3775
Sök

Audi eller Bmw

1 639 Inlägg
6 maj 2005
Black Knight skrev:
mrcelica skrev:
loudness skrev:
edited:
Tyska status bilar för feta turkar med pengar :

Porsche
Mercedes
BMW

Så valet är enkelt!

Audi
Opel
VW

Haha, du har bara fel på en punkt... Man behöver knappast vara rik för att köra E36/E46... Typ en M3 kittad 316 hittar du i tyskland för runt 12 tusen, en snygg M3 - E46 får du för under 200k.. Så rik, njae... Porsche då möjligtvis, fast det är ju sportbilar ! smile
Att köra vissa BMW modeller har på senare år blivit total anti-status

Till skillnad från TOYota så är det inte bara och köpa en BMW med större motorer, alla kan visst köpa en bil, men man ska också kunna ha råd med kostnaderna som dyker upp. Du kan visst köpa bromssivor till en Celica på Biltema men det är nog inte så bra och köpa bromskivor till en ///M3 från Biltema. Förstår du nu resonemanget? wink

Nädu lär inte finnas några skivor som matchar mina feta 4 kolvsok på biltema, det är ett grymt bett i dom... Min gamla 325 däremot fick man ställa sig på hejdare för att det skulle hända något... tongue
Det är inte svårt att hitta biltema delar till en M3 eftersom det finns till tex 316 och det är ju samma bil i stort sett.... wink
Senast redigerat av mrcelica (6 maj 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

711 Inlägg
6 maj 2005
mrcelica skrev:
Black Knight skrev:
mrcelica skrev:

Haha, du har bara fel på en punkt... Man behöver knappast vara rik för att köra E36/E46... Typ en M3 kittad 316 hittar du i tyskland för runt 12 tusen, en snygg M3 - E46 får du för under 200k.. Så rik, njae... Porsche då möjligtvis, fast det är ju sportbilar ! smile
Att köra vissa BMW modeller har på senare år blivit total anti-status

Till skillnad från TOYota så är det inte bara och köpa en BMW med större motorer, alla kan visst köpa en bil, men man ska också kunna ha råd med kostnaderna som dyker upp. Du kan visst köpa bromssivor till en Celica på Biltema men det är nog inte så bra och köpa bromskivor till en ///M3 från Biltema. Förstår du nu resonemanget? wink

Nädu lär inte finnas några skivor som matchar mina feta 4 kolvsok på biltema, det är ett grymt bett i dom... Min gamla 325 däremot fick man ställa sig på hejdare för att det skulle hända något... tongue
Det är inte svårt att hitta biltema delar till en M3 eftersom det finns till tex 316 och det är ju samma bil i stort sett.... wink

Precis, du säger ju det själv! 316 = inte status, M3 = Status.  Sen säger du att 200.000:- är ingenting för en M3, jasså varför har inte du en bil för 200.000:- då? big_smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

711 Inlägg
6 maj 2005
Oj nu såg jag vilken okunnig person du är, hehe är en 316 och en M3 i stortsett samma bil, hehe. jag tror vi hade en diskussion tidigare om de olika M3 modellerna och det visade sig att det var fruktansvärda skillnadern i allt på bilarna på alla sätt. Jasså på biltema säljer de inte nånting som passar till dina "feta 4 kolvsok", hehe, men det gör de till en M3, har du ens varit i närheten av en M3?

Snälla lägg ner, du är så okunnig och bitter så jag börjar faktiskt tröttna på att förklara för dig om och om igen!
Senast redigerat av Black Knight (6 maj 2005)

Oo=00=oO
Blow My Whistle

1 639 Inlägg
7 maj 2005
Black Knight skrev:
Oj nu såg jag vilken okunnig person du är, hehe är en 316 och en M3 i stortsett samma bil, hehe. jag tror vi hade en diskussion tidigare om de olika M3 modellerna och det visade sig att det var fruktansvärda skillnadern i allt på bilarna på alla sätt. Jasså på biltema säljer de inte nånting som passar till dina "feta 4 kolvsok", hehe, men det gör de till en M3, har du ens varit i närheten av en M3?

