Det blev en blixtvisit hem i helgen och fick såld rallycrossbilen. Lite blandade känslor såklart men nu kan man ta vara mer på dom timmar man är "hemma" för att lägga på 4wd corsan.
smart lösning men blir de inte svårt att fixera den så att den inte flyttar sej?
Jag är inte orolig att det ska röra sig, det blir relativt snå krafter i dom ledderna i topplagringen.
kolvas skrev:
Lösningen ser bra ut men jag tycker att dom verkar lite väl stora, så mycket justermån behövs inte.
justermån is the shit Dom kan se ganska groteska ut men kommer se bättre ut när dom får matchande storlek på hjulhusen. Justermånen är helt enkelt tilltagen för att kunna få till en hyffsad setup efter olika däck och aktivitet, jag hade ju möjligheten nu. Nog borde väl du veta att slicks kräver ganska mycket camber medans nattliga race inte gör det
Här kommer resultatet. Tornen är klara men inte svetsade från insidan, tar det i när bilen ska upp i vaggan igen och alla ofärdiga svetsjobb under bilan ska göras.
Det som återstår fram nu är att bygga dom nya hjulhusen Måste införskaffa lite delar så man kan bygga seriösare länkarmar också, nu sitter vectra kulleden i en 2mm plåtadapter, inte OK helt enkelt.
fick också hem ett bälte och några dzus-lås idag så man kan göra fästena för det. Det blir mindre och mindre kvar till en byggbesiktning nu
Hann även prova dit nya stolen, blir lite modifiering av fästet i golvet då denna är 2 cm bredare fästpunkterna.