Har nu kommit en bit Kopplat in alla högtalare till delningsfiltret samt monterat baslådan. Har gjort iordning "halva" baksidan till lådan, det blir en två delad "vägg" ibak för att kunna gömma undan ena slutsteget ovanpå lådan. Då jag vill ha så mycket bagage kvar som möjligt. Har även fixat klart kablarna under huven förutom ny jordkabel och ny kabel mellan generator och motor. Men det börjar likna något nu
Ställer av golfen idag så då blir det att ta ur dls ca-41 steget och koppla in det i bmw'n så att man får lite ljud i den så man kunna ställa diskanterna så jag kan montera fast dom
Ska ner till danmark i helgen så det blir ingenting gjort i helgen , men på måndag blir det nya tag
Bjuder på en bild när kablarna till basen är monterade
Nu så är baslådan färdig , ska bara kläs men det kommer senare då jag köpt ett steg till basen. Har även kopplat in ca-41 steget och fått i lite ljud i bilen , äntligen!!
Så nästa steg blir att fixa specialfästen till diskanterna så att man kan vinkla dom lite mer, går inte vinkla dom riktigt 90grader som behövs som det är just nu.
Det kommer komma en täckskiva ovanför lådan så man inte ser in där senare också Tar även det senare då jag vet hur stegen ska sitta.
Väntar bara på att pengarna ska rulla in nu så att man kan beställa ett steg
Bild på den toppmoderna stereon som sitter i just nu
Nöjd med Ur35i kittet? Är lite sugen på UP36 kit till min bil!
än så länge är jag skit nöjd Ingen direkt stenhård midbas kanske men blir nog bättre när basen hoppar igång och hjälper till lite nedanför fast deklart, med ett bättre steg och bättre stereo så blir det nog bättre
Sådära , då var ljudet färdig kopplat i bmw'n. Ska bara fixa iordning bättre jordpunkter + fixa större jordkabel vid batteriet. Kör just nu med en 16mm2 jordkabel där men kommer komma en 50mm2 när jag får batteripolskon ifrån blekingebilradio dröjer iallafall 2½ vecka sa dom igår men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
Har även börjat kolla på ny huvudenhet , då detta är budget bygge så funderar jag på kenwood kenwood kdc-6047u. Är den något att hänga i granen? Känner inte att jag behöver ha bluetooth i bilen så bt-60 är inget iallafall. Eller finns det andra i samma prisklass som man kan jämföra med kenwood kdc-6047u? Behöver nämligen ha tidskomp och en ganska så bra eq iallafall..
Kanske slänger upp någon bild eller film senare ifall det hinns med
Föregångaren 7644 är iaf mycket trevlig ljud och funktionsmässigt! Lite plastig känsla dock, men det ska tydligen vara mycket bättre i dom nya enheterna. Om det hade varit bättre filter (bandpass och tätare steg) samt bättre EQ så hade jag tveklöst behållit min länge till.
Ja sett till priset så är den nog oslagbar! Om man inte letar begagnat eller får tag på nåt bättre på rea, har du tur så kan du ju kanske hitta nån P88RS-II till bra pris nånstans, annars så är nog Kenwooden den bästa i den prisklassen.
Oej låter ju riktgt trevligt. Jo den pioneern är ju riktigt härlig, speciellt när man väl lärt sig den. Synd bara att det är så få som säljer dom och dom som väl säljer dom är ju inte riktigt så billigt som jag vill Satsar på att få en "helt okej" anläggning i bilen för max 10k (listpris 25k). Har ett par tusen kvar upp till budget taket. Men tror nog jag kommer klara det
den är undanställd för vintern, den kommer tas ut i februari/mars för att finjusteras lite inför elmia då det blir tävling inom sq för den så iår händer det ingenting mer med den.
den är undanställd för vintern, den kommer tas ut i februari/mars för att finjusteras lite inför elmia då det blir tävling inom sq för den så iår händer det ingenting mer med den.
Okej , så det är alltså en ganska så helt okej spelare om man säger att budgeten ligger på 2000:- ?
