viox skrev:
hända samma sak på min t5á så plockade bort toppen för att kolla tryckarna. då va de 1 tryckare som va stum. 1 tryckare kostar ca 200-250 kr. vill du få ut lite extra hästar så köp 850 R kammar då får du samma effekt som i en R motor det vill säga 250, om det inte är italien import då vettefan
ingen aning om du kan ta v70´s 2.5 spridare.
Öööh..............................................................................va?
En tryckare kostar ca 120kr om man köper den seperat. (På Volvo eller Autotech eller Mekonomen).
Köper du alla 20 i ett paket, kostar dom totalt 1600kr. Brukar behöva bytas runt 20 000mil.
850R kammar, är så vitt jag vet, samma som T5-kammar. Dvs alla turbokammar är likadana.
GLT-kammar höjer inte effekten - de bara ändrar på registret. Mer ketchupeffekt på toppen, men sämre bottendrag.
Både avgasventiler och insugsventiler är öppna längre, vilket flyttar ut förbränningen till en viss del i grenröret - vilket ger sämre gång och högre avgastemp.
Att en 850R har 250hk beror på:
turbo 16t (istället för 15g som 2,3 T5 och T-5R, 2,0T5 har 13G).
Större intercooler
Vita spridare
Optimerad strybox
Nytt (bättre? ) grenrör till turbon.
Bättre/mera exakt givare för bränsletrycket.
Ingen overboost.
Laddtrycket orginal 0,86-0,9Bar
Detta ger effekt på 250hk/350nm, topphastigheten är numera begränsad till 250km/h. (Angiven toppfart på en T-5R 240 km/h)
Hämtat från NordicRs forum.
Förresten, om du ska byta spridare måste du förstora LMM-huset med lika många % som du ökar på spridarna.
Och det kommer ändå inte gå bra, om du inte mappar eller får tag i ett anpassat chip för spridare/LMM.