Solberg skrev:
Jonni skrev:
Jag tror knappast du har fått köra dessa bilar hos en bilhandlare.
Bilhandlarna har en åldersgräns på 24 år eller äldre när det gäller provkörningar..
Det är ingen åldersgräns.. körde audi på dinbil vid hammarby fabriksväg, skoda hos skoda vid sickla, mazda rx8 hos mazda i gustavsberg, volvo bilarna på eneqvist bil vid nacka forum.. Subaru o forden hos Kindwalls oxå vid hammarby fabriksväg... sådeså!
De tar och kopierar ens körkort så man inte kan "rymma iväg" och vissa bilhandlare behåller körkortet .. de tar alltid en liten titt på en i registret innan man får ut o gasa...
Så tyvärr så har jag kört alla dessa bilar..!
Mvh Christopher
EDIT:
Förlåt såg inte att du bodde i Göteborg "jonni", men stockholmsborna vet iaf vart dessa bilhandlare finns.
Jag vet precis var dessa bilhandlarna ligger..
Jag får nästan maila upp och ta o höra om det går bra o provköra alla de bilarna du har kört då jag oxå är ett par år äldre än dig så kan vi se om det går eller ej.
Jag tycker bara det är väldigt konstigt att du har fått göra det med tanke på att det är en självrisk på 125% av ett basbelopp. Det är rätt mkt pengar ifall det skulle hända något när du är ute och prov(bus)kör med en bil för 400.000kr
Offtopic:
Jobbar själv på Hedin Bil i Göteborg och nekar folk till att provköra dagligen, "Skall du köpa bilen?" ... "ähuumm.. näää? Jag ska bara provköra den"
"Har du nått häftigt att provköra?" Vad är det för fel på folk..
Jag har fått lära mig en sak under dessa år jag har jobbat i bilbranschen.. Folk som provkör, är ALDRIG köpare.. det är kanske i ett fall av 50 som folk köper efter provkörning..
"Det är så mycket pengar så ja måste provköra den"
Det kommer oxå in folk som säger "Jag fick ingen hjälp på Mercedes så jag köpte en SAAB"
(Nu är det absolut inget fel på SAAB men det går inte att jämföra..)
Ett till exempel.
Mercedes M-Klass, eller mer bekant som ML350, ML500, ML320 CDI mm..
Jag sålde ett par st sådana, dom ligger runt 700-900.000 beroende på motor och utrustningsalternativ..
Men ivart fall en herre kommer in till mig på en Lördag förmiddag.. Vi hade precis öppnat
Han går runt i hallen en liten stund, jag går fram till denna herre och frågar "Tjenare, Vad kan jag hjälpa dig med..?"
Han svarar direkt "Har du en ML jag kan provköra?"
Jag svarar " Nej Tyvärr, Och förklarar varför och ditten o datten"
Han säger "Men hur ska jag kunna köpa en ML utan att provköra den?"
Han babblar på om att han skall ha det o det i bilen.. Utrustning för närmare 240.000 kr.. och då hade bilen hamnat på närmare 940.000kr..
Jag säger till honom "Ingen av mina kunder som har köpt ML har provkört.."
Då tackade han och gick.. Han kommer in 3 veckor senare.. Med en Hyundai Santa Fé