Ser bra ut lär nog röra på sig det där Mappar du Ms´et själv sen eller? Lär ju bli bra brehängs kärra detta asså hehe ^^
Hehe, jo de ska ju röra sig framåt e de tänkt. De lär bli svårt att få ner effekten i bak så de blir nog att åka lite brett me den. Ja, MS:et hade jag tänkt att mappa själv.
Liten uppdatering här då, har inte skruvat på några dagar då jag vart sjuk men va ut i dag och gjorde lite smått.
Gjorde en ny mätarkonsol av plåt istället för trä, ligger på tork just nu så får se om färgen passar in med resten av inredningen. Passade även in huven med huven med huvlåsen och svetsade fast dom.
Hålen runt mätarhålet är till lysdioder.
Kom även över en Ford Sierra V6 motor som man kanske kan hitta på nåt skoj med senare.
Fick tag på en kardan idag, dock den klena modellen men den lär ju inte vridas av. Har pulat med bakaxel lite, fick de inte tätt runt kåpan så fick ta bort och montera någon gång extra. Har monterat mätarkonsolen, men tycker själv inte att färgen passar in men skriv gärna vad ni tycker.
Byggde också en indikatorlampa för oljetryck, lysdioderna jag satt runt mätaren lös inte upp tillräckligt och sen så höll dom inte. Och typsikt så har jag tappat oljetrycket nu igen så de blir väl till att köpa en ny pump nu då.
Kardanen
Hemmagjord varningslampa till oljetrycket.
Så där blev det med tonat plexiglas
Ihoppkopplig och lite omdragning av kablar
Så här blev det när det var klart, Lampan ska målas med röd färg sen. Fick lov att monterat oljetryckslampan till höger då jag har shiftlighten till vänster och man vill ju inte förväxla dom två, men bredbandslambdan hammnar till vänster iaf
ja nu lär du ju inte missa om oljetrycket försvinner
Hehe nej verkligen inte, men de e väldigt viktigt så.
pizzadox skrev:
Fiint bygge du Och sleeper stuket är ju ända rätta
Jobba på nu
Tackar, jo de är ju tänkt att man ska bli lite förvånad över effekten när man ser den. Man e ju rätt tråkigt med tokstylade bilar som är helt orörda i motorn, men visst tycker man styling är roligare så visst.
Fick lov att ta ur elen till megasquirtet då kablarna kom lite väl nära grenröret, och de kan ju bli mindre roligt om alla kablar i stammen smälter ihop. Passade även på och göra lite snygga lappar till kablarna så att man ser vilken som är vilken om man skulle undra.
Svetsade dit en upphägning till avgassystemet, men tråden tog slut så blev bara ett fäste.
Har rivit isär oljepumpen och kollat om de går och få liv i den men de verkar rätt så segt.
Svetsade ett extra stag till panhardstagets fästpunkt, har ingen bild just nu men de kommer nästa gång. Gjorde en extra vevhusvent i ventilkåpan. Gjorde en platta för bränslesystemet med kedjeöverfall (hade inge annat som passade bra) Sen lite annat smått som jag inte kommer ihåg.
Såg att bredbandslambdan hade kommit till posten nu så ska åka o hämta den när dom öppnar.
Ringde volvo och frågade vad en oljepump skulle kosta, fick svaret 2800kr så ska försöka hitta nån annan. Så om de e någon som har en oljepupmp till en b234 liggandes så kan du säga till.
Lite bilder, dock väldigt dåliga.
Borrade ett hål för extra vevhusvent
Mutter på insidan
Svetsade överfall till soppapumparna och filtrerna som nu är monterade på durkplåt