Tangen_93: Man får tacka så hemskt mycket, kul att du gillar det
Robban_89: Större batteri med mer Ah!
Saabra: Tack tack !! det är det som gör helheten, att inte slarva eller genomarbeta för mycket
Unique67: Danke!
driver2: Kul att inspirera folk!! Du får lägga upp bilder på det
Här kommer en liten halvdan uppdatering, då bilen börjar kännas färdig.
Som vissa kanske vet så har jag fått heltidsjobb på Mr.cap i Bromma, vilket möjliggör till en inkomst och tillgång till tvätt nästan konstant
I förra veckan gjordes en invändig behandling av bilen, vilket behövdes konstigt nog... när man ser före och efter blir det skillnad
Igår innan träffen behandlades bilen utvändigt, så nu är den blank och fin, repfri och inte en tvättrepa på lacken
Foto CarpeDiem... behandlad och fin
Polisen var inte så impade att man saknar skylt fram, men klarade mig den här gången också
Om ca 2-3 veckor ska bilen skickas in på lackering av tak, baklucka och vinge, om ekonomin tillåter det dvs, då ska Dreammaker lägga händerna på bilen och färga lite
Det var allt för den här gången, kanske inte så speciellt eller märkvärdigt, men kände att tråden behövde uppdateras
Vad sägen nu lirarna på Mr.cap om att du använder autosmarts produkter? Är ju rätt så hårt på vilka produkter som får användas;)
Nae skämt åtsido, kul att du försöker hålla så hög finnish på bilen som möjligt, solidsvart är ju en av det jävligaste färgerna att hålla fin.
Ska dock komma med lite sura kommentarer, men dessa ges endast som lite konstruktiv kritik.
Alcantaran tycker jag har blivit lite för mycket. Det börjar skysst på några ställen men tillslut finns det överallt, och då blir det lite väl mycket "epa" i brist på andra uttryck. Sen tycker jag att bagaget ser lite "ihop haffsat" ut i brist på tid, vilket tyvärr drar ner helheten på bilen.
Annars tummen upp och jag hoppas att jag kan få se denna live nångång och kunna jämföra lite, vi "puttsbögar" imellan.
MrH: Den slår inte putsen du har på DIN kärra iallafall!! Du lägger ner en enorm tid på just putsen, jag gör det mellan bilarna jag måste tvätta på jobbet
Aker_s40: Tack Aker, hört och sett att du varit på samma träffar jag varit på, du får peta till mig nångång så kan vi prata lite närmre Listerna är planerat att göras någonting kul av, är mellan valet och kvalet att lackera dörrlisterna (midjan) i en annan kulör, men samtidigt försöka hålla det cleana, svårt
CarpeDiem: Självklart blev jag det, mer än nöjd, fortsätt så
Dalmazen: Jag får tacka så mycket, och kul att du fortfarande även med tråkiga updates följer min tråd
PIC: TROOR jag såg din också faktiskt, du får blinka till när du ser mig, åker samma tid varje dag
TurboMatte: Haha jo, nu är hela bilen Mr.Cap-förädlad, så inga klagomål på det
Alcantaran tycker jag får vara nog nu, är PRECIS nöjd med vart jag klätt in för paneler, det som återstår är stora ytor som innertak och eventuellt instrumentpanelen i alcantara, fast i annan kulör.. Bagaget ska göras om när tid finns till att plasta och klä in KUL att du säger det du tycker, sånt gillar jag
TwinsBilOchPlåt: Tack så mycket!! Färgen sitter orginal på Volvo 850 Platinum Edition och heter 424 Pearl White/platinum white, och sitter på årsmodellerna med dem smala strålkastarna!! Lycka till!!
ser bilen ofta på e18 mellan jackan å rinkiby korset ..har dock ofta brottom så hinner någ inte vinka eller så . kul bil tycker den e fin å ren. ..tuta då du ser en hiace med loggan jcdecaux nån da ..lycka till.
Nu tycker jag att min tråd har varit död ett bra tag!! Efter ett ryck och att bilen började gnissla när man bromsade, inhandlades bromsskivor och belägg till framvagn!!
Bilderna säger allt, måste erkänna att bromsarna inte alls är som i bilens skick, men det ska det bättras på
Bromsarna som gnisslade, ser vid en snabb blick bra ut!! Men vad döljer sig under ytan..!?
Metall mot metall
Dem så kallade beläggen sjöng på sin sista vers *Skäms*
Navet rengjordes ordentligt innan nya skivan monterades!!
Bilder på resultatet har jag inte, men alla vet hur nya orginalskivor ser ut antar jag
Nu är bilen på husvagns-semester på Öland, farsan och resten av familjen åkte iväg, medans jag sitter här och undrar hur bilen mår.
Den slog om till 17.000mil i förrigår, så sedan December-Januari har den nu gått 2.000mil, grejerna ska ju användas!!
Kamremmen och stora servicen är gjord, exkl luftfilter som ska bli ett insatsfilter från BSR
Bilen ser ni f.ö på Street Cars Fest Finals på Gustavsberg-mässan 26-27 September, då lackerad och färdig, med ett annorlunda och uppseendeväckande tema
Stay tuned for more, såfort bilen kommit tillbaka så blir det en och annan skruv som inte lämnas ifred !
......Aker_s40: Tack Aker, hört och sett att du varit på samma träffar jag varit på, du får peta till mig nångång så kan vi prata lite närmre ......
Sist på tordagsträffen pratade vi ju några ord angånde din "dejt" med polisen när du blev stoppad sist. Men får ta och snacka lite mer nästa gång, ska skärpa mig
När jag väl insåg igår på väg hem från västervik att det var ditt husvagnsekipage jag mötte, och som blinkade med helljuset var det försent att blinka tillbaka. Vi var några stycken som åkte i en klunga på väg upp där ett tag
Bra att du tog hand om problemet med bromsarna Vet att du tar väl hand om bilen. Snyggt jobbat Jag kommer dyka upp till Gustavsberg i höst, ska ta massor av bilder på Volvon
//CarpeDiem
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)