3936
Sök

Poliser.. Lite att göra??

RushRacing.tk
278 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
Mavric skrev:
ja har inte blivet stoppad men har sierra med, men ja önskar att dom kunde stanna mig för den anledningen så man kan få ha rätt om sin bil någon gång hehe, finns så mycke anna att klaga på hehe,

De var så tydligt när dom stoppade mig att verkligen vill sätta dit mig för något.. för jag fick starta bilen å visa alla ljuskombinationer (dim+parkeringsljus m.m) dom tittade under huven.. kollade så att ALLA lampor funkade, kollade däcken... 25 min senare fick jag åka... dom var inte glada när dom fick låta mig åka...
Senast redigerat av Gislekillen (15 mars 2006)

50 Inlägg
5 april 2006
hehe, jävla lysen tongue

Förra sommaren lånade jag min farfars bil en helg.. Jag blev stannad av polisen pga trasig baklykta.. Det slutade med att de kom på att bilen av obesiktad, oskattad samt oförsäkrad sen tre år tillbaka.
Jag förklarade hur det låg till..  Och jag citerar de sista meningarna vi delade som gjorde mig rätt förvånad:

Polis: Vart är du på väg då?
Jag: Vi ska bara ut och bada
Polis: Okej, åk ni och bada, men ställ bilen hemma sen. Den andra patrullen i stan kanske inte är lika trevliga.

?! Jag slapp böter plus att de lät mig åka till sjön.. Trevliga poliser de där.. måste verkligen vaknat på rätt sida smile

279 Inlägg
6 april 2006
j--la farcistsvin  allihop enligt mej.. el ursäkta finns faktiskt ok snutar oxå.. kke har träffat en på 100

two lies don´t cancel each other out

65 Inlägg
6 april 2006
Eftersom poliser har till skyldighet att förhindra brott så ska de väl haffa alla som gör något olagligt, men visst borde prioriteringarna vara bättre...

609 Inlägg
6 april 2006
JapMax skrev:
De finns två sorters poliser, trevliga och svin. Dom vill oftast utnyttja sin makt för att trycka ner andra.. dom mår väl bra av det antar jag.

Har nog samma uppfattning, Alla poliser är nog inte så roliga av sig. Att bli stoppad pga av att baklyktan ser för mörk ut, är enligt min mening löjligt.

Colaberoende
1 219 Inlägg
6 april 2006
Jag har inte ont av Poliser än faktiskt.. Men Polisaspiranter är det västa jag vet... Nyutgångna eller blivande poliser som ska visa hur duktiga dom är... Tur man bor i en liten håla så man känner till dom flesta gamla poliserna.
Har inte blivit stoppad på 4-5 år annars.

/Ena

Evolution Garage
1 299 Inlägg
6 april 2006
JapMax skrev:
De finns två sorters poliser, trevliga och svin. Dom vill oftast utnyttja sin makt för att trycka ner andra.. dom mår väl bra av det antar jag.

Det samma gäller vissa besiktningsmän tycker jag det känns som ibland...
Enda anmärkningen jag fick va en 2cm spricka i framglaset :S
Men då man e en "uppkäftig" 18 åring så ska man väl sättas på plats antar jag.. sad

Sky´s the limit...

I want my Sunny back..!
19 Inlägg
6 april 2006
Halv roman iofs, men men...

Hade bra flyt för nån dag sedan, var och besiktigade i Hässleholm och var almänt osäker på var det jag skulle ta vägen.
Kom på att jag kört fel när jag kom ut utanför sta och gjorde en usväng och burnade inåt igen. Kom ifatt en volvo som låg och puttrade i 50 på 70 vägen och svor lite för mig själv och plöstligt märker jag att nån ligger och flashar mig i röven.

Blå ljuse på och gestikulerande att jag ska stanna, stannar jag helt enkelt... Civilare...
Dom kom tydligen ut precis bakom, från en korsning och såg min fina lilla, nyligen ditsatta, nummer skylt...