Snälla lägg ner, du är så okunnig och bitter så jag börjar faktiskt tröttna på att förklara för dig om och om igen!

Japp har varit i närheten av en M3, senast i Tisdags drog jag jämt upp till 70 med en gul e36, sedan försvann han... Har även åkt med, inget upphetsande alls.
Pris Celica 1994 i sverige var 295'000 (med skinn+ac) Pris Celica GT4 i sverige 1995 var 416'000
Vad min kostar är svårt att säga eftersom den inte såldes i sverige 1997...

Okunnig som fan, men inte bitter.... smile Om du inte fattar hur stort allvar jag lägger i denna tråd får det stå för dig... Men som sagt jag har varit BMW ägare, men kommer aldrig bli det igen...

Hmm, har du läst min inlägg om BMW och a-traktorer eftersom du surnade till ?  tongue
Senast redigerat av mrcelica (7 maj 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

711 Inlägg
7 maj 2005
mrcelica skrev:
Black Knight skrev:

Japp har varit i närheten av en M3, senast i Tisdags drog jag jämt upp till 70 med en gul e36, sedan försvann han... Har även åkt med, inget upphetsande alls.
Pris Celica 1994 i sverige var 295'000 (med skinn+ac) Pris Celica GT4 i sverige 1995 var 416'000

Okunnig som fan, men inte bitter.... smile Om du inte fattar hur stort allvar jag lägger i denna tråd får det stå för dig... Men som sagt jag har varit BMW ägare, men kommer aldrig bli det igen...

Hmm, har du läst min inlägg om BMW och a-traktorer eftersom du surnade till ?  tongue

Haha vad din bil kostade ny är ointressant, det intressanta är att hur mycket den kostar nu och vad du köpte den för, inte f'n tror jag att du har betalat 200.000+ för den där. Vadå en ny riskokare kostar så, vad tro en ny M3 kostar då om din skulle kosta 416.000:- hjälp.

Din Celica kostar idag max 40.000:- om ens det,  kolla vad en M3 eller andra BMW'n med stor motor kostar i jämförelse med din bil idag som begagnad, då kan vi snacka om varför en M3 eller BMW är mer status än en Toyota Celica.

Sen tror jag din komplex mot BMW i stortsett handlar om avundsjuka.  Jag tror många i din bekantskap kör BMW och du är helt enkelt avundsjuk på dem för att de har en snyggare och inte minst bättre bil än dig.

Nej, jag har inte läst din traktor inlägg om BMW!

Oo=00=oO
Blow My Whistle

1 639 Inlägg
7 maj 2005
Black Knight skrev:
mrcelica skrev:
Black Knight skrev:

Och du, jag lovar dig att jag kan köpa en mycket fin E36 M3 för de pengar jag får för min när jag säljer. Din okunskap är inte så liten den heller !

Haha vad din bil kostade ny är ointressant, det intressanta är att hur mycket den kostar nu och vad du köpte den för, inte f'n tror jag att du har betalat 200.000+ för den där. Vadå en ny riskokare kostar så, vad tro en ny M3 kostar då om din skulle kosta 416.000:- hjälp.

Din Celica kostar idag max 40.000:- om ens det,  kolla vad en M3 eller andra BMW'n med stor motor kostar i jämförelse med din bil idag som begagnad, då kan vi snacka om varför en M3 eller BMW är mer status än en Toyota Celica.

Sen tror jag din komplex mot BMW i stortsett handlar om avundsjuka.  Jag tror många i din bekantskap kör BMW och du är helt enkelt avundsjuk på dem för att de har en snyggare och inte minst bättre bil än dig.

Nej, jag har inte läst din traktor inlägg om BMW!

Jag sa inte att min kostade 416'000, utan att en GT4 gjorde det.
Om du kan köpa en likadan bil som min för 40'000 så vill jag gratulera, köp den och tjäna 100k smile

Jag är absolut inte avundsjuk på de som kör BMW, har ju själv ägt en 325 (som såg mycket fin ut) innan denna.
Jag skulle kunna bli ägare till en ny M3 på Måndag om jag så ville, vi som ligger ute på vägarna dygnet runt drar in lite kosing förstår du, plockar ut runt 18k i näven per månad, så om jag ville köra BMW så skulle jag det, men då skulle bruden lämna mig och det vill jag inte....

