sveddan skrev:
N33d4Sp33d skrev:
sveddan skrev:
Skitsnack! Se bara på amerikanerna, de räknas till de mest patriotiska i världen trots en historia präglad av slaveri, inbördeskrig och ku klux klan.
Skitsnack?? Skojjar du eller?
Tror du verkligen på att utlänningarna (finskar, danskar, norrmän, amerikaner, turkar, juggar, kineser etc) kom hit och krävde av regeringen att vi skulle sluta hissa upp flaggan och sluta sjunga nationalsången?
Att du tar amerikanarna som exempel är ju bra. Anledningen till att de kan hissa upp sin flagga är för att de lyckats rentvå sina två nationalsymboler. Det har inte vi gjort ännu.
Dessutom får man ha tex turbaner i USA. De står för en större frihet att utöva sin kultur och religion. Där får även människor med brytning jobb, så länge de är kvalificerade till att sköta sina arbetsuppgifter.
De har, olikt oss, inte världens bäst utbildade taxi-kår. De använder den kompetensen till andra, mer nyttiga saker.
Får man inte bära turban i Sverige? Rentvå sina två nationalsymboler...ärligt talat, lyssna på dig själv
Dessutom tror jag knappast att en invandrare i USA har det bättre ställt än en svensk invandrare (om du inte är skådis eller bra på att sjunga)...
Skrev för snabbt.
"Dessutom får man ha tex turbaner i USA" skulle vara
"Dessutom får tex poliser ha turbaner i USA"
Ja, jag lyssnar på mig själv..vad vill du ha sagt?
Menar du att det inte anses rasistiskt att hissa flaggan i Sverige?
Det gör det. Det anses rasistiskt att sjunga nationalsången. För att rasisterna gjort detta till sitt symbol i sin kamp.
Nationalister, stolta svenskar är de drabbade för att de använder en symbol som smutskastats.
Det är det jag menar med att rentvå symbolerna, ta tillbaka dem. Vara stolta över att sjunga nationalsången och hissa upp flaggan, närsomhelst, inte bara på nationaldagen.
Det arbetet genomförs nu, varför tror du nationaldagen gjorts om till helgdag?
En fråga till.
DET FINNS UTLÄNNINGAR I NORGE. Hur firar de sin nationaldag.
Vad är det för skillnad på utlänningar i Sverige och Norge?
Klura på den