På väg ut ur bilen ser jag att turbotimern står på 4min och stänger dörren, Polis nr:1 kommer fram och ber mig, lite snällt, "stäng av bilen!" och jag försöker förklara varför jag vill att den ska få stå på...
Men men, fick ju stänga av till sist och sen började frågorna komma, "Vad är det för bil?", "Står här att den ska vara röd?", "Var står det att det är en Nissan Sunny...?" etc etc etc...

Min dumme fan glömde ju alla papper hemma och om sanningen ska fram, var står det att det är en Sunny? Inget man direkt tänker på direkt smile

Efter lite letande så fann jag att det står "Nissan" på ena säkringshållaren i motorrummet och efter att jag sagt att jag var på väg till besiktningen så släppte dom mig! Bara så där... Fanns ju endel små saker dom hade kunnat plocka mig för... wink

Hursomhelst, dom sa inte ett smack efter det om varken papper eller om eventuelt bevis/papper på för att jag skulle till just besiktningen och sen sa han till mig att skynda mig till besiktningen och han hann t om få till nån fråga om bilen var importerad och en kommentar typ "fin lack" etc big_smile

Så lite hopp finns det kvar iallf... Fick upp mitt om inget annat wink
Ajuste, bilen gick igenom besiktningen

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
6 april 2006
hehe poliserna stoppar mej typ heeeeeeeeela tiden, sist stanna de mej för att kolla körkort osv, och avslutade med. fan det blev ju snyggt med toningen! jag svarade med att är det inte ett tecken på att ni stannar mig lite ofta? de skrattade bara och önska mig en bra dag hehe wink

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

2 164 Inlägg
6 april 2006
poliser är svin.. dom flesta.. undrar hur det kommer gå för mig sen när jag tar ut novan på gatorna... hehe jag lär ju bli stoppad så det räcker.. men men tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

Wallraff
319 Inlägg
6 april 2006
cronquist!

Jag har ju lackat om min bil blå, det står att den ska vara vit..
Måste det stå att den är blå för att jag ska få köra med den?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 april 2006
jag kör oxå med annan färg det ändrar dom på besiktingen sen så det är ingen fara jag har blivit stoppad ca 25 ggr förra året ^^....vart stoppad i höstas:
Låg på väg in mot stan en bil hängde efter hela tiden tänkte inte så mkt på det utan koncetrerade mig på hur fin raksträcka det var efter en rondell längre fram....väll framme vid rondellen klippte jag plattan i mattan varva ur 2:an skicka i 3:an och det släppte nå grymt.... då kom dom blåa lysena fram det var alltså en polisbil som hade följt efter mig...han stanna mig och kolla på bilen (INGET var lagligt på min bil då hade inte en lampa med rätt färg smile ) Han sa: Fan den går bra den här och du är fan duktig på att köra men du verkar ha slitna däck så ta det lite lugnt tongue....tackade och åkte vidare...kom 300 meter vart stoppad av en annan snut som gav mig 800 spänn i böter ;D

Lada-missbrukare
566 Inlägg
6 april 2006
Peter_J_H skrev:
PÅ den plats i Linköping som jag bor, hade vi en Blottare/Pedofil i 50-årsåldern som sparng runt och jagade små barn. Polisen hade inte resurser för än flera föräldrar sade att de lätt använder basebollträ eller något annat för att ta ned den jäveln. Helt plötsligt hade polisen resurser för att leta reda på honom. Idag är han borta som tur är, men det tog ett jävla tag innan han försvann. Hur kan det komma sig att polisen helt plötsligt fick resurser att jaga honom när de inte hade några? Vad finns polisen till för egentligen i sådana fall? Jag själv anser att polisen borde jaga pedofiler, mördare, klottrare och andra människor som förstör för vårat samhälle än att sätta in 90% av resurserna på att fånga några få personer som kör för fort!

Någon som håller med?

