väl och även dämpa så kommer du verkligen uppskatta det kittet och inse vilket klipp du gjort som köpt det kittet.
Mvh
Vill inte verka snål o sniken.. Det här har blivit mer än vad jag från början trodde.. Men det finns ingen möjlighet att ett monoblock skulle fungera till basen och det nuvarande till framsystemet?
Jodå vist kommer det fungera, men du kommer inte kunna utjyttja det fina kittet särskilt mycket. Men det viktigaste är fortfarande att monteringen görs BRA!
Vad menas då med monteringen för mig som inte är vidare insatt i alla termer och beteckningar.. Menar man då att dämpa dörrarna och fästa högtalarna på ett ordentligt sätt?
Skulle nog vilja påstå att det är den vettigaste maskinen i den prisklassen, och även en bit upp i prisklass! Om du ska ha nåt från Alpine eller Pioneer med samma funktioner så drar det iväg i pris.
Vad menas då med monteringen för mig som inte är vidare insatt i alla termer och beteckningar.. Menar man då att dämpa dörrarna och fästa högtalarna på ett ordentligt sätt?
Korrekt. Högtalarna ska sitta så stumt som möjligt i dörren (inte i dörrsidan alltså) och det ska vara tätt mellan högtalaren fram och baksida så att ingen luft kan smita runt.
Jag tänkte ändra lite i mitt ljud byggande och bygga mig en låda Men jag är skitkass på just det där med att bygga lådor så jag tänkte höra om vad man ska tänka på? Jag har skidlucka i bilen och jag har hört att det är bra om man pressar ljudet genom den, stämmer det? Sen hur stor ska den vara jag har tänkt att sätta in fyra 10" i den två som slår snett emot varandra i mitten och två som spelar in mot bilen funkar det i praktiken? Sen vad får jag för efekt om jag sätter in bas reflektor rör eller spelar det ingen roll? Behöver man dämningsplator inne i lådan eller är det bara för riktiga proffs?
Korrekt. Högtalarna ska sitta så stumt som möjligt i dörren (inte i dörrsidan alltså) och det ska vara tätt mellan högtalaren fram och baksida så att ingen luft kan smita runt.
Ok. Ska svarva till ett par distanser i hårdplast här på jobbet idag o sen fästa i originalhålen. Duger det tro? Och räcker det med vanlig asfaltsmatta från biltema att dämpa med? Annars så får jag lugna mig med dämpningen ett tag tills det finns mer pengar att tillgå..
Ska f.öv kanske få köpa ett 4-kanalssteg från Massive Audio D800,4.. Hittade en recension som menade på att det var bra steg och lite utav underdogsen på marknaden.. Kan det vara värt? För det finns då här i västerås och vill gärna sno ihop stereon så kvickt som möjligt..
Skulle nog vilja påstå att det är den vettigaste maskinen i den prisklassen, och även en bit upp i prisklass! Om du ska ha nåt från Alpine eller Pioneer med samma funktioner så drar det iväg i pris.
okej gött
Kan tillägga att det är samma enhet som jag kör med fast skillnad är att min(6047) har en matt finish och 6051 är blank. I övrigt är det samma spelare och den är grym!
Såg att den lådan som du gjort i din bil ser ut så som jag skulle vilja bygga min Skulle man kunna få ritningarna på den kanske, eller är de hemligstämplade =P Tror du att den passar i en SAAB 9000CD? Tänker på den med två basar som spelar mot varandra Den ser så jävla awsomness ut hehe
Såg att den lådan som du gjort i din bil ser ut så som jag skulle vilja bygga min Skulle man kunna få ritningarna på den kanske, eller är de hemligstämplade =P Tror du att den passar i en SAAB 9000CD? Tänker på den med två basar som spelar mot varandra Den ser så jävla awsomness ut hehe
Diggar verkligen ditt ljud bygge
vem är det du pratar med? citera den du skriver till så blir de kanske lättare..
Diggar verkligen ditt ljud bygge
vem är det du pratar med? citera den du skriver till så blir de kanske lättare..