2600
Sök

Rätten att kalla någon för snutjävel!?

164 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#1
En Sak jag alltid undrat över är varför personer som sitter och kör (bil mc trimmad moped eller dylikt) för fort och sen blir stoppade tror att dom har rätten att kalla snutarna för "snutjävel" eller liknande. Den enda som gör någe fel i den situationen är ju den som kört för fort, Sen att polisen står där är inte deras fel, Skulle alla kört lagligt så hade de inte behövts, Så åter till dethär med vilka som kallar folk för snutjävlar m.m... Det jag tycker det verkar som här i detta forumet e att Dom som blir tagna för fortkörning eller körning av obes o oskattat OFTARE kallar folk för snutjävlar, Än dom som e lagliga och åker på böter för "trasigt lyse dåliga däck eller dylikt" När Hastigheten är det enda man egentligen kan ha 99% koll på!

Så jag ber er som kallar folk för snutjävlar Tänk efter före Var det ditt fel? Eller är det bara så att Poliserna har ett jobb att sköta?

Mvh


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 januari 2009
#2
blooooooooooooggg



är väll ett sätt att repa sitt lite nersmutsade ego efter gnäll,skäll och en saftig böteslapp av farbror blå
Senast redigerat av azid (8 januari 2009)

2slow

Muttley
8 januari 2009
#3
Till 99% är de personen som kallar polisen för nervärderande saker som har gjort fel. Dem tåler inte att polisen står och skjuter med radarn eller att de gör flygande besiktningar.
Jag skulle ju då inte gnälla om en polis skjuter mig när jag kör för fort, eller om de skulle ge mig böter för massa annat som kan tänkas sig.

Sen har man ju igentligen inte någon rätt att kalla polisen för snutjävel då de är ett kränkande ord. Jag menar många kallar andra grupper för mycket nervärderande ord och då blir det ett jävla liv.

Polis är ändå bara en människa som gör sitt jobb och vill tjäna sina pengar smile

2 982 Inlägg
8 januari 2009
#4
azid skrev:
´blooooooooooooggg

azid är blogg-lover big_smilelol


164 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#5
tkd_rille skrev:
Till 99% är de personen som kallar polisen för nervärderande saker som har gjort fel. Dem tåler inte att polisen står och skjuter med radarn eller att de gör flygande besiktningar.
Jag skulle ju då inte gnälla om en polis skjuter mig när jag kör för fort, eller om de skulle ge mig böter för massa annat som kan tänkas sig.

Sen har man ju igentligen inte någon rätt att kalla polisen för snutjävel då de är ett kränkande ord. Jag menar många kallar andra grupper för mycket nervärderande ord och då blir det ett jävla liv.

Polis är ändå bara en människa som gör sitt jobb och vill tjäna sina pengar smile

Det var lite så jag menade, Jag tycker bara det e sjukt att de som åker fast för att ha gjort någe fel kallar folk (i detta fall poliser) för snutjävlar, Det e ju inte precis så att man kallar en bagare för bagarsvin bara för att man hittat ett hårstrå i ett bröd.


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 januari 2009
#6
Residence skrev:
azid skrev:
´blooooooooooooggg

azid är blogg-lover big_smilelol

nja inte direkt men kändes som att den platsade där... aaaaight lol
Senast redigerat av azid (8 januari 2009)

2slow

Muttley
8 januari 2009
#7
azid skrev:
blooooooooooooggg



är väll ett sätt att repa sitt lite nersmutsade ego efter gnäll,skäll och en saftig böteslapp av farbror blå

nej detta är ju inte blogg de kan vara riktigt långa diskussioner om detta. men däremot tror jag de kommer bli låst bara pga alla snuthatare ska säga vad de tycker.

164 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#8
tkd_rille skrev:
azid skrev:
blooooooooooooggg



är väll ett sätt att repa sitt lite nersmutsade ego efter gnäll,skäll och en saftig böteslapp av farbror blå

nej detta är ju inte blogg de kan vara riktigt långa diskussioner om detta. men däremot tror jag de kommer bli låst bara pga alla snuthatare ska säga vad de tycker.

Jag e rädd för det jag med (att den blir låst alltså) Det är lite synd för detta är egentligen ett ämne som folk skulle BEHÖVA tänka lite mer på.


DFFL
9 020 Inlägg
8 januari 2009
#9
Man ska alltid visa respekt mot poliser.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

JDM
593 Inlägg
8 januari 2009
#10
Hmm, jag har bivit stoppad och då var jag inte alls arg på polisen, det var ju jag som var lite för glad med högerfoten.
Dock så är det lite så att polisen känns lite som en fiende när det kommer till trafiken istället för någon som är där för att skydda mig. Inte deras fel men så tror jag många känner.

