funderar på att sälja mina mds zr12.or och köpa nått bättre.. behöver bara lite enkla tips vilka märken jag ska lite extra på? tanken är att det ska tävlas. Bilen är en volvo 855 (än så länge) om det kan vara till nån hjälp. Har impact grejer i framsystemet så har sneglat lite på dom.
nästa fråga är hur mitt eyebrid 1Y1200 monosteg kommer stå sig när det ska tävlas? antagligen lär jag få byta ut det också.
Vad du skall titta på beror delvis på vad du skall tävla i.... Plus det faktum att hur saker är byggt och inställt i bilen avgör betydligt mer än komponenterna i sig.
Vad du skall titta på beror delvis på vad du skall tävla i.... Plus det faktum att hur saker är byggt och inställt i bilen avgör betydligt mer än komponenterna i sig.
ptja, nybörjare så jag har ingen aning.. men man ska börja nånstans ju. ja jo, att sakerna ska vara rätt installerade osv är en självklarhet.
Då kan du kika på Carpower, Impact, RE Audio, Digital Designs, DLS (SPL-serien) för att nämna ngr....
jo impact har jag kollat lite på som sagt.
frågan kvarstår, kommer mitt steg palla trycket om jag köper bättre basar? kan inte specen på det i huvet men kan ta reda på det.. låt säga att jag köper 2 st impact 5712-22. 500W, 1000W peak.
1 x 500W @ 4 Ohms 1 x 800W @ 2 Ohms 1 x 1200W @ 1 Ohm
Det beror ju på vilken klass du tänker lägga dig i.
i tex bassrace så hade du klarat dig med de steget du har nu för då behöver du inte ha några monster basar om du inte lägger dig i dom högre klasserna
kolla på www.emmanet.se så kan du se alla klasserna som tävlas i sverige.
Klassindelningen kommer att uppdateras innan säsongen startar på allvar. VAD som ändras vet jag inte eftersom de är väldigt förtegna om det ännu så länge. Så jag antar att diskusioner pågor....