Ja..vad har du där egentligen? Tanken slog mig när jag öppnade fars idag, fullt med chipspåsar och reklamblad
I min egna finns det: En uppsättning innermattor, En fleecepläd (IF metalls julklapp ) CD-växlare...lyfter man på lite på locket finns där ett reservhjul, originalverktygen som kompletterats med en 13 blocknyckel, dragskaft med 17/19 hylsa och en reflexväst
Så fram med sanningen, vad har ni där bak? Baslåda?Pantburkar? eller en liten gubbe som e go å gla?
Pedantisk odning och endast nödvändiga saker plus en stolsryggsäck och ett paraply för rallyutflykter. Och så en ihopfällbar militärspade ifall man skulle dyka på någon cool växt vid någon bebyggelselämning eller köra fast.
1st nylonjacka, 1st fleecejacka ( sån gul rackare), ett antal uppsättning handskar, bogserlina, ~1 litern motorolja, hink med bilvårdsgrejer (tvätt), skruvmejslar, en blocknyckelsats, ett fälgkors, ett slutsteg och sist men inte minst, ett liggunderlag (sista är praktiskt)
Förutom baslådan och stegen så ligger där min gamla pioneer pro-logic förstärkare samt farfars gamla högtalare (har nog legat där hela sommaren) samt tvättschampo till bilen.
En baslåda. Under luckan finns däcket, glykol, spolarvätska, en halv 1l-flaska motorolja, en bogserlina, teleskopiskt dragskaft med hylsa passande hjulbultarna och dragkroken. Finns några grejer till jag inte kommer ihåg vad det va, fick pressa en del för att få ner all skit under luckan
Lastutrymmet är tomt. Under luckan ligger reservhjul med tillbehör, WD-40, 2 x motorvärmarkabel, diverse reservdelar, startkablar, hjulbultar till vinterdäcken (sommarsulorna sitter fortfarande på). Sen i sidofacket har jag en första-hjälpen låda från en Golf -92 (finns hur mycket som helst i den, kan nog utföra hjärtkirurgi vid vägkanten om det behövs ), kylar- och spolarvätska och säkert något mer som jag har glömt.
Pedantisk odning och endast nödvändiga saker plus en stolsryggsäck och ett paraply för rallyutflykter. Och så en ihopfällbar militärspade ifall man skulle dyka på någon cool växt vid någon bebyggelselämning eller köra fast.
Du menar att du har en Klas liggandes därbak.. (Klas=Kort lätt attackspade)
Inte möd.. vill inte ha saker där. Under luckan ligger reservhjul, triangel, borste, trasa, verktyg, bogserlina o handskar. I kofferten är det nästan alltid tomt förutom en barnvagn då o då.
Du menar att du har en Klas liggandes därbak.. (Klas=Kort lätt attackspade)
Japp, det måste vara en sådan, en smidig spade med kronor köpt på Ö&B, oanvänd. Är det så de kallas!
Senast redigerat av EmilHammarlund (30 december 2008)