2833
Sök

crysler grand voyager med v8 turbo

503 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
hej jag tänkte lägga in ett inlägg och kolla vad ni tror om en grej jag har tänkt på
jag har funderat på om det går att sätta in en ex cheva v8 och kanske dubbelturbo och lite annat gott och sätta in denna "lilla" motorn där passaserar sätena sitter och koppla medbringaren direkt på bakaxeln??
mvh Marcus lol

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

78 Inlägg
24 december 2008
gört

503 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
SebastianAMG skrev:
gört

tror du det går dÅ?

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

956 Inlägg
25 december 2008
Klart det går. Men det kommer kanske inte vara lätt och mest troligt inte besiktningsbart. Måste ju regga som amatörbyggt fordon. Och du måste sätta dit en bakaxel med.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

757 Inlägg
25 december 2008
allt går men tror det är lite snålt om plats bara.
voyergern är framhjulsdriven med från 88 med om jag inte minns galet. (vet inte om tidigare eftersom den voyergern jag hade var från 88-89)
samt  att sätta cheva grejer i en mopar bil är ju helgerån smile
Senast redigerat av Lanjin (25 december 2008)

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
25 december 2008
Allt går, men det låter som ett jäkligt svårt projekt måste jag säga.

Måste tyvärr säga att jag tvivlar på att detta någonsin kommer göras på en sådan bil i sverige, eller någonstans över huvud taget.

/Påsen

PÅSEN RACING

757 Inlägg
25 december 2008
tror det är bättre om du tar en cheva van eller liknande som redan har v8an
Senast redigerat av Lanjin (25 december 2008)

Leg. Spådam
816 Inlägg
25 december 2008
Blir det inte fel proportioner? Chryslerns V6a är ju tvärställd och ska du ha en V8 och bakhjulsdrift då får du antingen skippa torpedväggen och sitta med fötterna på motorn, eller förlänga framvagnen.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

503 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
tack för att alla är både posetiva och negativa men jag hade ju vasken tänkt att förlänga motorrummet eller sitta med fötterna i motorn utan jag hade tänkt att sätta den bakom förarsäterna där man har sätena annas?? rollcoolcoolcoolcool

1 567 Inlägg
14 januari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/13110/543685_kgjvpv.jpg
Typ så här

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

503 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare

det var presis så jag hade tänkt hehe fast skulle kapa taket bak för skuulle in med en stor airskop(sorry för stavningen)
men det var presis så jag hade tänkt wink

Egenföretagare
999 Inlägg
19 januari 2009
Lyft ner hela framvagnen med motor & låda från en cadillac seville istället, finns en Golf II med den setupen så det borde få plats i en stor voyager.

503 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
weeeman skrev:
Lyft ner hela framvagnen med motor & låda från en cadillac seville istället, finns en Golf II med den setupen så det borde få plats i en stor voyager.

okej kan du fixa länk?

Sök