2939
Sök

Vart är Sverige påväg?

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
Ronnie.L skrev:
Kul å se att nån kan svara emot för en gångs skull ser saken lite annorlunda nu brukar inte va nån som kan säga emot.
Men allt är inte statens/folkets fel men visst en hel del är mycket möjligt att det är.

At your service wink

Försöker bara påvisa att det finns fler sidor på myntet. Hoppas jag kan övertyga åtminstone EN person att tänka till och sätta sig lite mer i saken (i detta fall genom att kanske lära känna en utlänning??) och sen komma med kommentarer.

Vi får inte styras åt fel håll och låta våra dåliga tankar gro. På samma sätt gäller det för invandrande grupper att integrera sig till svenskar men kan kan inte begära att de ska lämna århundraden av tro och kultur för att få sin del av frihet.

Cheers mate.

Det är inget brott förrän man åker fast

Esc Racing
98 Inlägg
14 mars 2006
Håller me dej till fullo Malm3n!
Men nu e de så att våra patetiska råttor till politiker e rädda för allt som kan komma att bli en konflikt om kultur och religon, detta fenomenet kan nog bero på att de e gammla torra skinn som utgör som våra folkvalda i vårt kära fosterland som inte längre är vårt.
Vad vi behöver är en upprensning av landets styrande då vi behöver ungt färskt blod upp till makten, såna som vet hur det idags er ut på våra gator som har varit där och lärt sje dne hårda vägen inte läst allt i den vänbsterstyrda pressen dagblad!
Nu kan ja låta en aning främlingsfientlig men så är dock inte fallet utan ja bor då i en av sveriges mest invandrartäta förorter och ser hur det går till, jag ahr själv många invandrarvänner och haringet emot dom men systemet styrs på fel sätt.
Ett exempel många skolor har slutat med nationalsången varför?, jo för den anses inte höra hemma i våra skolor då vi förespråkar mångkultur och visst mångkultur i all ära men va*an de e våran nationalsång det är vår hyllning till den gula och den blå!
Åter till det me poliser och turban de e ju helt fel för inte fan får du ha en keps med nike märke på dje i tjänst då ska du inte ha turban heller "ta seden ditt man kommer" ja menar vi skulle aldrig få ha nåt typiskt svenskt i deras land.
Och inte fan skulle vi få bygga kyrkor i Iran inte en chans.
Så slutsatsen e då "utan att vara rasist" svenska folket måste vissa stånd och byta ut makthavarna och få en ändring på vårat samhälla som idag e påväg helt åt helvete!

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets

Esc Racing
98 Inlägg
14 mars 2006
N33d4Sp33d skrev:
KLARGÖRANDE AV EN SAK.

Att vi inte hissar upp svenska flaggan och bär tröjor med svenska flaggan eller sjunger nationalsången på självaste nationaldagen beror inte på utlänningarna.

Det beror på att Svenskar har varit för veka mot RASISTER som gjort om dessa heliga ting till en rasistisk symbol.

De har sjungt nationalsången och burit svenska flaggan och slagits mot invandrargrupper och gjort flaggan till sin symbol för sin sak. Här borde vi ha reagerat tidigare och markerat att flaggan inte betyder förtryck mot utlänningar.

Det symbolvärde flaggan har haft för många svenskar har försvunnit på grund av rasisterna.

Så sluta nu att skylla på att invandrarna har gjort så att vi inte hissar upp flaggan numera.

Du kan ej säga att de e rasisternas fel för heller för dom är offta svenskar och har all rätt att anvä'nda fanan på ett lagligt sätt villket dom ofta gör sen att folk har svårt att skillja på två saker många tror att allt som ahr me hakkorset att göra också e mnazistiskt men åk då till t.e.x indien och ta en titt får du se, så att säga att bara för att "rassarna" använder flaggan så behöver itne alla som använder den vara de.

Och för att tillägga nåt som igentligen inte har med ditt inlägg att göra rasister och nazister två helt olika saker för en svart kan vara precis lika mkt rasist som en vit!

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets

1 453 Inlägg
14 mars 2006
N33d4Sp33d skrev:
sveddan skrev:
N33d4Sp33d skrev:
KLARGÖRANDE AV EN SAK.

