2598
Sök

Rätten att kalla någon för snutjävel!?

401 Inlägg
8 januari 2009
#21
tror mer folk blir så arga på sig själv så då tar dom ut det på snuten..onödigt...Fast det är nog bara skoj tills dom börjar vrida deras arm och hoppa på dom


Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
8 januari 2009
#22
Jag började fundera vafan snutarna gjorde när jag körde hem ifrån stockholm på E4an...  - grader ute och snö på vägarna.  Såg en buss stå och lura mellan filerna i ett litet område , + en bil vid våran vägsida  ut i från en "stig" i väntan på fortkörare, i DET VÄDRET??

Tror inte dem hittar någon fartdåre när man får häng på bilen när man försöker byta fil  och köra om.. Riktigt patetiskt.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

1 570 Inlägg
8 januari 2009
#23
Saab_Diana skrev:
tror mer folk blir så arga på sig själv så då tar dom ut det på snuten..onödigt...Fast det är nog bara skoj tills dom börjar vrida deras arm och hoppa på dom

Ja du ser, poliser vill ju helst av allt bråka och hittar alla små anledningar till det om så bara för man ropar snutjävel på skoj.

blacken
8 januari 2009
#24
Dawe_A skrev:
Jag började fundera vafan snutarna gjorde när jag körde hem ifrån stockholm på E4an...  - grader ute och snö på vägarna.  Såg en buss stå och lura mellan filerna i ett litet område , + en bil vid våran vägsida  ut i från en "stig" i väntan på fortkörare, i DET VÄDRET??

Tror inte dem hittar någon fartdåre när man får häng på bilen när man försöker byta fil  och köra om.. Riktigt patetiskt.

I ärlighetens namn så tror jag inte att den enskilde länsmannen på "fältet" har så mycket med ett sådant beslut att göra. Utan det är säkert en snehängd skrivbordsryttare som sitter och bestämmer hur det ska se ut och gå till..

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
8 januari 2009
#25
har man vuxit upp med två poliser(mamma å pappa) så har man lärt sig att respektera dom poliser som verklig sköter sitt jobb BRA
men som de är inom alla yrkesgrupper så finns de öven rötägg inom polisen.
dom som har några år på nacken är oftast utav den ättre sorten.

dom man ska passa sig för är aspiranterna(nyexaminerade poliser) fö dom ska moppsa upp sig hela tiden å visa att dom har makten.

morsan kan komma hem ibland när man e på besök där hemma å svär åt "DESSA JÄVLA ASPIRANTER"

men som sagt!!!
dom gör bara sitt jobb, skyll er själva om ni har kört fö fort lr nåt annat.
ja har stått mitt kasst då ja själv kört fö fort, fått böter å vatt av mä körkortet.

morsan å farsan så bara: skyll dig själv att du e så dum i huvudet.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

428 Inlägg
8 januari 2009
#26
Dawe_A skrev:
Jag började fundera vafan snutarna gjorde när jag körde hem ifrån stockholm på E4an...  - grader ute och snö på vägarna.  Såg en buss stå och lura mellan filerna i ett litet område , + en bil vid våran vägsida  ut i från en "stig" i väntan på fortkörare, i DET VÄDRET??

Tror inte dem hittar någon fartdåre när man får häng på bilen när man försöker byta fil  och köra om.. Riktigt patetiskt.

Precis. alla poliser har inte alla hemma. Men gäller ju även vissa förare dock. Men om jag ska va ärlig så tycker jag att många poliser ofta får höra vad dom förkänar. många poliser är så sjukt spydiga utan anledning och tror att dom kan säga precis vad fan dom vill. Ska ge ett annat exempel på det du precis skrev. Jag körde med en kompis för ett tag sen upp till karlstad för att hämta grejor till en bil. Jag som inte har stenkoll på alla hastighetsregler höll då 95 med släp då jag trodde att det var 90 som gällde. (fick fortkörning men får ju såklart skylla mig själv) men grejen var den att dom mätte min hastighet å brydde sig först när dom såg att jag hade släp å då inte höll hastigheten. Men då  så bokstavligt talat SPRINGER polisen ut på MOTORVÄGEN och börjar vifta. LIVSFARLIGT!! kunde ju för fan lika bra kört över idioten. så där får jag stå på brommsarna mitt på motorvägen... med släp... !! killen kunde väl lika görna hoppat in i bilen och stannat mig vid vägkanten. Men så då till nästa sak. när han ber mig köra upp på vågen för att väga släpet så säger han skit kaxigt med världens blick"varit i tyskland eller?" då kudne jag inte låta bli att dummförklara idioten. Så folk får säga vad dom vill men många poliser bör fundera över vad dmo sysslar med i sitt jobb!!

