hej du. om jag inte är helt ute o cyklar så behöver du inte byta något alls för att få dina 200hk. Räcker nog med turbokit, och en mappning. möjligtvis får du byta topppackningen så du får lägre komp. vet dock inte vad en h23 har som orginalkomp. men kör du på lågt ladd (0.4 - 0.5)och en bra mappning så har du LÄTT dina 200hk (säkert mer). byter du mera som kolvar, stakar, ringar osv osv så hamnar du över garanterat över 200hk.
Gör komptest på motorn o se vad du får för siffror. På en H22 motor brukar oftast cylinder 3 få mera stryk, så den kan ha annat komp än resten. men har den varken 10 mer eller 10 mindre så kan du köra på orginalmotor med 0.4-0.5 bar ladd.
Om ditt mål endast är 200hk, gör det jag nämde sist. eller varför imte en motortest? då får du reda på skicket på ett ungefär. men slänger du på turbokit på en "färsk motor" o laddar 0.4 - 0.5 samt en mappning så har du dina 200hk.
Lågt ladd KAN köras med orginalkomp. siktar du på värre så får du helt enkelt bygga.