2654
Sök

Volvo 940 Turbo, laddtrycksmätare visar fel?

356 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#1
Hejsan! Har en 940 ltt, med utbytt tryckklocka och soppachip. Satt en laddtrycksmätare i när jag köpte den och jag är osäker på en sak.
Nu är jag inte så skitduktig på turbo så vissa förklaringar kan låta väldigt konstiga, men när bilen står på tomgång så står laddtrycksmätaren på 0. Har hört från kompisar att den ska ligga på minus-sidan. Stämmer det ? Och vad kan isf vara fel, nånting med turbo eller så enkelt som en felkoppling med mätaren ?

Dr Snuggles
956 Inlägg
6 januari 2009
#2
Felkoppling .. Såvida du inte har misstagit dig och det är en diesel du äger .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

356 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#3
Haha näe, tankar bensin i den och den verkar gå bra med det så jag tror att det är en bensinare wink

5 Inlägg
6 januari 2009
#4
Den ligger på minus sidan på min saab iaf..


356 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#5
waldemar skrev:
Den ligger på minus sidan på min saab iaf..

Mjo, och i alla andra turbobilar jag sett.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 januari 2009
#6
var är den kopplad?
när min var kopplad till wg-slangen så visade mätaren 0..
nu har jag kopplat den till insuget och då visar den -0,7


356 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#7
ska ut och kika på det imorgon, tack för hjälpen boys : )

Yrkes Chafför
380 Inlägg
7 januari 2009
#8
Ladd mätaren ska visa under noll:) om inte nu ja har med helt fel. för när du suger i den går den under noll.. och det bildas vacum när en motor står på tomgång och innan den får upp laddtryck.
För när ladd kommer så bildas övertryck
Senast redigerat av Mellander (7 januari 2009)

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 januari 2009
#9
den skall som sagt gå ner på vacuum vid tomgång! (eller ja alltid när du inte trycker på gasen) gör den itne det så e det som sagt nått galet, mätaren kan vara kass, eller som sagt fel slang, å som tidigare nämnts så är slangen till just WG ingen bra ide då den inte är kopplad på insuget, men annars går det bra med precis vilekn vakumslang som hälst som sitter efter spjällhuset och inte har nån backventil på vägen...



Sök