2586
Sök

Sänkning Volvo V70 55mm fram & 35 mm bak eller 35 mm runt hela??

86 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#1
Hade tänkt sänka min V70 till våren. Har snackat med många personer angående sänkning till bilen men blir lika klyven var gång. Bilen används som vanlig Svensson bil, inga utställningar eller racing förekommer. Funderar på att sänka den 55 mm fram & 35 mm bak, eller att sänka den 35 mm runt hela?

Gör det mest för att höja utseendet på den. Vill ändå att man skall kunna köra lite grusvägar och köra över vägbulor utan att botten asar i. Så för min del tycker jag att 35 mm satsen runt hade räckt, men många tror då att det kommer se ut som om bilen lutar bakåt. Säg gärna vad ni tycker.....


5 089 Inlägg
29 december 2008
#3
sänk mer fram, volvo har någon tendens att "stegra" när man sänker dom lika runt om.

\Lindgren

plattsättare!
804 Inlägg
29 december 2008
#4
jag har 35/35 på min och den ser inte stegrande ut och går ej i bulor lr sådant. vet dock ej om v70in har tendens till det för den är ju lite tyngre bak

mvh blomsterberg

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

86 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#5
Har också hört att dem har en tendens att stegra. Men blir det inte för mycket att sänka 55 mm fram?
Snackade med en kille på GE Motorsport precis där jag har tänkt att köpa sänkningssatsen. Den kan lika lätt sänka 65 mm som 45 mm sade han. Verkar inte vara någon garanti på hur mycket den sänks.


Kloak dykare ;))
51 Inlägg
29 december 2008
#6
Jag kör 55/40 från GE på min V70.. Tycker det funkar kanon för mig.. Kör lite grusväg, över vägbulor m.m. Och minst 60mil i veckan.. Kör det hårdare alternativet... Funkar klockrent..

Hårt arbete har aldrig skadat någon,
men jag tänker inte ta risken!!!


Sök