164 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#27
Dawe_A skrev:
Jag började fundera vafan snutarna gjorde när jag körde hem ifrån stockholm på E4an...  - grader ute och snö på vägarna.  Såg en buss stå och lura mellan filerna i ett litet område , + en bil vid våran vägsida  ut i från en "stig" i väntan på fortkörare, i DET VÄDRET??

Tror inte dem hittar någon fartdåre när man får häng på bilen när man försöker byta fil  och köra om.. Riktigt patetiskt.

Dom kanske Leta efter någon speciell? Och samtidigt tar eventuella fortkörare, Eller så ville dom bara se till att ingen håller på att sladda och grejja. Har hört att det finns många som använder motorvägarna för o sladda eftersom det e mycket utrymme när det inte är någon traffik.


3 Inlägg
8 januari 2009
#28
"snutjävel" är ju bara ett ord? Den som därimot inför en polis säger så lär ju få skylla sig själv...


164 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#29
Go_sideways skrev:
Dawe_A skrev:
Jag började fundera vafan snutarna gjorde när jag körde hem ifrån stockholm på E4an...  - grader ute och snö på vägarna.  Såg en buss stå och lura mellan filerna i ett litet område , + en bil vid våran vägsida  ut i från en "stig" i väntan på fortkörare, i DET VÄDRET??

Tror inte dem hittar någon fartdåre när man får häng på bilen när man försöker byta fil  och köra om.. Riktigt patetiskt.

Precis. alla poliser har inte alla hemma. Men gäller ju även vissa förare dock. Men om jag ska va ärlig så tycker jag att många poliser ofta får höra vad dom förkänar. många poliser är så sjukt spydiga utan anledning och tror att dom kan säga precis vad fan dom vill. Ska ge ett annat exempel på det du precis skrev. Jag körde med en kompis för ett tag sen upp till karlstad för att hämta grejor till en bil. Jag som inte har stenkoll på alla hastighetsregler höll då 95 med släp då jag trodde att det var 90 som gällde. (fick fortkörning men får ju såklart skylla mig själv) men grejen var den att dom mätte min hastighet å brydde sig först när dom såg att jag hade släp å då inte höll hastigheten. Men då  så bokstavligt talat SPRINGER polisen ut på MOTORVÄGEN och börjar vifta. LIVSFARLIGT!! kunde ju för fan lika bra kört över idioten. så där får jag stå på brommsarna mitt på motorvägen... med släp... !! killen kunde väl lika görna hoppat in i bilen och stannat mig vid vägkanten. Men så då till nästa sak. när han ber mig köra upp på vågen för att väga släpet så säger han skit kaxigt med världens blick"varit i tyskland eller?" då kudne jag inte låta bli att dummförklara idioten. Så folk får säga vad dom vill men många poliser bör fundera över vad dmo sysslar med i sitt jobb!!

Då har du ju ett motargument oxå emot dom killar/tjejer som e kaxiga emot polisen utan anledning? Allt beror ju på hur man är som person, Och som alla oxå vet så blir man ofta trött på att jobba efter en lång arbetsdag/vecka, O kom inte o säg att du aldrig blitt smått irriterad eller så när du behövt jobba ända in i sista minuten osv, Det tror jag ingen kan undgå att ha blivit. Och varför läser du tråden om den nu var så tragisk? XP


1 062 Inlägg
8 januari 2009
#30
FireTraXX skrev:
Man ska alltid visa respekt mot poliser.

den respekten försvann när jag hörde att polien kallade en polare för blöjraggare

nästan så man skulle filma det? för dem har ju inte rätt å kränka personer lr?
jag tycker det borde vara tjänste fel


mvh

Team Björkeryd

164 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#31
wildboy_87_ skrev:
FireTraXX skrev:
Man ska alltid visa respekt mot poliser.