Att vi inte hissar upp svenska flaggan och bär tröjor med svenska flaggan eller sjunger nationalsången på självaste nationaldagen beror inte på utlänningarna.

Det beror på att Svenskar har varit för veka mot RASISTER som gjort om dessa heliga ting till en rasistisk symbol.

De har sjungt nationalsången och burit svenska flaggan och slagits mot invandrargrupper och gjort flaggan till sin symbol för sin sak. Här borde vi ha reagerat tidigare och markerat att flaggan inte betyder förtryck mot utlänningar.

Det symbolvärde flaggan har haft för många svenskar har försvunnit på grund av rasisterna.

Så sluta nu att skylla på att invandrarna har gjort så att vi inte hissar upp flaggan numera.

Skitsnack! Se bara på amerikanerna, de räknas till de mest patriotiska i världen trots en historia präglad av slaveri, inbördeskrig och ku klux klan.

Skitsnack?? Skojjar du eller?

Tror du verkligen på att utlänningarna (finskar, danskar, norrmän, amerikaner, turkar, juggar, kineser etc) kom hit och krävde av regeringen att vi skulle sluta hissa upp flaggan och sluta sjunga nationalsången?

Att du tar amerikanarna som exempel är ju bra. Anledningen till att de kan hissa upp sin flagga är för att de lyckats rentvå sina två nationalsymboler. Det har inte vi gjort ännu.

Dessutom får man ha tex turbaner i USA. De står för en större frihet att utöva sin kultur och religion. Där får även människor med brytning jobb, så länge de är kvalificerade till att sköta sina arbetsuppgifter.

De har, olikt oss, inte världens bäst utbildade taxi-kår. De använder den kompetensen till andra, mer nyttiga saker.

Får man inte bära turban i Sverige? Rentvå sina två nationalsymboler...ärligt talat, lyssna på dig själv smile Dessutom tror jag knappast att en invandrare i USA har det bättre ställt än en svensk invandrare (om du inte är skådis eller bra på att sjunga)...

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
Svarta_Faran skrev:
Ett exempel många skolor har slutat med nationalsången varför?, jo för den anses inte höra hemma i våra skolor då vi förespråkar mångkultur och visst mångkultur i all ära men va*an de e våran nationalsång det är vår hyllning till den gula och den blå!

Åter till det me poliser och turban de e ju helt fel för inte fan får du ha en keps med nike märke på dje i tjänst då ska du inte ha turban heller "ta seden ditt man kommer" ja menar vi skulle aldrig få ha nåt typiskt svenskt i deras land.

Så slutsatsen e då "utan att vara rasist" svenska folket måste vissa stånd och byta ut makthavarna och få en ändring på vårat samhälla som idag e påväg helt åt helvete!

Angående nationalsången. Läs min tidigare kommentar.

poliser med turban & keps...kom igen nu, ska du jämföra din keps med en turban? Du ser det bara som en huvudbonad som de har för att det ser häftigt ut eller? tänk vad många de hade kunnat sälja om det stått nike på dom? där har du en företagsidé. *skakar på huvudet*

Huvudbonaden har de haft i många århundraden och tillhör deras kultur samt religion. De bär den inte som du bär din keps, Läs på lite mer om sikhernas religion.

Problemet du och många här har är att Ni saknar förmågan att förstå vad människor tycker och känner om sin TRO.

Det finns kyrkor i IRAN, Pakistan, Turkiet, Muslimska länder i Afrika etc. Det ENDA muslimska landet det inte finns en kyrka i är Saudi Arabien.

Golfen
128 Inlägg
14 mars 2006
Rillskoo skrev:
Man ringer till 112
- "ya hallå?"
- "bråk, skicka polis till lalavägen.."
- "Tiu minüter, vaschugud!"

då börjar man undra vad som händer?

Gode gud vet du hur jävla svårt de svenska provet är om nu en utlänning klarar de provet borde man inte bli stolt över att en Invandrare har tagit sin tid att lära sig de svenska språket. Har en massa Svenska kompisar som inte har kommit in på polishögskolan tack vare att Svenska provet är allt för svårt. Då tror jag faktiskt inte att en Utlänning kommer att tala på de visset.

