3258
Sök

Sommardäcken har åkt på!!!

Bigge
16 mars 2006
Fan det har vart plusgrader två dagar i rad nu, skiten är snart borta här!! big_smile

5 Inlägg
16 mars 2006
Jag var ute i dag med sommarsulorna det va inget att rekomendera det va jä--gt halt fast det va 3+ ute o torra vägar. Jag väntar ett tag till.  smile

638 Inlägg
17 mars 2006
Henke_K skrev:
Bor inte i Boden... har ingen snö på de vägar jag kör på... och som siste man sa innan dig Renjägaren... "Snöar det är vi faktiskt så smarta så vi låter bilen stå hemma"

Ja jisses har ni inte is / frost söderut? Fyfan kanske ska flytta dit. Det är inte snön som är värst det är halkan du inte ser.

Eller sånt kanske ni inte heller har? Kanske bor i tunisien?
Säger som jag sa tidigare. Tror inte du kommer tycka dina snygga fälgar är så coola när du kör över någon unge.

Kommer väl nånting här snart!

186 Inlägg
18 mars 2006
Bigge skrev:
Fan det har vart plusgrader två dagar i rad nu, skiten är snart borta här!! big_smile

Var inte så säker på det!!! Som någon sa tidigare så har SMHI sagt att det är fint väder med några plusgrader fram till på söndag.... då ska det snöa och temperaturen hamna mellan -5 och -10.... Snön ska tydligen ligga kvar en bra bit på april!!

Catch me if you can!

Helt nuts!
73 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Och som vi har sagt tio gånger nu... om det blir mer snöväder är vi faktiskt så smarta så i låter bilarna så hemma!! och som det ser ut nu e det absolut inget problem att köra med sommardäck.

---==EVOlution==---

24 Inlägg
18 mars 2006
Det handlar inte bara om torra vägar...
När tempen glider under 5grader så blir våra sommarpuckar stenhårda, o då tas greppegenskaperna bort. varför tror ni att man vill ha däcken vid en speciell temperatur för att få bästa grepp?

1 414 Inlägg
19 mars 2006
Här kan ni följa vädret noga, uppdateras var 6'e timma... Kartan är främst till för piloter i färdplaneringssyfte men den är ändå ganska lättförstålig...

http://www.lfv.se/map.asp

Tiden som står är UTC (Svensk -1h på vintern, -2h på sommaren)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

124 Inlägg
19 mars 2006
Founder skrev:
Här kan ni följa vädret noga, uppdateras var 6'e timma... Kartan är främst till för piloter i färdplaneringssyfte men den är ändå ganska lättförstålig...

http://www.lfv.se/map.asp

Tiden som står är UTC (Svensk -1h på vintern, -2h på sommaren)

Den kartan va ju rätt "high tech" smile Förstod knappt ett skit

Sök