Ska vara tillåtet så vitt jag vet! Kan ju vara annorlunda om man läser noggrant, men det ju samma med storleken på hjulen. Det får man ju inte heller ha större så så farligt e det nog inte...
Näe det vet jag inte om jag håller med om... mkt bling bling ju! Det nya e ju FLOATERS o det e grymt. Det som kanske eventuellt kan kallas "töntigt" är navkapslar med spinners....
Tack ni som svarade på min fråga! Och ni andra, som diskuterade hur töntigt spinners är, varför skrev ni här? Jag ville bara ha svar om frågan inte era egna åsikter, dem får ni uttrycka nån annan stans!
De är inte tilllåtet med spinners andra tafikanter kan störas utav de något sånt sa polisen
hmm.. det är väl samma sak som att komma med en bil med skrikig färg.. sånt som folk verkligen kollar på.. typ skrik gul så de bara svider i ögonen.. sånt stör väl trafikanter mer.. jag tycker att det finns lite för mkt lagar.. det är ju inte alla som vet, och dom får böter.. dom får informera, eller skylta om vad som är olagligt för att kunna bötfälla.. det mesta är olagligt, man kan inte följa alla lagar.. det är ju inte speciellt stor trafikfara så släng på det du!
Vad jag vet är det inte tillåtet med spinners i Sverige för fordon som framföres i trafik.
Mvh Jocke
Tack för svaret Jocke, äntligen en person som kunde svara på frågan! Tack till dig med Space!
Muz, ja det är mycket som är olagligt, men frågan är fortfarande inte "vad som är olagligt" utan frågan är om spinners är det! Så skriv inte sånt som inte rör frågan för då kan din åsikt kvitta!!
jag har jag har sett folk som har haft spinners på sina bilar och polisen har bara glidit förbi... jag personligen tycker inte spinner är snyggt.... kommer bara se fult ut om du inte har typ feta bentlyn som cruisarbil.... kommer nog dra till sig blickar men ser dock mer ut som en julgran.. jag skulle hellre satsa på nå riktigt feta fälgar som är utan spinners!
Vet ej om det är tillåtet i Sverige eller inte, såg en Volvo XC90 i Göteborg förra sommarn med spinners, såg riktigt coolt ut på den iaf! , så e du sugen....go for it