Det är så fånigt att tro att man som BMW ägare gör folk avundsjuka, jösses en BMW kostar ju inga enroma summor. Finns till och med dom som kör omkring i gamla 320 från 92 i tron att dom kör riktiga statusbilar som gör alla avis.
Varför tål inte BMW ägare satir och kriktik ? Dom blir galna så fort man skojar om märket, själv kan jag med ett lende på läpparna ta all skit om riskok och att bilen är ful osv.

Och om jag säljer min bil så skulle jag kunna köpa en riktigt fin E36 M3 för dom pengarna det kan jag lova dig, din okunnighet är inte så långt från mim verkar det som ! Hur ogärna du än vill det så tycker dom flesta att min bil är riktigt snygg och andrahandsvärdet är garanterat bättre för 6e generationens Celicor än för BMW's 3 serie, kolla runt lite så ser du själv...

Skulle jag köpa ny bil i dag så skulle det bli en Honda NSX eller en Nissan 350Z, bilar som får en M3a att spirnga och gömma sig och skämmas, både vad gäller ststus och prestanda.

711 Inlägg
7 maj 2005
18000:- i månaden, ojojojoj, det var mycket du. big_smile
En begagnad E36 323 eller 328 håller sig bra mycket bättre i pris än din gamla Celica. Ja jag kan till och med hitta fräschare Celica än din för 40.000:- Du verkar tro att det är något extra över din bil.

Oo=00=oO
Blow My Whistle

1 639 Inlägg
7 maj 2005
Black Knight skrev:
En begagnad E36 323 eller 328 håller sig bra mycket bättre i pris än din gamla Celica. Ja jag kan till och med hitta fräschare Celica än din för 40.000:- Du verkar tro att det är något extra över din bil.

Efter skatt tycker jag det är helt ok....

Tycker absolut inte det är något speciellt över min bil förutom att man får jävligt mycket nöje i förhållande till driftskostnaderna plus att den är snygg och aldrig strular, det roligaste är att den är ovanlig.

Tyvärr har du fel ang andrahandsvärdet, jag får ut vad jag gav för bilen för 5 år sedan om jag säljer den nu.  Och tjafsa inte om värdet på E36 för jag har ägt en och vet hur det ligger till med det !

Om du kan skaffa en finare Celica för under 40k så borde du göra det så får du känna på hur det känns med alla beundrar blickar när du är ute o kör, kanske din skulle kunna bli fin vinterbil... wink

153 Inlägg
7 maj 2005
Här var det mycket åsikter...att en M3 lirar i samma division som en celica är ju rent BullSkit. Sett till prestanda, status och utseende mässigt. Att det bara är feta turkar som har råd med bmw, mercedes och porsche är också skitsnack. "Turkar" är såna som köper en 320 och sätter på M-emblem och aldrig har äkta vara. E36 är ju antaligen den mest sålda bmwn någonsin tack vare Muhammed. Ser man till priser idag kostar ju Bmw, audi och mercedes ungefär lika mycket. Iofs är väl mclaren mercedes den dyraste med prislapp på runt 4 mille men om man ser till "vanliga familje bilar" så är det rätt lika.

Förresten tycker jag det är idioti att säga att det är märket som är status. Ingen kan väl ärligt säga att en porsche 924 eller en bmw e36 är mer status bil än tex Audi RS4?

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest

153 Inlägg
7 maj 2005
Nädu Black Night, nu blir jag sur. Audi freaken här snackar om att man ska jämföra värsting mot värsting inte effekt mot effekt. Att RS6 äter M5 vet vi redan. Att RS4 tar M3 vet vi också.