MVH Peter

Måste säga att även jag håller med dig till 200%!!! Mördare, knarkare, våldtäktsmän och pedofiler mm mm ska polisen lägga sin energi på, istället för att springa å jaga unga bilister som råkar köra 10km/h för fort..LÖJLIT!!! Jag själv bor i Finland.. Här i Jakobstad (min hemstad) har vissa poliser (flera stycken) TOTALT spårat ur på sista tiden...!!! En kompis fick bl.a. sitt körkort indraget i en månad för att ha sladdat 2 ggr på en TOM gata!!!! LÖJLIGT!!! De må jag säjja!!! Inga andra bilar befann sig på gatan å han sladdade försiktigt i ca. 20-30 km/h där hastighetsbegränsningen e 40km/h... GAAAAHHHHH!!!!

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 april 2006
Lada Tuning skrev:
Peter_J_H skrev:
PÅ den plats i Linköping som jag bor, hade vi en Blottare/Pedofil i 50-årsåldern som sparng runt och jagade små barn. Polisen hade inte resurser för än flera föräldrar sade att de lätt använder basebollträ eller något annat för att ta ned den jäveln. Helt plötsligt hade polisen resurser för att leta reda på honom. Idag är han borta som tur är, men det tog ett jävla tag innan han försvann. Hur kan det komma sig att polisen helt plötsligt fick resurser att jaga honom när de inte hade några? Vad finns polisen till för egentligen i sådana fall? Jag själv anser att polisen borde jaga pedofiler, mördare, klottrare och andra människor som förstör för vårat samhälle än att sätta in 90% av resurserna på att fånga några få personer som kör för fort!

Någon som håller med?

MVH Peter

Måste säga att även jag håller med dig till 200%!!! Mördare, knarkare, våldtäktsmän och pedofiler mm mm ska polisen lägga sin energi på, istället för att springa å jaga unga bilister som råkar köra 10km/h för fort..LÖJLIT!!! Jag själv bor i Finland.. Här i Jakobstad (min hemstad) har vissa poliser (flera stycken) TOTALT spårat ur på sista tiden...!!! En kompis fick bl.a. sitt körkort indraget i en månad för att ha sladdat 2 ggr på en TOM gata!!!! LÖJLIGT!!! De må jag säjja!!! Inga andra bilar befann sig på gatan å han sladdade försiktigt i ca. 20-30 km/h där hastighetsbegränsningen e 40km/h... GAAAAHHHHH!!!!

Polisen var tydligen där??

Lada-missbrukare
566 Inlägg
6 april 2006
Jovisst var dom där, men inte på samma gata..tongue Dom såg det från andra sidan torget..

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 april 2006
hehe men att sladda med vilje räknas faktiskt som vårdslöshet i trafik men visst tkr man att när det är tomt och så borde man få leka av sig lite smile

I want my Sunny back..!
19 Inlägg
7 april 2006
Muz skrev:
cronquist!

Man ska nämna/ändra det när man besiktigar, dock gjorde inte jag det nu sist dock sad
Tror inte det är olagligt dock... Kanske lite tongue

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 april 2006
Cronquist skrev:
Muz skrev:
cronquist!

Man ska nämna/ändra det när man besiktigar, dock gjorde inte jag det nu sist dock sad

haha vart besiktigar du hos färgblidna föreningen? det enda dom kan fråga är om man vet
färgkod. Dom ändrar det åt dig i regbeviset när du besiktigar och näj det är inte olagligt inte ens lite.

8 Inlägg
6 juli 2006
jo polisen tycker nog om att visa sin makt .. när man va 15 o körde Eu moppe så stanna dom mig o sa att jag körde i 70 km/h ... o jag titta jue konstigt på han o sa att de va rätt omöjligt när den bara går i 60km/h men då fick han ur sig "-vem tror du dom litar mest på i domstolen, en liten skitunge eller en Polis?" så i mina ögon é dom bara puckon som tycker om att ställa till det för yngre .. o dom har följt efter mig ett par gånger när jag kört rundor i stan me min sierra

8 156 Inlägg
7 juli 2006
Cronquist skrev:
Muz skrev:
cronquist!

Polisen lär väl stoppa dig och fråga ut dig, men olagligt är det nog inte.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök