3515
Sök

va ja än gör så får ja inte ordning på felet

42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#1
Hej jag har ett problem me min 740 gl 88a b230f motor den vägrar vid accerlation o sen när man har ståt på tomgång ett tag ungefär som han dör man blir tvungen o trampa i kopplingen ibland för den dör titt som tätt har byt styrenheten , tändmodullen,tändstiften,tändkablar,rotor,hallgivare,fördelare spridar och bränslerelä samt luftmassemätaren , bränslefilter , bränslepump tank , olja och oljefilter men ändå inte fått ordning på det kollat om det funnits några eventuella slangar som var trasiga men icke kollat så spridarna fungerar som dom ska o det gjorde dom men undrar ändå för ja litar inte riktigt på min tempmätare om det kan ha me saken o göra  snälla hjälp mig.

1 878 Inlägg
42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#3
nae rättat till kamen för inte så länge sen men

136 Inlägg
2 januari 2009
#4
kollat btr:en ?


42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#5
btr var sitter den då?

42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#7
svårt att tro men mkt möjligt

935 Inlägg
2 januari 2009
#8
mickelito011 skrev:
svårt att tro men mkt möjligt

gör komprisions test tror de ska ligga på 8-9 kg på varje cylinder finns test instrument på biltema för 179kr smile tongue


42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#9
har ja gjort fick 12.3bar i komp testa det för ett par veckor det är det som e så konstigt

935 Inlägg
2 januari 2009
#10
mickelito011 skrev:
har ja gjort fick 12.3bar i komp testa det för ett par veckor det är det som e så konstigt

okey men är det lika på alla cylindrar då ? eller är de lägre på nån av dom ?


42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#11
2 st cylindrar som låg på 10.3 bar o dom andra två på 12.3 bar

42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#12
enligt en bilmekaniker ja fråga ska det inte ha någon betydelse så länge det ligger över 10 till 14 bar

935 Inlägg
2 januari 2009
#13
mickelito011 skrev:
enligt en bilmekaniker ja fråga ska det inte ha någon betydelse så länge det ligger över 10 till 14 bar

testa då att kolla bränsletrycket så att de är rätt?


42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#14
kolla bränsletrycket men det verkar stämma men det sjuka e ju typ gasar man upp motorn på tomgång i 5 tusen varv så låter det antingen som den inte  luft elr soppa o försöker dö men hoppar igång efter ett tag men när den ståt på tomgång ett tag så börjar den hacka likadant som den gör vid 5 tusen varv när man ska ge sig iväg i flera gånger riktigt irriterande
Senast redigerat av mickelito011 (2 januari 2009)

935 Inlägg
2 januari 2009
#15
mickelito011 skrev:
kolla bränsletrycket men det verkar stämma men det sjuka e ju typ gasar man upp motorn på tomgång i 5 tusen varv så låter det antingen som den inte  luft elr soppa o försöker dö men hoppar igång efter ett tag men när den ståt på tomgång ett tag så börjar den hacka likadant som den gör vid 5 tusen varv när man ska ge sig iväg i flera gånger riktigt irriterande

kör i en flaska injecktion cleaner i tanken tongue


42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#16
har ja me gjort men inte fått ordning på det i alla fall

935 Inlägg
2 januari 2009
#17
mickelito011 skrev:
har ja me gjort men inte fått ordning på det i alla fall

verkar skumt.. har du orken så får du la ta å slänga i en annan B230F.. så kan du jue passa på å vässa den lite med tongue


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
2 januari 2009
#18
de är inte din lambda sond eller luftmassemätare som ger felaktiga signaler?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#19
ingen lust o slänga i en ny motor den här e ju nästan som ny volvo e ju knappt inkörd vid 33 tusenmil

42 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#20
tror inte på luftmassemätaren o lambdasonden kan ja ju inte få reda på om den ger felaktiga koder för ja har ju ingen såkallad enhet för att kolla felkoder det e ju en 88 A modell av 230f motorn


Sök