Blir nog att beställa en sån i början av nästa vecka. Nu återstår bara frågan vart man ska köpa den ifrån
Jag beställde min ifrån pixmania och det gick väldigt smidigt. Fick den inom ett par dagar. Jättenöjd så sett. Dock vet jag ju inte hur mycket krångel det blir om spelaren skulle gå sönder på något vis. För det är väl enda fördelen med att köpa den hos någon känd "svensk" firma, att det kanske underlättar garanti och reklamtionsärenden.
Blir nog att beställa en sån i början av nästa vecka. Nu återstår bara frågan vart man ska köpa den ifrån
Jag beställde min ifrån pixmania och det gick väldigt smidigt. Fick den inom ett par dagar. Jättenöjd så sett. Dock vet jag ju inte hur mycket krångel det blir om spelaren skulle gå sönder på något vis. För det är väl enda fördelen med att köpa den hos någon känd "svensk" firma, att det kanske underlättar garanti och reklamtionsärenden.
Mvh Daniel
fick svar ifrån en återförsäljare idag ifall dom kunde ordna på priset lite , men det gick tydligen bara ifall jag köpte mer saker, vilket jag inte tänker göra Så det får nog bli pixmania ifall inte någon ändrar sig
henrik_nissan skrev:
nice golf går den bra elr?
Jadå , det gör den väl? Dock 1.6 liters motorn men aa, billig är den
var ute och fixade jordpunkterna ibak till stegen idag , fick upp volten med 0,2v tack vare detta sedan så ska jag fixa ny kabel mellan batteri och kaross ifram men det kan jag göra så fort jag får batteriskon som sagt.
Kommer en större update i veckan då det ska hända lite mer i bagaget
Lägger upp två bilder, på diskantplaceringen samt bagaget:
Nu har man gjort lite i bmw'n igen Bl.a klätt baslådan och monterat dit slutstegen ordentligt. Nästa steg blir till att fixa längre jordkabel till ca-41 steget då den är aningen kort. Men det är ju lätt gjort iallafall
Och steget efter det är covern ovanför som jag hoppas kunna fixa nästa vecka Sedan hoppas jag även på att min batterisko hittar hem snart så att man kan få i 50mm2 jordkabel ifram också
Har även filmat lite , ingen höjdar kvalité på ljudet kanske men aa, en uppfattning iallafall Film
Färdigklädd låda Inga lösa kardeler Ett av rören Borta
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Diggart! Blir riktigt sugen på att köpa mig antingen 3" dome från DLS för att komplettera UP6i till UP36i eller UP5 midden o montera på brädan! Måste vara riktigt gott med högtalare på brädan!
Jo visst är det lite trist med ljudetupptagningen men men , man tager vad man haver
Haha, visste om att det va med än Paisley, men kom inte ihåg vad hon hette, och va rätt övertygad om att jag stavade titeln fel
Och det är helt rätt!
japp förstår ju vad man menar även fast man stavar fel "we danced" är även riktigt skön
Frippe_L skrev:
Trevligt!
Mycket
Fellow skrev:
Diggart! Blir riktigt sugen på att köpa mig antingen 3" dome från DLS för att komplettera UP6i till UP36i eller UP5 midden o montera på brädan! Måste vara riktigt gott med högtalare på brädan!
Jadu ! Har ju även mellanregistrena på brädan i golfen , är en helt annan "känsla" i ljudet då
kristoffersson skrev:
stRaend skrev:
_DamnIt skrev:
Verkar va rätt bra ljud! Synd bara på kvaliteten!
Och Brad Paisley - Wiskey Lulaby? Paisley är awesome!
Jo visst är det lite trist med ljudetupptagningen men men , man tager vad man haver
kristoffersson skrev:
Gillade portarna som tusan, du får berätta hur vidare det funkar!
Sjukt fint bland kablarna också, vart hittar du kabelöverdrag?
Vad finns att förklara ? 4'e ordningens bandpasslåda med portarna upp i original högtalarhålen.
Blekingebilradio.se har jag köpt mina ifrån Kommer bli finare när jag väl satt fast dom "lite bättre"
Amen din dummer!
Jag menade hur det låter, till skillnad från "vanlig" portad låda ut i skuffen
Vanliga portad i skuffen på vilken bil då? Aldrig lyssnat på en portad låda i en e36'a så kan tyvärr inte svara på det. Men var faktiskt chockad över hur bra det lät med bandpass. Många säger att basen blir släpandes och att dom inte går att använda till SQ men det vetti skråen ifall det inte går? Får väl se vad den får för betyg på någon tävling Fast kan inte höja för mycket än då jag har för liten jord under huven än så länge, så spänningen sjunker ganska så rejält när man höjer.
Sedan så vill jag gärna ha tag på en bättre hu innan jag pillar för mycket
AudiRS6 skrev:
Det där lät riktigt fint, imponerad! Riktigt trevligt med bra ljud i bilen!
Japp , det är ruggigt skönt. Kan säga att det låter mycket bättre än nokia original högtalare
Haha, visste om att det va med än Paisley, men kom inte ihåg vad hon hette, och va rätt övertygad om att jag stavade titeln fel
Och det är helt rätt!
japp förstår ju vad man menar även fast man stavar fel "we danced" är även riktigt skön
Tycker att dom flesta låtarna Paisley gör är riktigt bra! Några favoriter är "Is it raining at your house" och "Who need pictures". Riktigt bra!
Ladda ner samlingsskivan Hits Alive, cd1 är full med bra låtar! CD2 är live, så den har jag inte fixat på skiva än..
Men jag provade att spela paisley med mitt UR5i system och det spelade väldigt bra! Dock så vill jag börja bygga så jag får upp middarna på instrumentbrädan! och nytt slutsteg av lite mer kvalitet! Just nu drivs det på ett blaupunkt, och det är väl kanske inte det optimala..
Bygg en bil per klass istället, mer utmaning att få det å låta bra med större prisbegränsning. Men du bygger inte efter EMMAs regler i nån av bilarna?
Jo jag tänkte ju det från början. Ha som mål att slå golfen fast i den lägsta klassen
antar att jag kommer hamna i "Experienced Unlimited" enligt EMMA? Eller jag kan nog tävla i alla eller? förutom multimedia då men vad är det som skiljer klasserna egentligen?
edit: hittade visst lite regler nu , men orkar inte läsa dom riktigt så noga så om någon vill och orkar kan ju någon kanske säga vilken klass jag kan delta i? Listpris på mina saker är ca 30-35 000:- . tacksam för hjälp !
Enkelt uttryckt: Experienced innebär att du inte tävlat förr och har inte lika hårda installationskrav. Finns en begränsad klass men den används ej i dagsläget i Sverige då det är för få tävlanden. Men bygger man för den så är taket på 2K€ (Eller 20K SEK) och siktar man på EM så ordnar det sig även om man möter folk med riggar för minst det dubbla priset. Samma sak om man siktar på de kanalspecificerade klasserna för EM.
Så säg att det är 2 tävlande för varje segment (2K€, 3chnl, 5chnl, 7chnl och Unl.) så är det tio tävlande mot varandra. Bara två går vidare till EM. Men eftersom de har siktat in sig på olika klasser för EM och har byggt för detta så ojdå....helt plötsligt kanske alla tio kan åka till EM ändå, just för att det finns så litet belägg för de olika klasserna i Sverige.