3276
Sök

Audi eller Bmw

711 Inlägg
10 maj 2005
Steelneck skrev:
Black Knight skrev:
urquattro skrev:
Själv klart audi!

Då får du en motor  som tål hur mycket stryck som helst. En av de hållbaraste 4wd.
Sedan så får du ett så gött motorljud!
Vad har bmw att komma med????

Skönare motorljud, aggressivare-look (t.o.m Audi har börjar med OO=OO strålkastare, just för att försöka få lika aggressiv-lOOk som BMW), bättre kvalité, körglädje, hållbarhet (jämför en gammal Audi 100 mot en gammal 7-serie etc), status, sportigare utseende, märket, sist men inte minst en snyggare bil på alla sätt.

wink

Du kan inte jämföra en Audi 100 mot en BMW 7-serie. Jag förstår att du inte är så insatt i audi och kan deras modeller osv. Men Audi 100 är ingen "s-klass" så att säga. Du kan ju jämföra BMW 7-serie mot en Audi sportquattro, Audi urquattro eller dylikt.. Då får du lite jämförelser!

Jaja, alla tycker olika. Jag bryr mig inte om du tycker om BMW, jag vet vad jag tycker mer om iaf. Men att jämföra en audi 100 mot en 7-serie.. ska man jämföra är det ju bra om man jämför ungefär samma bilkaraktär.

Btw, BMW tog inte dom efter Audi med quattro? Iofs.. det gjorde dom flesta bilmärkena. Kanske för att Audi tänkte så pass frammåt och utvecklade fyrhjulsdriften! smile

Varför går det inte jämföra en gammal 7 serie mot en gammal Audi 100? Det var inte så att jag jämförde en ny BMW 7 serie mot en gammal Audi 100.

Sen så nej det stämmer inte BMW tog inte efter sin fyrhjulsdrift efter Audi, som alla vet det var inte Audi som var den första bilen med fyhrhjusldrift.

Och ja, Audi kopierar BMW, och nej Adui ligger lite efter i utvecklingen i jämförelse med BMW. Titta bara på de nyare audin som har en avgasrör på varje sida, det började nämligen BMW med redan tidigt på 80 talet med sina 323:or som de idag tagit bort och som jag även nämnde BMW's kännetecken Oo=00=oO , nu syfta jag givetvis på de dubbla strålkastarna på varsin sida. Jepp, Audi har t.o.m själva erkänt att de tycker att BMWs x2 strålkastare på varsin sida är stiligt och från samma koncept formar de strålkastarna på sina nyare modeller!

Men missförstå mig rätt nu, jag tycker att Audi är snygga bilar generellt inget fel på dem!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

342 Inlägg
10 maj 2005
Ska man prata nyare bilar så måste jag dömma ut BMW's nya designer totalt.
Vem faan kunde låta den klåparen pilla på bilar så va så fina?!
En sent tillverkad E39 med M-pkt... så jävla vacker bil...
Nya "femman" ser ju för fasen krockad ut. sad
Vad heter BMW's nuvarande designerchef..?

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

1 639 Inlägg
10 maj 2005
fr3drik skrev:
Ska man prata nyare bilar så måste jag dömma ut BMW's nya designer totalt.
Vem faan kunde låta den klåparen pilla på bilar så va så fina?!
En sent tillverkad E39 med M-pkt... så jävla vacker bil...
Nya "femman" ser ju för fasen krockad ut. sad
Vad heter BMW's nuvarande designerchef..?

Han har blivit mordhotad...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

305 Inlägg
10 maj 2005
Håller med om en underhållande tråd . smile
Men audi 100 va ju audis större flaggskepp under 80 talet topp off the line på storbil va väl iof 200:an som va en uppsminkad 100 med flösigare motor .
farsan hade audi 100 en 90:a  2.3   och tanke på reservdelar m.m. så e de rena idiotpriset på mycket .  och rostar japp det gör dom  och knacka gillar audi 5:or med . Aldrig vart med om en bil man fått laga så mycket på så kort tid

