3272
Sök

Köpråd: Platt-tv

712 Inlägg
22 december 2008
Nån som kan svara på varför man inte bör transportera en plasma liggandes..?

OEM <3
6 957 Inlägg
22 december 2008
T16_AeRo skrev:

För att de e en tunn glasskiva som kan spricka...väldigt skör i mitten, men de e bara ställa den i baksätet tongue
De går in en 50" galant i baksätet på en V70 classic -06 tongue
Senast redigerat av Bjork (22 december 2008)

OEM <3

Billackerare
365 Inlägg
22 december 2008
huvudsaken är att du köper en FullHD med minst 2hdmi ingångar tycker jag..
de här med kontrast talen kan man diskutera!! ALLA olika leverantörer mäter sina kontrast tal i olika ljus, därav får alla så konstiga siffror som till exempel SAMSUNG, dom har idiot höga kontrast tal..medans Pioneer ligger på "låga" kontrast tal..o ändå är bilden mycket bättre..dels tack vare deras utvecklade svärta..

personligne så hade jag valt mellan SAMSUNG, Sony, Philips och Pioneer dom är i mina ögon i särklass de bästa du kan köpa..angående plasma eller lcd..de  beror ju på va du gör me din tv..glor du mycket på film så hade jag kört på en plasma helt klart..

ja rekomenderar o sitter o jämföra tv aparaterna på www.prisjakt.se eller pricerunner smile där får man åsikter från folk som köpt de olika maskinerna smile

lycka till !!

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Yrkeschaufför
168 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Tack, blir nog plasma.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
23 december 2008
Köp inte Samsung, vi har en sådan i  27'' och bilden är jätte grynig och pixlig. Jag rekommenderar dig någon Panasonic ur Viera serien då den har riktigt klar bild även vid vanligt tv tittande (inte HD).

Kan rekommendera dig denna:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH … EO8VxZtSy_

Om du kollar på den i butik är bilden inte alls särskilt klar, men när du väl får hem den och kan välja HEM istället för BUTIK i början så är bilden grymt bra.

kör den tillsammans med PS3 och den har underbar bildskärpa. Den har dock inte Full-HD, men det är ändå överskattat. Jag skulle inte se skillnad mellan 1080i och 1080p i alla fall.

Allt ''JAG'' har ägt som har hetat Samsung har varit mindre bra.

Mvh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (24 december 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Kanon..
1 473 Inlägg
23 december 2008
-Mackan- skrev:
Köp inte Samsung, vi har en sådan i  27'' och bilden är jätte grynig och pixlig. Jag rekommenderar dig någon Panasonic ur Viera serien då den har riktigt klar bild även vid vanligt tv tittande (inte HD).

Kan rekommendera dig denna:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH … EO8VxZtSy_

Om du kollar på den i butik är bilden inte alls särskilt klar, men när du väl får hem den och kan välja HEM istället för BUTIK i början så är bilden grymt bra.

kör den tillsammans med PS3 och den har underbar bildskärpa. Den har dock inte Full-HD, men det är ändå överskattat. Jag skulle inte se skillnad mellan 1080i och 1080p i alla fall.
Samsung = skräp.

Mvh Markus

Ja gu ja, samsung är verkligen skit..eller inte.
Lite mer specifikt på vilken 27" du har kanske?
Har du pillat någonting alls på inställningarna?

12 086 Inlägg
23 december 2008
Bjork skrev:
T16_AeRo skrev:

För att de e en tunn glasskiva som kan spricka...väldigt skör i mitten, men de e bara ställa den i baksätet tongue
De går in en 50" galant i baksätet på en V70 classic -06 tongue

Jaha, det är bara därför smile

Jag hade hört desamma men fanns lixom inga alternativ när jag hämtade min så jag chansa smile

Scania arbetare
364 Inlägg
23 december 2008
Jag rekomenderar samsungs 6 eller 7 serie...

