3996
Sök

Svårt att sälja bilar nu

16 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
De är verkligen svårt att bli av med lite dyrare bilare i dagens läge.
Nån som har några förslag ?
blocket är ju bara massa oseriösa människor

// WrezHole

12 086 Inlägg
21 december 2008
Vadå dyrare bilar.. tongue

Tog nästan 4 veckor för mig att bli av med min Mazda för 10K smile

631 Inlägg
21 december 2008
Vänta tills våren.. ?

Japs :)
775 Inlägg
21 december 2008
ja det enda är nog o försöka till våren igen,

det är verkligen rätt tillfälle o köpa bil nu men inte sälja

Lastbilschaffis
811 Inlägg
21 december 2008
älskar köparens marknad smile speciellt med nya R33 GTRen big_smile

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
21 december 2008
Har inte blivit av med min 740 än och den har legat för länge på blocket så den förvann. Låg ute för 8K och de tycker jag är bra pris på den.

/// SyyHn

143 Inlägg
21 december 2008
testa skriv ut byte (ifall du är ute efter någon annan bil så klart)
Blev inte av med min v40 men lyckades byta mot en som inte blev av med sin bmw smile

With bloody hands i cant deny

20 Inlägg
21 december 2008
Funderar själv på bilköp om 1-1,5 månad. Lite andra saker som jag måste vara helt säker på att de löser sig först bara.
Bilen/modellen som jag är sugen på är en aning ovanlig och de som finns på blocket ligger på 150-160K, mest privat importerade.
För mig är det 3 st som är intressanta. Försäkringen är dyr på bilen, och den drar rätt bra med bensin (1.1-1.2l/milen) En del har legat ute ett bra tag, samt att en del är ute på försäljning för andra gången då de inte fick den såld för ca 2 månader sen.

Verkar som om ingen vill köpa dem helt enkelt. Hur mycket är rimligt att pruta? känner själv att det är lite svårt och en aning obekväm i en sån situation då det blir prisförhandling. Mest privata försäljare och någon bil har även en kreditskuld på sig, vilket gör att jag antar att säljaren ännu mer vill bli av med sin bil i dessa tider.
Senast redigerat av Zam_Zap (21 december 2008)

143 Inlägg
21 december 2008
åk och provkör men ge inte budet på engång utan åk hem och ring dagen efter och berätta vad du är villig att betala.
Sen ha pengarna redo så du kan erbjuda en snabb affär utan krångel med bank lån mm,då kan du nog få ner priseet rätt bra

With bloody hands i cant deny

Aktad Medlem
301 Inlägg
21 december 2008
Det är bara en tidsfråga innan folk tröttnat på att lyssna på lågkonjunkturpropagandan..

122 Inlägg
21 december 2008
morganevelina skrev:
Det är bara en tidsfråga innan folk tröttnat på att lyssna på lågkonjunkturpropagandan..

Jag är fullt berädd att lyncha varenda journalist som yttrar sig om den här skiten igen. Det är fan dom som har sett till att det är så illa som det är. Pack!

Ang topic så ja, det är svårt att sälja. Men det blir antligen bättre till våren. Vi kan alltid glädja oss åt besninpriset som ser någorlunda positivt ut.

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH

Diktator
968 Inlägg
21 december 2008
sen att svenskar har riktigt höga tankar om sina bilar och säljer ruckel bilar som ser ut att varit på skroten och vänt för 5000 på blocket... ge bort bilen, eller sänk, eller behåll den och sluta klaga

20 Inlägg
21 december 2008
Sylwe skrev:
åk och provkör men ge inte budet på engång utan åk hem och ring dagen efter och berätta vad du är villig att betala.
Sen ha pengarna redo så du kan erbjuda en snabb affär utan krångel med bank lån mm,då kan du nog få ner priseet rätt bra

Pengarna och det är ju färdigt, mer att åka och prova bilarna som kan kännas lite knepigt. De flesta ligger en bit bort, 20 mil på den närmaste och 40-50 mil och 70 mil är de andra på. Slänga fram ett bud via mail vet jag ju själv vad jag tycker om det så...

Snål gnällspik
402 Inlägg
21 december 2008
Man får väl se om man kan exportera skiten. Här i landet har väl ingen ett korvöre snart.   Hur i h**v*te kan politkerna i det här landet göra allting fel?  Syftar de till att utrota svenskarna? Var kommer de här politikermänniskorna ifrån, och har de vuxit upp i sverige? Är det kärringar som bestämmer allting och för krig mot den vite mannen eller? Jag begriper ingenting. Ingenting.
Senast redigerat av perzy (21 december 2008)

Volvo S80 2,9.

+Uppfinnare+
643 Inlägg
21 december 2008
JapMax skrev:
Vadå dyrare bilar.. tongue

Tog nästan 4 veckor för mig att bli av med min Mazda för 10K smile

Hallå... det var en Mazda tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

OEM <3
6 957 Inlägg
21 december 2008
zebbmachine skrev:
morganevelina skrev:

Jag är fullt berädd att lyncha varenda journalist som yttrar sig om den här skiten igen. Det är fan dom som har sett till att det är så illa som det är. Pack!

Ang topic så ja, det är svårt att sälja. Men det blir antligen bättre till våren. Vi kan alltid glädja oss åt besninpriset som ser någorlunda positivt ut.

De där va de bästa ja läst idag smile Tror folk oroar sig mer än nödvändigt pga media!

OEM <3

4 767 Inlägg
21 december 2008

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sök