Blir nog att beställa en sådan maskin i dagarna Någon som har / har testat kenwood kdc-6047u får gärna yttra sig och säga fördelar och nackdelar
Jag äger en sådan spelare sedan några månader tillbaka och jag är ganska nöjd hittills. Tyvärr har jag inte hunnit testa den så mycket men detta är vad tycker jag såhär långt:
Plus: Den är riktigt snygg! Känns väldigt lyxig för sitt pris och sitter som ett smäck i min BMW e34. Sedan har den rätt bra inställningar också om man bortser från EQ som är lite fattig (jämför med min pioneer som jag har i den andra bilen). Tydliga knappar och display med en massa olika färgval. 3 lågnivå 4 volt. Tidskomp (inte pillat med det än).
Minus: Det mest negativa hittills är att det är otroligt jobbigt att spela mp3 låtar. Vet inte om det är ett användarfel men kommer man till slutet på en mp3-mapp så går det inte att klicka vidare till nästa mapp/låt med hjälp av pilarna/byta låt-knappen, utan man måste klicka sig bakåt via menyknappen och krångla. Inte så ultimat när man är ute och kör. Men annars verkar det vara en fin maskin. Ska snart koppla in nya högtalare och slutsteg så då får vi se vad den går för på allvar. Kanske inte så köttig info men det är väl alltid något.
Okej , så det är alltså en ganska så helt okej spelare om man säger att budgeten ligger på 2000:- ?
Blir nog att beställa en sådan maskin i dagarna Någon som har / har testat kenwood kdc-6047u får gärna yttra sig och säga fördelar och nackdelar
Jag äger en sådan spelare sedan några månader tillbaka och jag är ganska nöjd hittills. Tyvärr har jag inte hunnit testa den så mycket men detta är vad tycker jag såhär långt:
Plus: Den är riktigt snygg! Känns väldigt lyxig för sitt pris och sitter som ett smäck i min BMW e34. Sedan har den rätt bra inställningar också om man bortser från EQ som är lite fattig (jämför med min pioneer som jag har i den andra bilen). Tydliga knappar och display med en massa olika färgval. 3 lågnivå 4 volt. Tidskomp (inte pillat med det än).
Minus: Det mest negativa hittills är att det är otroligt jobbigt att spela mp3 låtar. Vet inte om det är ett användarfel men kommer man till slutet på en mp3-mapp så går det inte att klicka vidare till nästa mapp/låt med hjälp av pilarna/byta låt-knappen, utan man måste klicka sig bakåt via menyknappen och krångla. Inte så ultimat när man är ute och kör. Men annars verkar det vara en fin maskin. Ska snart koppla in nya högtalare och slutsteg så då får vi se vad den går för på allvar. Kanske inte så köttig info men det är väl alltid något.
Mvh Daniel
Okej det låter ju bra, fast mest tidskompet och eq'n jag var intresserad av Fast deklart, 1700:- på pixmania så ska man kanske inte förvänta sig allt för mycket
Är det bara när du har mp3 låtarna i mappar som det krånglar? Trist annars om det är så alltid menar jag.
Mvh Daniel
Okej det låter ju bra, fast mest tidskompet och eq'n jag var intresserad av Fast deklart, 1700:- på pixmania så ska man kanske inte förvänta sig allt för mycket
Är det bara när du har mp3 låtarna i mappar som det krånglar? Trist annars om det är så alltid menar jag.
Tack för infon !
Jo eftersom det funkar att byta låt inom samma mapp så är jag övertygad om att det inte blir några problem om man kör alla låtar i en och samma mapp. När det gäller EQ;n så har vi nog olika höga krav men den duger åt mig i alla fall och ihop med övriga inställningar går det nog att få till det riktigt bra. När det gäller tidskompet så har jag som sagt inte grejat något med detta men jag har sett på andra ställen i forumet att det tydligen skall fungera smidigt på denna spelaren när man väl kommer underfund med hur det fungerar. Testa att söka på den här i forumet så lär du hitta lite mer nyttig info. Var den läsningen som fick mig att slå till på en sådan (och priset).