2649
Sök

Rover 214Si, vad är för och nackdelarna?

78 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#1
Det är en Rover 214Si från 1998 som rullat ca 17100 mil.Den är nybes. utan anmärkning och skattad.
oljefilter samt oljan är nyligen bytt. 15,000kr.

Vet själv inte så mycket om modellen men de kanske iallafall någon av garagets medlemar gör, vad för och nackdelarna helt enkelt?

78 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
#2
Bump, behöver svar fort nämligen.

KHRacing
7 januari 2009
#3
reservdelarna finns ju snart inte.... Rover kursade fabriken för några år sedan ju

78 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
#4
KHRacing skrev:
reservdelarna finns ju snart inte.... Rover kursade fabriken för några år sedan ju

Mm tänkte på det..

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 januari 2009
#5
Finns hur mycket reservdelar som helst. Jag blir så trött på dessa okunniga kommentarer om att det inte finns reservdelar till Rover...

Det är jättebra bilar som inte drar någon bensin knappt, du kör den påunder 0.7. Pigg för sin cylindervolym med 103hk.

MEN: Den motorn som sitter i 214 och nyare 216 är Rovers egen (K) och den dras med topplocksproblem. (Inte mer än vissa andra tillverkare dock!)

Du måste hålla koll på kylvätskenivån och oljan så det inte händer något där. Sedan är de känsliga för snabba tempväxlingar. Inte bra att tokrejsa med kall motor.

En 214 som gått så långt ska du inte betala mycket för. Pga rovers oförtjänt dåliga rykte så är bilarna stendöda på marknaden. Kolla noga kylarvätskans kondition, oljans kondition. Sedan prutar du. Max 10k ska du ge.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.


Sök