3086
Sök

Vart är Sverige påväg?

199 Inlägg
16 mars 2006
Personligen tycker jag att inga former av religösa symboler, klädsel eller liknande ska finnas med på en polisuniform. Inte ett kristet kors, en judisk kippa eller vad som helst. Anser att polisen precis som lärarkåren ska vara helt neutral på det planet.

533 Inlägg
16 mars 2006
peternb84 skrev:
Personligen tycker jag att inga former av religösa symboler, klädsel eller liknande ska finnas med på en polisuniform. Inte ett kristet kors, en judisk kippa eller vad som helst. Anser att polisen precis som lärarkåren ska vara helt neutral på det planet.

Precis... Det är väl mer frågan om en viss abetsklädsel än religionstjafset som råder nu!

Poliser har en viss klädse, lagerpersonal en annan, hockeyspelare ytterligare en annan osv osv.. Klart som f-n att man skall bära den klädsel som är relevant och bestämd för yrket.

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

2 Inlägg
16 mars 2006
sverige blir hela tiden sämre och sämre enligt min åsikt

Såld på Italienare
579 Inlägg
16 mars 2006
bemari manne skrev:
sverige blir hela tiden sämre och sämre enligt min åsikt

Bara att hålla med.

2 Inlägg
16 mars 2006
tänk tex om det blev krig mellan sverige och nåt annat land hur många skulle vilja dö för sverige ?????
jämför bara med finland där skulle alla kunna offra sig för sitt fosterland därför att finland är ett så bra land.SUOMI ON MAAILMAN PARAS MAA!!!!!!!

199 Inlägg
16 mars 2006
sådana här inlägg gör att tråden blir meningslös...

2 751 Inlägg
27 mars 2006
[Qoute]Kan inte alla poliser börja använda Burka? En sådan dress som täcker hela kroppen? Då kan du ju köra hur fort du vill utan du märks! Bra va?

Jag tycker att Polisen ska ha de kläder som de har, om inte busschafförerna får ha short så ska fan inte polisen få ha Turban![/qoute]

Lite sant i de du säger!

Who Djaa bless no man curse

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 mars 2006
tyvärr har denna tråden spårat ur vilket även vårat land sverige har gjort.. mycke anses rasistiskt som man säger, gör eller vilka kläder man bär.. vilket jag tycker är väldigt illa...

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
13 april 2006
N33d4Sp33d skrev:
KLARGÖRANDE AV EN SAK.

Att vi inte hissar upp svenska flaggan och bär tröjor med svenska flaggan eller sjunger nationalsången på självaste nationaldagen beror inte på utlänningarna.

Det beror på att Svenskar har varit för veka mot RASISTER som gjort om dessa heliga ting till en rasistisk symbol.

De har sjungt nationalsången och burit svenska flaggan och slagits mot invandrargrupper och gjort flaggan till sin symbol för sin sak. Här borde vi ha reagerat tidigare och markerat att flaggan inte betyder förtryck mot utlänningar.

Det symbolvärde flaggan har haft för många svenskar har försvunnit på grund av rasisterna.

Så sluta nu att skylla på att invandrarna har gjort så att vi inte hissar upp flaggan numera.

hahahaha oj oj oj klart som fan att det är deras fel som tar åt sej ....... det är våran dag inte deras !! det ska väll inte påvärka oss andra som inte är rasister  bara för att det finns rasister som utnytnjar flaggan och färgerna .... plus att det heter sverige inte arabien elle turkiet .....

///Widell

Ingenjör
256 Inlägg
13 april 2006
widell1111 skrev:
N33d4Sp33d skrev:
KLARGÖRANDE AV EN SAK.

Att vi inte hissar upp svenska flaggan och bär tröjor med svenska flaggan eller sjunger nationalsången på självaste nationaldagen beror inte på utlänningarna.

Det beror på att Svenskar har varit för veka mot RASISTER som gjort om dessa heliga ting till en rasistisk symbol.

De har sjungt nationalsången och burit svenska flaggan och slagits mot invandrargrupper och gjort flaggan till sin symbol för sin sak. Här borde vi ha reagerat tidigare och markerat att flaggan inte betyder förtryck mot utlänningar.

Det symbolvärde flaggan har haft för många svenskar har försvunnit på grund av rasisterna.

Så sluta nu att skylla på att invandrarna har gjort så att vi inte hissar upp flaggan numera.

hahahaha oj oj oj klart som fan att det är deras fel som tar åt sej ....... det är våran dag inte deras !! det ska väll inte påvärka oss andra som inte är rasister  bara för att det finns rasister som utnytnjar flaggan och färgerna .... plus att det heter sverige inte arabien elle turkiet .....

"hö hö hö"

Ponera att Hitler skulle använda svenska flaggan som symbol för sin makt. På vems ansvar ligger det då att markera att flaggan och färgerna inte får missbrukas för ett sådant syfte?
"Arabernas eller turkarnas?" Förstår du ironi så kanske du fattar poängen.