den respekten försvann när jag hörde att polien kallade en polare för blöjraggare

nästan så man skulle filma det? för dem har ju inte rätt å kränka personer lr?
jag tycker det borde vara tjänste fel


mvh

Bilister har inte rätt att kränka polisen heller. Så egentligen så är det inte ett tjänste fel. utan mer ett personlighets fel, Och vill du inte själv bli respekterad så behöver du inte respektera poliserna heller. Precis som det e med vänner o bekanta, Vill du bli respekterad av dina vänner måste Du respektera dem
Senast redigerat av Sebus (8 januari 2009)


672 Inlägg
8 januari 2009
#32
wildboy_87_ skrev:
FireTraXX skrev:
Man ska alltid visa respekt mot poliser.

den respekten försvann när jag hörde att polien kallade en polare för blöjraggare
mvh

Haha!! lol

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Forummoderator
26 308 Inlägg
8 januari 2009
#33
smiler skrev:
wildboy_87_ skrev:
FireTraXX skrev:
Man ska alltid visa respekt mot poliser.

den respekten försvann när jag hörde att polien kallade en polare för blöjraggare
mvh

Haha!! lol

Så jag som fått höra både "skrotbil" och likande från poliser, ska inte ha någon respekt för dem?
Man måste ha lite humor också. Är ju bara att vifta bort.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

23 Inlägg
8 januari 2009
#34
wildboy_87_ skrev:
FireTraXX skrev:
Man ska alltid visa respekt mot poliser.

den respekten försvann när jag hörde att polien kallade en polare för blöjraggare

tappa respekten för alla Sveriges poliser för att EN(?) kallade din polare för blöjraggare är ju bara korkat, det är ju snarare polismannen i fråga som inte förtjänar din respekt.. tvivlar starkt på att alla poliser tycker att han är en blöjraggare..


Evolution Garage
1 299 Inlägg
8 januari 2009
#35
Jag har dåliga erfarenheter av polisen! När jag blivit tagen, har jag visserligen juridiskt sett haft tur, men poliserna har skött sig oproffsigt!

Detta är nog den värsta:
Klockan var runt 02:00 en lördag, jag var på väg hem från en kompis, körde i 40km/h på en 50 väg (höll på å skriva sms nämligen) och närmade mig en rondell. Ser en polis som kommer från motsatt håll å jag tänkte att jag låter honom köra igenom innan jag kör in i rondellen. Just när han kört in i rondellen fick han väl syn på mig antar jag för då va de kickdown å fullgas me däckskrik å körde blixtsnabb å blocka mig så jag inte kom in i rondellen, å stanna lite häftigt med en tvärnit (såg ut som han drog handbroms till å me)

ut klev en ca 35 år gammal man rak i ryggen å stöddig uppsyn, å började oprovocerat snacka med mig som om jag vore nån jävla ligist... Hade tydligen varit ett Streetrace i närheten som jag inte hade en aning om, men han "visste" att jag hade varit där, och jag snacka bara skit när jag nekade. Han hotade å sa att "sånna som jag" åker alltid dit för eller senare och jag ska fan inte tro att jag är osynlig o.s.v. Helt oprovocerat!

Möjligt att han haft en dålig dag, whatever, men har dom fördomar mot "sånna som mig" p.g.a. att man har en annorlunda bil, så tycker inte jag att det är konstigt att ungdomar har fördomar mot poliser...

Dock så hände det en väldigt trevlig sak nyligen där jag betedde mig korkat, men polisen var väldigt snäll å trevlig!

Jag var påväg hem runt 03:00, och inte en bil i sikte, rutorna hade jag inte skrapat utan bara gnuggat ett litet hål jag kolla ut igenom i väntan på att värmen skulle smälta skiten, korkat jag vet! Körde i runt 100km/h på 70 väg (korkat jag vet, speciellt i samband med att inte se ett skit) å svischar förbi vad jag tror var en polisbil. Attsingen tänker jag å saktar ner till 70 å kollar backspegeln varannan sekund trots att den är täckt av is. Ser ett par xenonljus närma sig, och en stund efter det så blinkar det så klart färgglatt. Körde in till kanten, och skulle hissa ner rutan när konstapeln stod utanför men den va fastfrusen så fick öppna dörren i min skam. Funderade lite snabbt på om man kan få böter för att vara allmänt dum i huvet, var dessutom så trött att jag inte visste va jag hette...