Du vill jämföra M6 mot RS6.
BMW M6 med V10 och 507Hk/520Nm vs Audi RS6 V8 450Hk/560Nm.
BMW M6 0-100: 4,6 s
Audi RS6 0-100: 4,5 s

BMW M6 0-200: 14,0 s
Audi RS6 0-200: 17,6 s

OBServera då att M6an har "endast" 57hk mer och ca 220 kg mindre.
Ok åådin får pisk till 200...
Men vi jämför ändå en coupe mot en familje kombi.
Eftersom jag själv "hejar" på audi tycker jag man borde jämföra på vått underlag smile

711 Inlägg
7 maj 2005
mrcelica skrev:
Black Knight skrev:

Tycker absolut inte det är något speciellt över min bil förutom att man får jävligt mycket nöje i förhållande till driftskostnaderna plus att den är snygg och aldrig strular, det roligaste är att den är ovanlig.

Tyvärr har du fel ang andrahandsvärdet, jag får ut vad jag gav för bilen för 5 år sedan om jag säljer den nu.  Och tjafsa inte om värdet på E36 för jag har ägt en och vet hur det ligger till med det !

Om du kan skaffa en finare Celica för under 40k så borde du göra det så får du känna på hur det känns med alla beundrar blickar när du är ute o kör, kanske din skulle kunna bli fin vinterbil... wink

Om du tjänar så mycket varför åker du en sån gammal bil då? Jag menar mina garagedörrar hemma kostar nästan 40.000:- eller snarare lika mycket som din bil! Nu låter jag som en arrogant idiot men faktumet är att jag vill att du ska föarstå att din bil inte har status för 5öre.

Förresten, jag har redan en Jeep som vinterbil. smile

Snabbare:

Jag hänvisar till mina redörelser tidigare, läs där så får du alla svar du söker. Jag tror att du har slarvat lite med läsningen!

En sak som du borde lära dig är att alla utlänningar är inte Turkar bara för att de har svarthår. Ungefär som att kalla alla nordeuropier för svenskar eller finnar!

Sen så kan jag lova dig att det finns utlänningar som åker äkta men de verkar du ha missat!

Man kan visst säga vilken bil är status och vilken inte, en Ny Mercedes AMG är status på samma sätt som en  M3 "E36"-cab är status. Men visst en 316 E36 är ingen status-bil men det är inte heller en Toyota Celica eller en Audi A4. När jag hänvisade till statusbilar så menade jag givetvis de nya av de modellen inte några snick modeller som du drar upp.

Jag anser att en ny Porsche Carrera GT är en status-bil i jämförelse med en Audi RS6. En Audi RS6 är visst en dyr bil, men inte f*n ser den ut som någon statusbil, det måste du väl ändå kunna erkänna!
Senast redigerat av Black Knight (7 maj 2005)

Oo=00=oO
Blow My Whistle

153 Inlägg
7 maj 2005
Jo jag har slarvat med läsningen...syftar inte på utlänningar i allmänt. Utan endast vissa av dom som tenderar att dra sig till E36...

Du verkar också ha slarvat lite med läsningen Black Adder. Jag skrev att det är idioti att säga att det är märket som gör statusen. Det är ju modellen!!
Anledningen till att jag nämnde "snick" modellerna är ju för att bevisa detta. Kanske får göra det ännu enklare för att du ska förstå.
En M5 från 2005 är mer status än en 316 från 1984. Precis som en Audi RS4 från 2005 är mer status än en 316 från 1984. Hänger du med? (Modell kontra märke).

Såg inte vart jag skrev att Audi A4 eller celica är status bilar. Du kanske kan visa? Förstår inte riktigt ditt resonemang kring M3 E36 cab och mercedes amg. Påstår du att en 10 år gammal M3 har likvärdig status som en AMG från 2005?

Nej Audi RS6 är ingen blingbling bil. Den är diskret. Ett kamoflerat monster tongue
Men hallå Porsche Carrera GT. En av världens grymmaste bilar. Vad kom den ifrån?

711 Inlägg
8 maj 2005
Snabbare skrev:
Jo jag har slarvat med läsningen...syftar inte på utlänningar i allmänt. Utan endast vissa av dom som tenderar att dra sig till E36...

Du verkar också ha slarvat lite med läsningen Black Adder. Jag skrev att det är idioti att säga att det är märket som gör statusen. Det är ju modellen!!
Anledningen till att jag nämnde "snick" modellerna är ju för att bevisa detta. Kanske får göra det ännu enklare för att du ska förstå.
En M5 från 2005 är mer status än en 316 från 1984. Precis som en Audi RS4 från 2005 är mer status än en 316 från 1984. Hänger du med? (Modell kontra märke).