Annars...Läs om, läs rätt tills du fattar.

//Mvh

Det är inget brott förrän man åker fast

146 Inlägg
13 april 2006
"Ponera att Hitler skulle använda svenska flaggan som symbol för sin makt. På vems ansvar ligger det då att markera att flaggan och färgerna inte får missbrukas för ett sådant syfte?

//Mvh"

Fel Fel Fel! och ack så fel;) Det skulle ha inte de!

Ingenjör
256 Inlägg
13 april 2006
wallden_66 skrev:
"Ponera att Hitler skulle använda svenska flaggan som symbol för sin makt. På vems ansvar ligger det då att markera att flaggan och färgerna inte får missbrukas för ett sådant syfte?

//Mvh"

Va?

Vad försöker du säga?

Det är inget brott förrän man åker fast

63 Inlägg
13 april 2006
Men för fan ärligt talat. När det gäller uniformer och sådana saker så ska man hålla sig enligt reglementet och inte hålla på och dumma sig. Man ska acceptera som det är.

Jag är själv inte svensk men jag tycker att Sverige har blivit ganska mjuka när det gäller invandringspolitik. Jag blir själv lite arg på det. Är man invadrare ska man vara glad över det man får och uppskatta det svenska folket gjort för att hjälpa en.
Visst älskar jag mitt moderland men jag är född här och kom ihåg hur det var innan i Sverige. En fröjd kan jag säga jämfört med idag.

Jag säger nu inte att alla har lika lätt att anpassa sig men man kan anstränga sig. Problemet är för många invandrare är att de tror att dom ska tillbaka till sitt krigsdrabbade land så dom skiter fullständigt i om dom klottrar eller förstör något här i Sverige. Jag talar ur egen erfarenhet!

Jag är helt off toppic nu men jag vill vissa er ur en utlänings perspektiv hur det ser ut.

Nu kanske jag blir en smula rasistisk men ska jag vara helt ärlig så skiter jag i det och jag tar gärna konsekvenserna!

Under 70-talet kom det många från gammla Jugoslavien hit för att arbeta (säsongsarbeta) och under den perioden hade Sverige inga som helst problem med invandrarna. Men nu kommer det massa flyktingar från mellanöstern som roffar åt sig våra skattepengar genom deras socialbidrag samtidigt som dom jobbar svart! För jävligt!

Nu har jag sagt mitt iaf och den som känner sig träffad kan gärna argumentera emot.

63 Inlägg
13 april 2006
Om vi tar ett till exempel: Svenskarna accepterar att Moskér byggs runt i landet. Men såfort det inte passar muslimer så går dom runt o bränner kyrkor. Hur hade det sett ut om svenskarna hade gått runt o brännt moskér runt i landet efter att några muslimer hade gjort dom upprörda. Helt ociviliserat!

Hade vi räknat hur många kyrkor som är nerbrända av annan religion så hade det varit ett stort antal jämfört med moskér.

Även om jag har många kompisar som är muslimer eller av annan religion, som jag umgås med väldigt bra, så blir jag upprörd när något sånt händer som nerbränning av kyrkor.

Det ni ska också veta är att jag inte drar alla över en kant, men det känns som nästan alla "latmaskar" och "tjuvar" har kommit hit. Iaf till Skåne. Behöver jag nämna Landskrona.

337 Inlägg
13 april 2006
G60 V-Spec skrev:
Om vi tar ett till exempel: Svenskarna accepterar att Moskér byggs runt i landet. Men såfort det inte passar muslimer så går dom runt o bränner kyrkor. Hur hade det sett ut om svenskarna hade gått runt o brännt moskér runt i landet efter att några muslimer hade gjort dom upprörda. Helt ociviliserat!

Hade vi räknat hur många kyrkor som är nerbrända av annan religion så hade det varit ett stort antal jämfört med moskér.

Även om jag har många kompisar som är muslimer eller av annan religion, som jag umgås med väldigt bra, så blir jag upprörd när något sånt händer som nerbränning av kyrkor.

Det ni ska också veta är att jag inte drar alla över en kant, men det känns som nästan alla "latmaskar" och "tjuvar" har kommit hit. Iaf till Skåne. Behöver jag nämna Landskrona.

Håller med totalt...

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

8 156 Inlägg
13 april 2006
N33d4Sp33d skrev:
wallden_66 skrev:

//Mvh"

Va?

Vad försöker du säga?

Jag tror att han försöker säga att varken araberna eller turkarna skulle ha det ansvaret.
Han förstod nog inte poängen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
13 april 2006
G60 V-Spec skrev:
Men nu kommer det massa flyktingar från mellanöstern som roffar åt sig våra skattepengar genom deras socialbidrag samtidigt som dom jobbar svart! För jävligt!

