2654
Sök

Kylarsystemet till bmw 325 kontrollera??

3 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
#1
Tjena!
Har precis fått körkort och köpt en 325:a och på min färddator eller vad det är så står de Kuhslwasser prufen på tyska och det betyder kontrollera kyllarn:S?

Så min fråga är vad jag ska göra? För när ja kör så höjs temperaturen direkt till halva och de luktar lite bränt. TACKSAM för svar.

oo=00=oo
374 Inlägg
22 december 2008
#2
Kolla kylvätskenivån, ser det bra ut är det inget att bry sig om.
Är det en E30 eller E36?

Ett tips för frågor om BMW är att du går in på Autopower.se och in på forumet, det har hjälpt mig många gånger.

Freude am fahren!

3 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
#3
msjuan skrev:
Kolla kylvätskenivån, ser det bra ut är det inget att bry sig om.
Är det en E30 eller E36?

Ett tips för frågor om BMW är att du går in på Autopower.se och in på forumet, det har hjälpt mig många gånger.

Jaha okej, jag kollade vätsenivån och det var vid minimum lite över. Men vet du varför det luktar Bränt/krut något sånt.  Ja det är en e36 årsm. 93.  Kanske behöver ja fylla i mer glykol? 

En fråga till Måste man ta ut luften från kylarn med?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
22 december 2008
#4
Börja med att Lufta kylsystemet. Ställ bilen i brant uppförsbacke och ta bort luftskruven och höj tomgången så att det rinner ut lite vatten ur luftskruven. När det slutat bubbla är det klart.

Se till så att det finns vatten kvar i kylet och glöm inte att ha på  full värme och fläkt i bilen.

Ps e36orna med m50 motor ska tydligen vara svårluftade men sådär har jag gjort x antal gånger utan problem

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Driven
17 Inlägg
22 december 2008
#5
Det betyder att färddatorn kontrollerar kylarn, för sedan står det vell "check controll okej"? så länge bilen inte kokar över efter några minuter så är den okej... brända lukten vet jag inget om tyvärr, men är det inte arbetstemperaturen den kommer upp till, för att sedan stanna där?

`Learn by doing´

3 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
#6
ToTTeN skrev:
Börja med att Lufta kylsystemet. Ställ bilen i brant uppförsbacke och ta bort luftskruven och höj tomgången så att det rinner ut lite vatten ur luftskruven. När det slutat bubbla är det klart.

Se till så att det finns vatten kvar i kylet och glöm inte att ha på  full värme och fläkt i bilen.

Ps e36orna med m50 motor ska tydligen vara svårluftade men sådär har jag gjort x antal gånger utan problem

Jaja okej, fixar detta imorgon:) . och om det fortfarande höjer sig till mitten och luktar lite så är de ingen fara va?.


Sök