Jag blir bara stolt om jag ser utlänningar som Poliser då vet man att ryktet om att alla utlänningar är tjuvar och kriminela är bara en myt!!! Men måste även medje att turban/slöja på en polisman är inte något jag vill se fasten jag har utlänning själv

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

Ingenjör
256 Inlägg
14 mars 2006
sveddan skrev:
N33d4Sp33d skrev:
sveddan skrev:

Skitsnack! Se bara på amerikanerna, de räknas till de mest patriotiska i världen trots en historia präglad av slaveri, inbördeskrig och ku klux klan.

Skitsnack?? Skojjar du eller?

Tror du verkligen på att utlänningarna (finskar, danskar, norrmän, amerikaner, turkar, juggar, kineser etc) kom hit och krävde av regeringen att vi skulle sluta hissa upp flaggan och sluta sjunga nationalsången?

Att du tar amerikanarna som exempel är ju bra. Anledningen till att de kan hissa upp sin flagga är för att de lyckats rentvå sina två nationalsymboler. Det har inte vi gjort ännu.

Dessutom får man ha tex turbaner i USA. De står för en större frihet att utöva sin kultur och religion. Där får även människor med brytning jobb, så länge de är kvalificerade till att sköta sina arbetsuppgifter.

De har, olikt oss, inte världens bäst utbildade taxi-kår. De använder den kompetensen till andra, mer nyttiga saker.

Får man inte bära turban i Sverige? Rentvå sina två nationalsymboler...ärligt talat, lyssna på dig själv smile Dessutom tror jag knappast att en invandrare i USA har det bättre ställt än en svensk invandrare (om du inte är skådis eller bra på att sjunga)...

Skrev för snabbt.
"Dessutom får man ha tex turbaner i USA" skulle vara
"Dessutom får tex poliser ha turbaner i USA"

Ja, jag lyssnar på mig själv..vad vill du ha sagt?

Menar du att det inte anses rasistiskt att hissa flaggan i Sverige?

Det gör det. Det anses rasistiskt att sjunga nationalsången. För att rasisterna gjort detta till sitt symbol i sin kamp.
Nationalister, stolta svenskar är de drabbade för att de använder en symbol som smutskastats.

Det är det jag menar med att rentvå symbolerna, ta tillbaka dem. Vara stolta över att sjunga nationalsången och hissa upp flaggan, närsomhelst, inte bara på nationaldagen.

Det arbetet genomförs nu, varför tror du nationaldagen gjorts om till helgdag?

En fråga till.

DET FINNS UTLÄNNINGAR I NORGE. Hur firar de sin nationaldag.
Vad är det för skillnad på utlänningar i Sverige och Norge?

Klura på den wink

2 751 Inlägg
14 mars 2006
Det finns även Kristna både i Iran, Irak, Turkiet OSV....

Who Djaa bless no man curse

19 Inlägg
14 mars 2006
N33d4Sp33d skrev:
Varför inte?

Skrattretande? Du förlöjligar någon annans tro/kultur. Varför skulle de inte ha rätt att utöva sin tro?
Dessa människor har levt med turbaner i flera århundraden. Ska de ändra på det bara för att de är tvungna att fly från sitt land?

Och priset som de får betala för att komma till det fina Sverige är att lämna sin tro bakom sig?

Skärpning.

Jag tycker inte vi borde ändra våran tradition om att sjunga tex nationalsången på nationaldagen när dom inte behöver ändra sin genom ta av sig turban slöja etc vad det nu är som gäller?? lite skillnad på jämförelse men i prinsip samma sak eller?? skriv gärna en rad om ni inte tycker samma..wink
Senast redigerat av jodåå (14 mars 2006)

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
arabisk_vodka skrev:
hahahahaah jag skrattar åt er faktist.... VAD FAN HAR POLITIK MED BILAR OCH GÖRA???  det är en sida däe man ska komentera andras bilar och så....inte POLITIK SNÄLLAAAAAAAAAA

om du inte fattat det inna så finns den här tråden under Off topic... alltså får jag snacka om vad jag vill.. right?