För bara ett par år sedan så kom det en rapport som slog hål på den myten. Dom som tar ut mest socialbidrag är helsvenskar. 9 av dom 10 värsta socialbidragstagarna bodde då i Sthlm.

Sen är det ju så att dom har svårt att få jobb och att dom blir tvingade att gå på socialbidrag. Att dom sen jobbar svart är väl näst intill självklart, för vem vill väl gå arbetslös?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

63 Inlägg
13 april 2006
Hur många svenskar bor det i Sverige och hur många invadrare. Svårt att få jobb......du har inte varit i Rosengård i Malmö. Det finns både komvux och Lernia här. Men är det någon som går där som verkligen bryr sig om att få en utbildning. Dom går där för att dom måste och för att bli godkända för sitt socialbidrag.

Dom både går på socialbidrag och jobbar svart. Det går ju inte ihop riktigt. Vill man verkligen ha jobb så finns det kan jag säga, kanske inte det bästa jobbet men det finns jobb.

Det värsta här i Malmö på migrationsverket var när en kvinna skulle ta med sig sina barn dit så att de skulle bekräfta deras barnbidrag. Hon lånade grannens 5 barn och själv hade hon 4 egna = 9 st
och 1000:- per barn = 9000:-. Det roliga var att det gick igenom. Men när hennes granne lånade hennes 4 barn så märkte receptionisten att något var fel pga att hon visste att hon hade sett dom barnen med en annan kvinna.
Kan bara gissa vilka böter dom fick.

Jag känner många invandrare och är det någon grupp som går mest arbetslös så är det de från mellanöstern. Känner nästan ingen från det forna Jugoslavien som är på socialen utan alla har hederliga arbeten.

Ni som tror att ni vet så mycket om utläningar osv borde komma till Malmö och se hur dom egentligen är. Jämför hur många stölder och bråk det är på Rosengård med andra vanliga statsdelar så blir ni säkert förvånade och tänker om.

8 156 Inlägg
13 april 2006
G60 V-Spec skrev:
Hur många svenskar bor det i Sverige och hur många invadrare. Svårt att få jobb......du har inte varit i Rosengård i Malmö.

Jag har faktiskt varit där ett par gånger. Vet hur eländigt det är där. På morgonen töms Rosengård på människor som officellt sett inte har något jobb. Jag undrar vad som skulle hända om man krävde att alla som går på socialbidrag skulle behöva göra samhällstjänst några timmar per dag, fyra dagar i veckan eller så?

När det gäller folk från mellanöstern så har du nog rätt. Jag hoppas att det inte är en fördom från min sida, men många har tyvärr stora problem med att anpassa sig...
Sen så tycker jag att man kanske inte ska dra alla invandrare över en och samma kant, bara för att dom i Rosengård och några andra ställen i Sverige beter sig illa och missbrukar systemet.
Men det beror väl lika mycket på systemet som på dom som utnyttjar systemet? Med lite mer kontroll så borde man ju kunna komma åt dom som fuskar i Rosengård?

Finns det hyggliga jobb där nere?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
G60 V-Spec skrev:
Men för fan ärligt talat. När det gäller uniformer och sådana saker så ska man hålla sig enligt reglementet och inte hålla på och dumma sig. Man ska acceptera som det är.

Jag är själv inte svensk men jag tycker att Sverige har blivit ganska mjuka när det gäller invandringspolitik. Jag blir själv lite arg på det. Är man invadrare ska man vara glad över det man får och uppskatta det svenska folket gjort för att hjälpa en.
Visst älskar jag mitt moderland men jag är född här och kom ihåg hur det var innan i Sverige. En fröjd kan jag säga jämfört med idag.

Jag säger nu inte att alla har lika lätt att anpassa sig men man kan anstränga sig. Problemet är för många invandrare är att de tror att dom ska tillbaka till sitt krigsdrabbade land så dom skiter fullständigt i om dom klottrar eller förstör något här i Sverige. Jag talar ur egen erfarenhet!

Jag är helt off toppic nu men jag vill vissa er ur en utlänings perspektiv hur det ser ut.

Nu kanske jag blir en smula rasistisk men ska jag vara helt ärlig så skiter jag i det och jag tar gärna konsekvenserna!

Under 70-talet kom det många från gammla Jugoslavien hit för att arbeta (säsongsarbeta) och under den perioden hade Sverige inga som helst problem med invandrarna. Men nu kommer det massa flyktingar från mellanöstern som roffar åt sig våra skattepengar genom deras socialbidrag samtidigt som dom jobbar svart! För jävligt!

Nu har jag sagt mitt iaf och den som känner sig träffad kan gärna argumentera emot.

Jag tycker allt du säger stämmer riktigt bra.... är själv halvjugoslav

Team Insane Racing

Sök