Tack för alla fina ord, dom värmer i vinterkylan Och God Jul på er alla.
Har tittat lite grann på bältesinfästningarna nu, blir lite trångt då det ska rymmas väl fungerande 3-punktsbälte och ett 6-punktsbälte på varje stol. var ut på bakgården och stal ett bälteslås från en gammal vectra som borde funka fint att använda.
Hehe, körde samma typ av bälteslås på både Astran och tjejens Tigra Funkar klockrent kan jag intyga!
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Hehe, körde samma typ av bälteslås på både Astran och tjejens Tigra Funkar klockrent kan jag intyga!
Jo det blev väldigt smidigt med remmar till låsen gjorde du så du korsade bältena vid tunneln? Alltså bälteslåset till förarstolen fäst på höger sida tunneln och tvärt om?
nitro177 skrev:
ser mkt bra utt,,du har inte ritningen på buren på bild?
den är byggd efter skiss från gemensamma tekniska regler RA/RC/RY som finns på SBF:s hemsida.
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Det blir nån timme här och nån timme där, å hela dan idag Har gjort klart fästpunkterna för bältena till förarstolen, både 3-p och 6-p. Har även dragit bågen fram till tornen, återstår lite pussel där. Så det rullar helt enkelt på och var sak får ta sin tid.
Fick också ett litet men tungt paket med några plåtbitar av morbror som ska bli fästen för dom justerbara styrarmarna.
Lite mer rör och lappande på corsan, främre delen av buren är nu klar. Har även svetsat igen hålen genom A-stolpen som gjordes för att kunna svetsa även baksidan på rören. Har även svetsat hjulhusen och tornen klart från alla vinklar man kommer åt relativt lätt nu, tar resten när karossen är i vaggan nästa gång.
Åkte dock på ett annat litet projekt, plocka ihop en ersättare efter mantan som sa upp sig på julafton.
Läst igenom hela tråden nu! Grymt projekt måste jag säga! Såg också att någon använde sig av Solidworks Själv är jag licensierad Solidworks användare. Mycket trevligt program att jobba i! Kommer följa detta med spänning! Lycka till i fortsättningen!
Läst igenom hela tråden nu! Grymt projekt måste jag säga! Såg också att någon använde sig av Solidworks Själv är jag licensierad Solidworks användare. Mycket trevligt program att jobba i! Kommer följa detta med spänning! Lycka till i fortsättningen!
Mvh Anton
Tack. Det är jag som ritat upp delarna i solidworks just för att jag är van det. Har sen ritat om dom i autocad för att få det i rätt format (.dwg) för att kunna få detaljerna skurna i laser. vet du om det på något smidigt sätt får att konvertera direkt från solidworks till dwg?
Kommer en uppdatering imorn kväll när tid finns, är stressigt nu
Läst igenom hela tråden nu! Grymt projekt måste jag säga! Såg också att någon använde sig av Solidworks Själv är jag licensierad Solidworks användare. Mycket trevligt program att jobba i! Kommer följa detta med spänning! Lycka till i fortsättningen!
Mvh Anton
Tack. Det är jag som ritat upp delarna i solidworks just för att jag är van det. Har sen ritat om dom i autocad för att få det i rätt format (.dwg) för att kunna få detaljerna skurna i laser. vet du om det på något smidigt sätt får att konvertera direkt från solidworks till dwg?
Kommer en uppdatering imorn kväll när tid finns, är stressigt nu
Sista veckan har det skruvats på den här bilen, plocka ihop lite delar man har över från skrotade oplar så får man en bil. Väntar dock fortfarande på kamremssatsen så har inte kunnat göra klart.
Sen fick jag över en kväll för corsan igen och kunde göra klart dom nya bakvagnsfästena i karossen. valde att göra nya stadigare fästen som också underlättar vid en senare ev hemmabyggd bakvagn. Gjorde även golvplåtarna klara för bockning så man kan ge sig på dom nästa gång