Team Insane Racing

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
N33d4Sp33d skrev:
Svarta_Faran skrev:

Angående nationalsången. Läs min tidigare kommentar.

poliser med turban & keps...kom igen nu, ska du jämföra din keps med en turban? Du ser det bara som en huvudbonad som de har för att det ser häftigt ut eller? tänk vad många de hade kunnat sälja om det stått nike på dom? där har du en företagsidé. *skakar på huvudet*

Huvudbonaden har de haft i många århundraden och tillhör deras kultur samt religion. De bär den inte som du bär din keps, Läs på lite mer om sikhernas religion.

Problemet du och många här har är att Ni saknar förmågan att förstå vad människor tycker och känner om sin TRO.

Det finns kyrkor i IRAN, Pakistan, Turkiet, Muslimska länder i Afrika etc. Det ENDA muslimska landet det inte finns en kyrka i är Saudi Arabien.

tycker du får tänka på hur vi svenska skulle bli behandlade i exempelvis ett muslimsk land. min syster hade garanterat varit tvungen att bära slöja... om vi kommer till deras land så måste vi anpassa oss efter dom  tycker det ska vara likadant i sverige!

Team Insane Racing

2 751 Inlägg
14 mars 2006
"tycker du får tänka på hur vi svenska skulle bli behandlade i exempelvis ett muslimsk land. min syster hade garanterat varit tvungen att bära slöja... om vi kommer till deras land så måste vi anpassa oss efter dom  tycker det ska vara likadant i sverige!"

KOlla bara förenade arab emiraterna vilket e muslimskt land!! i Huvudstaden Dubai Ser du några utlänningar som måste bära slöjja! NEJ, Endast 13% av lokalbefolkningen..

Men sen im du vill jämföra oss med irak så är du helt veck! Eller du kanske vill att vi ska vara lika stränga som dom! Och ändra våra lagar efter iraks, så att alla invandrare måste ha svensk tröjja istället?!?!?
Senast redigerat av n0b0dy_ (14 mars 2006)

Who Djaa bless no man curse

18 Inlägg
14 mars 2006
Jag vet att jag ALDRIG kommer att stänna vid vägkant om det står någon med slöja eller turban där.. Hur ska man nu veta att det är en riktig polis???

Fight Hard Fight Back

182 Inlägg
14 mars 2006
altså jag undrar verkligen om ni tänker innan ni skriver.....eller är det bara hat som finns inombords?? vf ska off topic användas för att snacka om just utläningar och politik inom det?? skäms ni inte över vad ni skriver?? man ser hur lågt ni sjunker med erat tänkande och nu menar jag endast de som har snackat om "invandring" på ett sätt som får mig verkligen och tänka är det en människa som skrivcer elle vad??
oki det  esant man ska respektera andra men så länge de respektera mig och mitt sätt och leva, tänka handla så länge jag inte skadar någon.

Jag trodde att jag skulle slippa höra detta skitet snacket just i garaget.org men tyväörr har det kommit hit med. Är så jävla trött på den dolda rasismen som finns inom er, på verkligehet när ni träffar en invandrare så har ni leendet till mitt i huvet...men bakom en skärm så är käften stor

MVH/ ARABISK_VODKA

182 Inlägg
14 mars 2006
Snorre skrev:
Jag vet att jag ALDRIG kommer att stänna vid vägkant om det står någon med slöja eller turban där.. Hur ska man nu veta att det är en riktig polis???

EN POLIS ÄR VÄL INTE ENSAM ELLE?? SEN SER MAN OM DET ÄR EN POLIS ELLE INTE VAD ÄN HAN HAR PÅ HUVET?? FAN VAD MASSA SKIT SNACK.....HUR TÄNKTE DU IGENTLIGEN?? HAR INTE SEN EN POLISBIL?? FYFAN...

186 Inlägg
14 mars 2006
N33d4Sp33d skrev:
1. Det finns inga moskeer i Sverige som är byggda med skattepengar.
2. Även muslimer betalar skatt och arbetar, har inte muslimerna då rätt att viss del av statskassan då används till muslimernas rättigheter?
3. Det är väl klart man ska ha pressfrihet? Och den pressfriheten används för att belysa hur förtryckta människor faktiskt är. Sen att alla inte är det är en annan sak. Det är synd att ni inte vill höra sanningen i hur dåligt folk faktiskt har det.

4. Specialmat för vissa som inte äter allt...gäller det även laktosintoleranta & vegetarianer. Eller tycker ni som ni tycker för att det är muslimer som ställer "kraven" ?