Audiholic!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
24 december 2008
leksak skrev:
TEXT

Jag har ställt in den så gott det går och det blir ingen tydlig förbättring, vi köpte även en dvd spelare i samma veva, den vart inte gammal innan läsaren gick sönder, den hackar och läser inte skivor. Polarens fick precis samma fel på sin dvd.

Jag vet inte vilken modell beteckning tv'n har men det ser ut såhär.

http://www.lcdtvbuyingguide.com/lcdtvpics/lcd/samsung_lns41.jpg

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

OEM <3
6 957 Inlägg
24 december 2008
-Mackan- skrev:
leksak skrev:
TEXT

Jag har ställt in den så gott det går och det blir ingen tydlig förbättring, vi köpte även en dvd spelare i samma veva, den vart inte gammal innan läsaren gick sönder, den hackar och läser inte skivor. Polarens fick precis samma fel på sin dvd.

http://www.lcdtvbuyingguide.com/lcdtvpi … _lns41.jpg

Samsung säljer inte ens såna med den panelen längre..så att Samsung att inte är köpvärt
ja de stämmer inte riktigt.
Samsung å LG är ledande idag på försäljningen av Platt-TV

OEM <3

OEM <3
6 957 Inlägg
24 december 2008
Evildream skrev:
Jag rekomenderar samsungs 6 eller 7 serie...

Finsmakare här wink..fast 10k är lite långt borta big_smile

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
24 december 2008
-Mackan- skrev:
leksak skrev:
TEXT

Okey...  som att säga att man inte ska köpa en Haidiluxmanjong för jag hade en sån för 15 år sen som va värdelös roll

OEM <3
6 957 Inlägg
24 december 2008
leksak skrev:
-Mackan- skrev:
leksak skrev:
TEXT

Okey...  som att säga att man inte ska köpa en Haidiluxmanjong för jag hade en sån för 15 år sen som va värdelös roll

Precis..allting går framåt, sj tkr ja alltid Samsung varit bra

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
24 december 2008
Bjork skrev:
leksak skrev:
-Mackan- skrev:

Jag kan göra min samsung totalt värdelös på 2 minuter genom att bara använda fjärrkontrollen o sunka inställningarna lite.. ännu värre på 5 genom att byta kablar big_smile

Men folk fattar inte alltid såntdär..
Grejja med polarens TV i 30 sekunder.. han gick från blää till woooow...
Fast han böt från den philipsen till en samsung ändå tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
24 december 2008
leksak skrev:
Bjork skrev:
leksak skrev:

Jag kan göra min samsung totalt värdelös på 2 minuter genom att bara använda fjärrkontrollen o sunka inställningarna lite.. ännu värre på 5 genom att byta kablar big_smile

Sen blir många vilseledda i affärerna när dom sänder i HD-format med gööörfina HDMI kablar, tkr ja sj e skoj tongue

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
24 december 2008
Bjork skrev:
leksak skrev:
Bjork skrev:

Sen blir många vilseledda i affärerna när dom sänder i HD-format med gööörfina HDMI kablar, tkr ja sj e skoj tongue

Me högsta möjliga kontrast..
Guuu vilka fina klara färger...den ska jag ha..

Yee, mycket utanför fönstret som har så skarpa klara färger? roll

OEM <3
6 957 Inlägg
24 december 2008
leksak skrev:
Bjork skrev:
leksak skrev:

Me högsta möjliga kontrast..
Guuu vilka fina klara färger...den ska jag ha..

Yee, mycket utanför fönstret som har så skarpa klara färger? roll

Mm hmm Lite tråkigt att dom ska vara så vilseledande...men de säljer ju tongue

OEM <3

672 Inlägg
24 december 2008
Som vanligt får man vad man betalar för... använd skallen!!

Har du 10 som budget så köp inte en 50" köp en 42" ist...
Senast redigerat av smiler (24 december 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Sök