Såg inte vart jag skrev att Audi A4 eller celica är status bilar. Du kanske kan visa? Förstår inte riktigt ditt resonemang kring M3 E36 cab och mercedes amg. Påstår du att en 10 år gammal M3 har likvärdig status som en AMG från 2005?

Nej Audi RS6 är ingen blingbling bil. Den är diskret. Ett kamoflerat monster tongue
Men hallå Porsche Carrera GT. En av världens grymmaste bilar. Vad kom den ifrån?

Först och främst, jag kallar mig för Black Knight och inte Black Adder, du som är snabbare borde snabbt förstått det eller?

Beträffande Porschen, var det inte status bilar vi snackade om? Är inte en Porsche GT en status bil? Då så, där har du förklaring för status bil vs icke status bil, jag skrev ju i ett inlägg Tyska status bilar och där nämnde jag väl porsche, det har du väl inte missat eftersom du refererade till Turkar!

Ja en M3 Cab (E36) från 98 är en bil med status, var såg du mig nämna en M3 Cab som var 10 år gammal? Och var har du sett mig att skriva att den har lika mycket status som en Mercedes AMG? Jag skrev av båda dessa är status-bilar, det behöäver inte betyda att det lyser status av dessa precis på samma sätt!

Nej jag skrev inte att du hade sagt att en Celica var en status bil var har du fått det ifrån? Jag poängterade det bara i generellt, du behöver inte ta allting åt dig!

Sist men inte minst:
Kan inte någon därute stänga av den här löjliga tråden?

Tack på förhand!

Oo=00=oO
Blow My Whistle

305 Inlägg
8 maj 2005
Audi har alltid varit snäppet efter i kvalitet m.m mot MErc/BMW
Fast de har väl jobbat i 20 år minst att försöka knappa in men dock ej lyckats tvätta bort sin tråkstämpel
Världens bästa motor är Bmw:s raka 6:a  kvalitet och drift 
byggkvalitet osv .

Statusjägare kan börja med skaffa en Bentley Turbo R eller uppåt (över 800 NM med 0.4 bar laddning.lycka till slå det). å skippa konsumentmassproduktionsbilar

1 639 Inlägg
8 maj 2005
Black Knight skrev:
mrcelica skrev:
Black Knight skrev:

Om du tjänar så mycket varför åker du en sån gammal bil då? Jag menar mina garagedörrar hemma kostar nästan 40.000:- eller snarare lika mycket som din bil! Nu låter jag som en arrogant idiot men faktumet är att jag vill att du ska föarstå att din bil inte har status för 5öre.

Förresten, jag har redan en Jeep som vinterbil. smile

Snabbare:

Jag hänvisar till mina redörelser tidigare, läs där så får du alla svar du söker. Jag tror att du har slarvat lite med läsningen!

En sak som du borde lära dig är att alla utlänningar är inte Turkar bara för att de har svarthår. Ungefär som att kalla alla nordeuropier för svenskar eller finnar!

Sen så kan jag lova dig att det finns utlänningar som åker äkta men de verkar du ha missat!

Man kan visst säga vilken bil är status och vilken inte, en Ny Mercedes AMG är status på samma sätt som en  M3 "E36"-cab är status. Men visst en 316 E36 är ingen status-bil men det är inte heller en Toyota Celica eller en Audi A4. När jag hänvisade till statusbilar så menade jag givetvis de nya av de modellen inte några snick modeller som du drar upp.

Jag anser att en ny Porsche Carrera GT är en status-bil i jämförelse med en Audi RS6. En Audi RS6 är visst en dyr bil, men inte f*n ser den ut som någon statusbil, det måste du väl ändå kunna erkänna!

Anledningen till att jag åker i min "gamla" bil är att den är betald, och jag kommer inte skaffa en annan föräns jag kan pröjsa cash. Dvs, jag kommer köpa en ny 350Z eller kanske en Honda NSX eller S2000 när jag inom en inte alltför avlägsen framtid kan slanta upp cash, givetvis kommer jag att behålla min pärla och ha som andrabil. Och om du tittar bland mina bilder ser du att jag även har andra fordon att finansiera, har ganska dyra försäkringskostnader eftersom jag har en mc som ligger i klass 7. Även en glidarhoj (Honda Shadow) som jag köpte ny förra året.

