MattiasH skrev:
(jag är väldigt grön på sånt här)
Jag är också grön på det här... frågan är också hur petig man ska vara, om man hamnar 0,2 grader fel på camber & caster, hur mycket gör det egentligen?
Man är ute på djupt vatten när man börjar prata hjulvinklar och hur dom påverkar varann Vad man har lärt sig till av att läsa på rejsa så verkar många rata lösningar där man justerar 2 vinklar samtidigt (dock inte hittat en vettig förklaring) Har försökt hitta info om camber caster och det kan nog finnas sanning e det du säger. Modell 2 av tornen går ju montera snett så när man ökar camber så ökar även caster linjärt istället för exponetiellt som den gör med modell 1.
Jo, att påverka 2 vinklar samtidigt skapar ju vissa problem men det gör man nästan alltid när man har McPerson-ben
På en hel del bilar brukar man ju justera camber uppe & caster med Uniballs på bärarmen om man inte ska vrida på hela topplagringen men då är vi tillbaka på ruta 1.
Det är min morbror som ordnar det, dom har laser på jobbet så skär dom i tex en 5mm plåt så brukar det rymmas mindre detaljer i hålrummen som blir efter dom produkter som ska skäras.
Det är smidigt och blir väldigt bra.
Inte dumt att ha tillgång till sådant, då kan man göra mycket fina saker.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må