Håller med om Bmw:s design  den har törnat totalt . 
audi gör urfula tvålkoppar sen a4:n blev tillrundad .
Fast det e ju fler som törnat   volvo med "grävling stuk =V70"
saab sminkar om oplar  ser ju rätt ok ut faktiskt ändå .
min bil vet jag inte vad jag ska säga om men ne snygg nja  nä  men ok  ser ju ut som en bil i allafall wink

japs bilar har jag aldrig haft  men toyota & mazda e duktiga på SBP statestiken smile

12 Inlägg
11 maj 2005
en sak som jag å (kanske lfer tänker på är följande):

när jag ser en kille med en finare audi, så tänker jag, åfyyfan, hans egna kärra

men däremot när jag ser en bmw så ser man ju på direkten att det är en pojkspoling som lånat farsans bil och tror han ör skit tuff..

Någon som håller med..?

DÄRFÖR röstar jag på AUDI big_smile

Gasen är till höger :)

12 Inlägg
11 maj 2005
ledsen för alla stavfel big_smile lite stressad tongue

Gasen är till höger :)

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
11 maj 2005
daarktank skrev:
en sak som jag å (kanske lfer tänker på är följande):

när jag ser en kille med en finare audi, så tänker jag, åfyyfan, hans egna kärra

men däremot när jag ser en bmw så ser man ju på direkten att det är en pojkspoling som lånat farsans bil och tror han ör skit tuff..

Någon som håller med..?

DÄRFÖR röstar jag på AUDI big_smile

Mhh till en viss del. Men om det skulle komma en kille i en RS6 så skulle jag nog tvivla.

153 Inlägg
11 maj 2005
Black Night tror du avgasrör på varje sida är någon uppfinning eller? Hade Audi velat för 25 år sen är det klart dom hade satt på rör på varje sida. Helt enkelt en smaksak och Audi tyckte väl att bilarna de gör idag såg bättre ut med rör på varje sida.

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest

904 Inlägg
11 maj 2005
Audi var inte först med fyrhjulsdrift men de var först med att sätta den på en serie producerad bil och fick gemene man att köpa den.

Sen att jämnföra Audis Quattro med BMWs X fyrhulsdrift är nog det löjligaste jag hört, Drivningen på BMWn är mer fördelad bak och funkar knappt i framkomlighets tester, de enda som funkar bra är Audis quattro och Subarus fyrhjulsdrift.

Sen har Audi många fördelar jämtemot BMW, så att säga att BMW leder utveklingen är att ta i rejält!

De ska va gött å leva

711 Inlägg
11 maj 2005
Snabbare skrev:
Black Night tror du avgasrör på varje sida är någon uppfinning eller? Hade Audi velat för 25 år sen är det klart dom hade satt på rör på varje sida. Helt enkelt en smaksak och Audi tyckte väl att bilarna de gör idag såg bättre ut med rör på varje sida.

Först och främst Knight och inte Night! Jag skulle inte kalla dig för Anders om du hete Andreas!

Det kanske är ingen uppfinning i dina ögon men faktumet är starkare bilar andas bättre med större eller fler slutrör och det visste BMW redan då tillskillnad från Audi verkar det som!

Jag måste även tillägga att det finns ingenting på en BMW som man har tagit från en Audi snarare tvärtom! Titta bara på de nyare Navi antenners om finns på de flesta dyrare bilar med navi, jag syftar givetvis på Hajfena-antenn- Jepp, det var återigen BMW som designade sin lyx 7:a med den! BMW är ett oberoend företag, de fleta bilmärken ägs av andra större företag men BMW är som sagt oberoende, de ägs av de själv! Som sagt de utvecklas på egen hand!

Din egen käre Audi ägs av VW som i sin tur äger, Förutom Audi, Skoda, Bugatti, Bentley, Lamborghini och Seat! Till och med självaste Mercedes kunde inte längre klara sig själva då en rad av misslyckade modeller på senmare tid gjorde att de köptes upp av Daimler Chrysler. Däremot BMW som sagt är oberoende och till råga på det så äger de dessutom Rolls-Royce och Mini Cooper!