BTW är det någon här på forumet som är polis? Som sitter och fnissar åt allas polishat smile
Senast redigerat av Haxxel (8 januari 2009)

Det ska vara JDM och bana!

blacken
8 januari 2009
#11
Jag skulle ju då inte gnälla om en polis skjuter mig när jag kör för fort

Jag skulle gnälla skitmycket, för där en Speeer GDHP går in och ut så blir det jättehål. och dom gör garanterat jättsäkert bajsans ont..tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 januari 2009
#12
Bara o visa respekt, de som kan smacka till dig i huvet med batong utan att du kan göra nåt tillbaka eller stoppa in dig i piketbilen o puckla på dig bäst de vill o sen släppa av dig.
Kan ju ta me dig till station också å hålla dig ett tag...

E ju inga lapplisor man muckar me tongue


2 644 Inlägg
8 januari 2009
#13
Om vi tänker såhär istället ACAB - All Criminals Are Buttfucked smile

Johan Lindgren

blacken
8 januari 2009
#14
FireTraXX skrev:
Man ska alltid visa respekt mot poliser.

Respekt ska man förtjäna, inte villkorslöst avkräva andra.
Men att kalla en länsman för "snutdjävel" bara för att han gör sitt jobb är inte heller rätt..
Senast redigerat av blacken (8 januari 2009)

164 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#15
Mortalis skrev:
Bara o visa respekt, de som kan smacka till dig i huvet med batong utan att du kan göra nåt tillbaka eller stoppa in dig i piketbilen o puckla på dig bäst de vill o sen släppa av dig.
Kan ju ta me dig till station också å hålla dig ett tag...

E ju inga lapplisor man muckar me tongue

Där har du ju oxå en grej, Lapplisor... Det e ju deras jobb det med? så varför inte oxå ge dom samma respekt som poliserna!? Istället för "håna" dom menar jag
Senast redigerat av Sebus (8 januari 2009)


Forummoderator
26 308 Inlägg
8 januari 2009
#16
Haxxel skrev:
Hmm, jag har bivit stoppad och då var jag inte alls arg på polisen, det var ju jag som var lite för glad med högerfoten.
Dock så är det lite så att polisen känns lite som en fiende när det kommer till trafiken istället för någon som är där för att skydda mig. Inte deras fel men så tror jag många känner.

BTW är det någon här på forumet som är polis? Som sitter och fnissar åt allas polishat smile

...för det kommer någon att svara på..? big_smile
Jag har blivit stoppad många gånger, och dom gör bara sitt jobb. Sist fick jag böter
och bevisligen var det mitt eget fel. Den dagen en polis kommer fram och klubbar ner mig
utan anledning, den dagen kan jag känna mig berättigad att kalla personen för "snutjävel".
Sen är det han eller hon som åker på en råsop, polis eller ej.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 982 Inlägg
8 januari 2009
#17
Jag är inte snuthatare, polaren är snut själv ..
men jag tål verkligen inte snutar som vrider och vänder på reglerna. smile


1 570 Inlägg
8 januari 2009
#18
Lapplisor brukar jag tuta på och peka finger åt ibland. Gör man ett skitjobb ska man ha skit för det från de det drabbar. Poliser är en annan sak eftersom de får göra i princip vad som helst. Det är som att bråka med ett MC gäng, man har inte en chans.
Senast redigerat av henrikh (8 januari 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 januari 2009
#19
Jo asså ja får ju ta om de ger mig en bot dom också, har aldrig råkat ut för de, men ibland e de ju lite petiga med om man står på linjen på en ruta utan att störa något, har man fått tillsägelse...
Men de finns ju dom som inte e så snälla me dom å ser de som låtsaspoliser..ävne om de behövs, för ja vill fan inte ha en felparkerad Aygo när Ola ambulansen behöver komma hit


164 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#20
henrikh skrev:
Lapplisor brukar jag tuta på och peka finger åt ibland. Gör man ett skitjobb ska man ha skit för det från de det drabbar. Poliser är en annan sak eftersom de får göra i princip vad som helst. Det är som att bråka med ett MC gäng, man har inte en chans.

Du vet om att Lapplisorna e olika personer oftast? Så varför vara så dum och tuta och peka finger till nån bara sådär för att dom jobbar med en viss sak? Då kan du lika bra gå på stan Och tuta och peka finger på random people där oxå?!




Mortalis skrev:
Jo asså ja får ju ta om de ger mig en bot dom också, har aldrig råkat ut för de, men ibland e de ju lite petiga med om man står på linjen på en ruta utan att störa något, har man fått tillsägelse...
Men de finns ju dom som inte e så snälla me dom å ser de som låtsaspoliser..ävne om de behövs, för ja vill fan inte ha en felparkerad Aygo när Ola ambulansen behöver komma hit

Regler är trotsallt regler, tyvärr.  Även om du inte stör någon så finns risken att näsa person kommer med bred bil och måste stå ännu närmare nästa kant osv osv (du förstår säkert vad jag menar) Sannolikheten är väldigt liten men det e därför dessa regler finns precis som hastighetsbegränsningar, Vissa långa raksträckor där det skulle kunna vara 110 eller dylikt (syftar på flygrakor m.m) Är det fortfarande 90 PGA risken som finns runt omkring
Senast redigerat av Sebus (8 januari 2009)



Sök