Som sagt...Jag skrattar åt era skygglappar och att ni inte ser längre än näsan räcker till.

1. ok, dåligt av mig, hade inte kollat upp den. är tydligen rika muslimska länder som skänker pengar hit och bygger moskeer (btw, varför hjälper de inte andra, mindre rika, muslimska länder? du sa ju själv att vi inte förstår "hur dåligt folk faktiskt har det")

2. VISST! det gör de väl genom att åka/gå på vägar och gator, gå i skolan, ta barn/socialbidrag etc. Sen kan det ju diskuteras om hur stor del av skattepengarna de driver in.... eller hade du tänkt dig två skiljda skattekassor?

3. ÅÅH.. så när danmark utnyttjade sin pressfrihet om muhammed-karikatyrerna då?

4. Laktisintolerant är en sjukdom, och jag tycker inte direkt om veggie-maten heller.. det är väl ok ifall man inte kan äta kött pga. matsmältningen men annars tycker jag att de gott och väl kan äta samma som oss. deras val om de inte vill äta köttet.
så dessa två (en del av vegetarianerna och laktosintoleranta)är väl sjukdomar eller något liknande?
anser du muslimernas religion vara en sjukdom, eller var det bara en dålig liknelse?

MVH

182 Inlägg
14 mars 2006
Isacsson_ skrev:
3. ÅÅH.. så när danmark utnyttjade sin pressfrihet om muhammed-karikatyrerna då?

MVH

Vad menar du med den punkten??
jag undrar om det är rätt att trycka ner andras religon och publicera massa bilder som tryvker ner deras tro????   

klart man får skriva om vad som helst...men det finns FN lagar med elle hur??

en av människans rättigheter är att inte tryckas ner på grund av sin tro???

8 156 Inlägg
14 mars 2006
arabisk_vodka skrev:
Snorre skrev:

EN POLIS ÄR VÄL INTE ENSAM ELLE?? SEN SER MAN OM DET ÄR EN POLIS ELLE INTE VAD ÄN HAN HAR PÅ HUVET?? FAN VAD MASSA SKIT SNACK.....HUR TÄNKTE DU IGENTLIGEN?? HAR INTE SEN EN POLISBIL?? FYFAN...

Du behöver inte skrika...
Tänk på att stänga av CAPS LOCK nästa gång, tack.

Det handlar väl inte vad personen ifråga har på huvudet. Polisligan bar ju polisuniformer, men dom var tamefan inte poliser för det. Jag skulle stanna om en polis med turban skulle stoppa mig. Skulle en brottsling försöka spela polis så är nog sannolikheten mycket liten att denne brottsling skulle ta på sig en turban.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

186 Inlägg
14 mars 2006
arabisk_vodka skrev:
Isacsson_ skrev:

MVH

jag undrar om det är rätt att trycka ner andras religon och publicera massa bilder som tryvker ner deras tro????   

det finns redan en tråd i ämnet.
bilderna var för övrigt menade som humor men misstolkades.
anser att folk överreagerade på en liten bild.
tänk tvärtom, vad händer (eller inte händer) om någon ritar jesus där nere?

8 156 Inlägg
14 mars 2006
arabisk_vodka skrev:
Isacsson_ skrev:

MVH

Hur kan ett par bilder trycka ner någons tro så lågt att det leder till att man bränner ner ambassader och att människor dödas? Tusentals har dödats i religionens namn, för att folk har haft fel tro. Är inte det värre än några bilder? Muhammed-bilderna har lett till att hus har bränts ner och att människor har dött. Hur kan ett par bilder värderas mer än ett människoliv? Det finns mängder av karikatyrer på Jesus. Ecce Homo var inte så populär bland kristna, men blev det några upplopp för den sakens skull?

Jag förstår att man kan bli upprörd över en karikatyr, men att sen förstöra för andra för den sakens skull, är mycket värre.

Det finns inga rena FN-lagar. Däremot finns det deklarationer.
Man får inte trycka ner någons annans tro. Men yttrande- och tryckfriheten står över religionsfriheten. Däremot anser jag att det var etiskt och moraliskt fel att publicera bilderna.
Senast redigerat av Phaetoon (14 mars 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök