Usch. Blir så irriterad på folk som inte blinkar alltså. Det händer i princip varje dag när jag ska till/från
jobbet, och ska ut på en av stans mest trafikerade gator. Då kommer jag alltid till en korsning där jag
är den som ska stanna, eftersom att dom kommer på en huvudled. Och då är det fasen alltid nån jobbig
pensionär som man får stå och vänta på för att man ska släppa förbi dom, men egentligen så ska dom
ju förstås svänga. Antingen blinkar dom inte alls, eller så blinkar dom precis den sekunden då dom ska
svänga. Det är grymt irriterande.
Sedan höll jag på att skrapa sönder min bil igår också. Var på väg hem från replokalen med bandet.
Skulle då köra igenom en rondell. Där i rondellen står en röd VW Polo. Han står precis till höger..
alltså.. så pass långt som man kan komma åt höger. Jag ställer mig till vänster om honom, eftersom att
jag ska svänga till vänster i rondellen. Jag antog att han skulle svänga eftersom att han stod så pass
långt till höger, så det nästan var dikesvarning! Men inte då. Han körde rakt fram. Och hade jag kört
på som vanligt när det var fritt, då hade vi nog smällt ihop. Placering och blinkers är väl något som en
liten snorunge ska kunna lära sig? Jag tycker det är så grymt dåligt.... Fast alla kanske inte kan det där
med höger och vänster; det är ju svåra grejer.