Vanliga rutinen me körkort o.s.v. och sen påpeka han att jag kanske borde skrapa rutorna (med vänlig ton!) Jag höll med. Sen sa han med lite allvarligare stämma att min bil inte var skattad och inte får framföras på vägarna. Jävlar ja! skatten som betalades dagen innan nyår hade inte registrerats utav vv trots att det var 4 dagar sen. Nyår och klämdagar med mera antar jag, men jag betalade allra sista dan, och borde kanske varit lite mer förutseende. Men han var riktigt bussig, och sa att han egentligen borde ge mig böter, men det får anses "inom felmarginalen" (med ett leende och vänlig ton!!!) Sen sa han med mycket allvarlig röst "däremot kan jag inte låta dig köra härifrån, det är att begå tjänstefel"
Det var redigt kallt å ett par mil hem så var ju inte så sugen på att gå påpeka jag ödmjukt.

"okej jag kör åt det hållet, så gör du som du vill sen" sa han å gjorde en u sväng!

Så trots att jag borde fått både böter å en spark i arslet så klara jag mig, och fick dessutom ett trevligt bemötande! big_smile

Sky´s the limit...

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
8 januari 2009
#36
Residence skrev:
azid skrev:
´blooooooooooooggg

azid är blogg-lover big_smilelol

Vad fan har hänt med det här forumet?

Ja, det gäller er båda...roll

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

1 062 Inlägg
8 januari 2009
#37
jo visst e det bara att vifta bort men ändå

och var ska man dra gränsen för trakaserier och inte??

jag inte otrevlig mot poliserna änsålänge men ska vi tåla lite "humor" så tycker jag att det kan dem göra med

mvh
Senast redigerat av wildboy_87_ (8 januari 2009)

Team Björkeryd

Forummoderator
26 308 Inlägg
8 januari 2009
#38
wildboy_87_ skrev:
jo visst e det bara att vifta bort men ändå

och var ska man dra gränsen för trakaserier och inte??

jag inte otrevlig mot poliserna änsålänge men ska vi tåla lite "humor" så tycker jag att det kan dem göra med

mvh

När jag fick min bot häromkvällen så sa jag "jaha..dags att råna en bank då"..då skrattade
poliserna som fasen. Så nog har dom humor..de jag träffat i alla fall smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 650 Inlägg
8 januari 2009
#39
Sebus skrev:
tkd_rille skrev:
Till 99% är de personen som kallar polisen för nervärderande saker som har gjort fel. Dem tåler inte att polisen står och skjuter med radarn eller att de gör flygande besiktningar.
Jag skulle ju då inte gnälla om en polis skjuter mig när jag kör för fort, eller om de skulle ge mig böter för massa annat som kan tänkas sig.

Sen har man ju igentligen inte någon rätt att kalla polisen för snutjävel då de är ett kränkande ord. Jag menar många kallar andra grupper för mycket nervärderande ord och då blir det ett jävla liv.

Polis är ändå bara en människa som gör sitt jobb och vill tjäna sina pengar smile

Det var lite så jag menade, Jag tycker bara det e sjukt att de som åker fast för att ha gjort någe fel kallar folk (i detta fall poliser) för snutjävlar, Det e ju inte precis så att man kallar en bagare för bagarsvin bara för att man hittat ett hårstrå i ett bröd.

Ehh..Joo det är klart man gör


164 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#40
Kesler skrev:
Sebus skrev:
tkd_rille skrev:
Till 99% är de personen som kallar polisen för nervärderande saker som har gjort fel. Dem tåler inte att polisen står och skjuter med radarn eller att de gör flygande besiktningar.
Jag skulle ju då inte gnälla om en polis skjuter mig när jag kör för fort, eller om de skulle ge mig böter för massa annat som kan tänkas sig.

Sen har man ju igentligen inte någon rätt att kalla polisen för snutjävel då de är ett kränkande ord. Jag menar många kallar andra grupper för mycket nervärderande ord och då blir det ett jävla liv.

Polis är ändå bara en människa som gör sitt jobb och vill tjäna sina pengar smile

Det var lite så jag menade, Jag tycker bara det e sjukt att de som åker fast för att ha gjort någe fel kallar folk (i detta fall poliser) för snutjävlar, Det e ju inte precis så att man kallar en bagare för bagarsvin bara för att man hittat ett hårstrå i ett bröd.

Ehh..Joo det är klart man gör

I din värld kanske....



Sök