3567
Sök

företag som byger plenium insug ??

49 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#1
tänckte kolla om det finns nå företag eller liknade som bygger plenium insug ??eller är det svårt att bygga ett själv  bilen i fråga är en toyota supra mk3 89 turbo eller passar greddys insug som är till mk4 det är ju samma volym på å motorerna ??

varför åka snabbt när man kan åka brett

Cnc operatör, Dykare
23 Inlägg
4 januari 2009
#2
Om du e intresserad av ett plenum till mk3 så kan jag bygga ett xtra när jag gör ett till min bil. Men jag gör det inte gratis och det kommer antagligen inte börjas på förren runt mars, april.

/Johan

49 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#3
okej men hur mycket tror du det kommer att kosta då har du en mk3 eller

varför åka snabbt när man kan åka brett

127 Inlägg
4 januari 2009
#4
Pipearts?


1 062 Inlägg
4 januari 2009
#5
lgspeed vet jag gör till volvo kanske kan fixa till toyota med?

Team Björkeryd

49 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#6
okej men hur blir det om man ska ha fler pållar under huvet måska man gör en ny då eller ??

varför åka snabbt när man kan åka brett

1 703 Inlägg
4 januari 2009
#7
Plenum - insug, samma sak olika namn.
Börja med att montera större turbo, avgassystem, se till att soppan räcker till etc etc. När du tröttnat på de extrakusarna kan du kanske börja finlira med att tillverka ett nytt insug för att optimera flödet.


49 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#8
så du menar att det är bara att trycka dit en större turbo mer soppa större ic och köra med orginal insug

varför åka snabbt när man kan åka brett

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
4 januari 2009
#9
Beror helt på vad du har för effektmål och plånbok!!

//Per-Arne

674 Inlägg
4 januari 2009
#10
lgspeed.se

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

1 703 Inlägg
4 januari 2009
#11
x-ride skrev:
så du menar att det är bara att trycka dit en större turbo mer soppa större ic och köra med orginal insug

Precis, orginal insug kommer nog vilja vara med och leka länge, om du inte siktar på en extrem maskin.


677 Inlägg
4 januari 2009
#12
Vänta du har du en helt orginal supra mk3 och du vill byta insuget på den?
eller har jag förstått fel?

Asså inte elakt men som alla andra snackar om så finns det mycket man kan göra innan,  visst orginal pleniumet är monterat som ett jävla anus och är alltid i vägen med ic rören.

Ett tips är att innan du trimmar är att se över oljesystemet och ett tips är att shimsa ventilen som sitter i hållare där oljefiltret sitter.
För moderat trimning hade jag fixat 3 tums system från turbon o ner (dp+catback) öppetluftfilter,linjär btr,pysventil och sen shimsa oljeventilen och skaffa större oljekylare. Ladda sen upp til FCD och sen skaffa en sån och höj en til så du ligger runt 0.9-1 bar då borde du ligga på runt 300 hk.

Men återtill frågan, kolla med lgspeed eller supras.nu där brukar det finnas

lycka till

49 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#13
tack målet är 450 -500 kr och den är orginal enda jag har gjort är att byta topplocvks packning till en 1mm titian vad menar du med att shima ventilerna ?? ic röret är så dumt konstruerat på mk3 skulle vikja ha som på mk4

varför åka snabbt när man kan åka brett

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 januari 2009
#14
x-ride skrev:
tack målet är 450 -500 kr och den är orginal enda jag har gjort är att byta topplocvks packning till en 1mm titian vad menar du med att shima ventilerna ?? ic röret är så dumt konstruerat på mk3 skulle vikja ha som på mk4

Jag hoppas du menar hk?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

volvo244_rallycross
4 januari 2009
#15
bygg eget har själv gjort de inga problem smile

49 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#16
men hur vet man 1 formen 2 volymen 3 alla slangar som går till och från

varför åka snabbt när man kan åka brett

49 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#17
caromania skrev:
x-ride skrev:
tack målet är 450 -500 kr och den är orginal enda jag har gjort är att byta topplocvks packning till en 1mm titian vad menar du med att shima ventilerna ?? ic röret är så dumt konstruerat på mk3 skulle vikja ha som på mk4

Jag hoppas du menar hk?

ja det menar jag

varför åka snabbt när man kan åka brett

terazzi
4 januari 2009
#18
Snacka med JRM så kan dem hjälpa dig med ALLT ^^
trevliga snubbar och jävligt bra på service sen e dem kunniga med wink

Besök deras sida vetja wink
www.jrm-racing.se

Allfixare
1 475 Inlägg
4 januari 2009
#19
cp-service.se fixar åt dig.


49 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
#20
okej men dom hade ju brar till mk4 inte mk3

varför åka snabbt när man kan åka brett


Sök