Halv roman iofs, men men...
Hade bra flyt för nån dag sedan, var och besiktigade i Hässleholm och var almänt osäker på var det jag skulle ta vägen.
Kom på att jag kört fel när jag kom ut utanför sta och gjorde en usväng och burnade inåt igen. Kom ifatt en volvo som låg och puttrade i 50 på 70 vägen och svor lite för mig själv och plöstligt märker jag att nån ligger och flashar mig i röven.
Blå ljuse på och gestikulerande att jag ska stanna, stannar jag helt enkelt... Civilare...
Dom kom tydligen ut precis bakom, från en korsning och såg min fina lilla, nyligen ditsatta, nummer skylt...
På väg ut ur bilen ser jag att turbotimern står på 4min och stänger dörren, Polis nr:1 kommer fram och ber mig, lite snällt, "stäng av bilen!" och jag försöker förklara varför jag vill att den ska få stå på...
Men men, fick ju stänga av till sist och sen började frågorna komma, "Vad är det för bil?", "Står här att den ska vara röd?", "Var står det att det är en Nissan Sunny...?" etc etc etc...
Min dumme fan glömde ju alla papper hemma och om sanningen ska fram, var står det att det är en Sunny? Inget man direkt tänker på direkt
Efter lite letande så fann jag att det står "Nissan" på ena säkringshållaren i motorrummet och efter att jag sagt att jag var på väg till besiktningen så släppte dom mig! Bara så där... Fanns ju endel små saker dom hade kunnat plocka mig för...
Hursomhelst, dom sa inte ett smack efter det om varken papper eller om eventuelt bevis/papper på för att jag skulle till just besiktningen och sen sa han till mig att skynda mig till besiktningen och han hann t om få till nån fråga om bilen var importerad och en kommentar typ "fin lack" etc
Så lite hopp finns det kvar iallf... Fick upp mitt om inget annat
Ajuste, bilen gick igenom besiktningen