Och så är det så här... Celica är ingen statusbil och BMW M3 E36 är heller ingen statusbil, inte heller nya M3an är någon utpräglad statusbil.

Statusbilar är nya Ferrari, Porsche 911, MB/AMG Nya BMW 7 serie möjligtvis...  En E36 M3 som vem som helst kan köpa är knappast status, rent fånigt att påstå detta...

Varken din eller min bil har någon stauts, men min är betydligt snyggare that's it...

Dags att lägga ned denna dagistråd eller ??? smile
Senast redigerat av mrcelica (8 maj 2005)

153 Inlägg
8 maj 2005
"en Ny Mercedes AMG är status på samma sätt som en M3 "E36"-cab är status."

Säg att M3an är från 1996 då. Då är den 9 år gammal (nästan 10).
Vill fortfarande ha svar på min fråga Black Knight.
Tycker du att en M3 från 1996 har samma status som en AMG från 2005?
Skriv bara "JA" eller "NEJ" så är jag nöjd.

711 Inlägg
8 maj 2005
Snabbare skrev:
"en Ny Mercedes AMG är status på samma sätt som en M3 "E36"-cab är status."

Säg att M3an är från 1996 då. Då är den 9 år gammal (nästan 10).
Vill fortfarande ha svar på min fråga Black Knight.
Tycker du att en M3 från 1996 har samma status som en AMG från 2005?
Skriv bara "JA" eller "NEJ" så är jag nöjd.

Jag kanske formulerade mig fel, det jag menar är att båda dessa bilar är status-bilar! Vare sig den är 9 år gammal eller ny sen så skrev jag även en M3-Cab E36. Precis på samma sätt som  en Corvette C5 är en status bil gentemot en ny Jaguar eller Porsche.

Oo=00=oO
Blow My Whistle

711 Inlägg
8 maj 2005
mrcelica //

Kul för dig att du ska köpa så många bilar, man skulle nästan tro att du är son till nån arabisk Schejik. big_smile

Och jo din bil är jätte snygg, och snyggar än min till och med big_smile
Senast redigerat av Black Knight (8 maj 2005)

Oo=00=oO
Blow My Whistle

711 Inlägg
8 maj 2005
Stefan1973 skrev:
Audi har alltid varit snäppet efter i kvalitet m.m mot MErc/BMW
Fast de har väl jobbat i 20 år minst att försöka knappa in men dock ej lyckats tvätta bort sin tråkstämpel
Världens bästa motor är Bmw:s raka 6:a  kvalitet och drift 
byggkvalitet osv
.

Statusjägare kan börja med skaffa en Bentley Turbo R eller uppåt (över 800 NM med 0.4 bar laddning.lycka till slå det). å skippa konsumentmassproduktionsbilar

AMEN!

Oo=00=oO
Blow My Whistle

342 Inlägg
8 maj 2005
Black Knight skrev:
Nu låter jag som en arrogant idiot men faktumet är att jag vill att du ska föarstå att din bil inte har status för 5öre.

Ja, det gör du fanimej. Det är ju inget speciellt över din BMW heller.
Isf är ju fan hans celica en ovanligare syn, så om du är ute efter status med din BMW så är du nog fel ute.
Bara för att du kommer och skryter med att dina garageportar kostar lika mycket som hans bil (bullshit).
Nu blir jag fan förbannad... att BMW, Audi och Merca ligger jävligt jämnt till borde alla veta vid det här laget.
Vilken man väljer är efter personligt tycke och smak.
Jag skulle tagit Audin pga Quattro.
Körde jag bara bil på sommaren skulle det bli en BMW men mest troligt aldrig en Merca.
De flesta bilar som nämnts i den här löljiga jävla tråden är för mig iaf statusbilar på ett eller annat sätt.
I övrigt håller jag nog faktiskt med "snabbare"...

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

Sök