Tänk bara om du kunde hälften så mycket som mig? Då hade vi inte behövt ta denna diskussion;)

Oo=00=oO
Blow My Whistle

IT-Tekniker
144 Inlägg
11 maj 2005
Shit alltså, Black Knight är ju så frälst vid sina BMW's att han inte ens kan inse fakta.. ALLA audi's spöar inte ALLA bmw's och tvärtom.. det går liksom inte att säga sådär utan vidare vilket märke som är bäst.. blir bara massa skitsnack som vanligt när det gäller märkes frälst folk big_smile

153 Inlägg
11 maj 2005
Konstigt nog har man sett flera urquattor's med dubbla slutrör och det är väl knappast en ny bil?

Alltså jag blir riktigt störd Black Whatever! Jag har inget vidare tålamod och känner i nuläget att en det vore jävligt skoj att träffa dig i verkligheten.
Med Chrizz "makt" i baktanke får jag hålla mina tankar för mig själv och endast fantisera om dig, mig och järnröret big_smile
Senast redigerat av Snabbare (11 maj 2005)

IT-Tekniker
144 Inlägg
11 maj 2005
Black Knight skrev:
Jag vill bara citera din "saxat från auto sport"
"Audi RS 6 är en direkt konkurrent till BMW M5 och med 50 hästar och 60 Nm fler än sin rival från Bayern..."

Det säger sig själv, varför jämföra Audin den med en bil som är svagare? Jämför Audin med en BMW med samma effekt så har inte Audi'n mycket och komma med.

Det är väl så, Audi fantster tar inte hänsyn till effekt vs effekt,  ungefär som att jag skulle jämför en BMW 325 mot en volvo 740.

Det ska bli intressant och se vad den RS 6:an som audi fantster älskar att höja till skyarna har och sätta emot BMW's nya M6, jag menar de är åtminstone jämn starka vad gäller motor effekt, en M6:a kommer att ligga över 500 hk precis som RS 6:an. Det är bilen som RS6.an ska jämföras med inte en bil som har 200hk mindre. Men jag hade inte heller väntat mig att ni Audi fantaster skulle vara direkt objektiva i sina jämförelser. Som sagt, ni kan inte jämföra en RS6:a mot en M3 E36 exempelvis, de är inte samma effekt nivå överhuvutaget.

blir så trött på alla som tror att effekt har hela grejen med att göra vilken bil som är snabbast.. är ju som att säga att en förstärkare med 400 watts uteffekt spelar bättre än en med 200 watt.. behöver den absolut inte göra.. inom bilar är det ännu mera som spelar roll.. man ska få ner kraften på hjulen också, vikten på bilen spelar in.. sen ska man ju ta vara på hästarna på effektivaste sätt.. dessutom väger idag en RS6:a 10kg mer än BMW's M5:a (om man läser expressens, vilken årsmodell det nu var), och har 57hk mera..

är det då så självklart att BMW'n kör om audin bara för att den har mera effekt i sig?

http://www.bmw.se/
http://www.expressen.se/index.jsp?a=38563

711 Inlägg
11 maj 2005
Snabbare //

Än en gång läser du inläggen på måfå! Jag nämnde ingenting om hurvida Audis slutrör ser ut idag, utan jag skrev vilka som hade då, för att kontra att BMW var före Audi att använda sig av två slutrör, en på var sida eller 2 x 2 slutrör (M3)!

dg//

Jag har inte sagt att vilken märke som är bäst vs sämst, utan jag vill upplysa vissa Anti-BMWister på detta forum att de behöver läsa på!

Oo=00=oO
Blow My Whistle

IT-Tekniker
144 Inlägg
11 maj 2005
Black Knight skrev:
Snabbare //

Än en gång läser du inläggen på måfå! Jag nämnde ingenting om hurvida Audis slutrör ser ut idag, utan jag skrev vilka som hade då, för att kontra att BMW var före Audi att använda sig av två slutrör, en på var sida eller 2 x 2 slutrör (M3)!

dg//

Jag har inte sagt att vilken märke som är bäst vs sämst, utan jag vill upplysa vissa Anti-BMWister på detta forum att de behöver läsa på!

ja jo och jag kallar mig för det tuffa namnet "Black Knight" och kommer med dåliga ursäkter istället för bra svar

skulle föresten kunna tänka mig att ratta en bmw varje dag om det vore så.. inget fel på dom bilarna enligt mitt tycke

711 Inlägg
11 maj 2005
dG//

Tuffa namnet, hm, yycker du det? Det tycker inte jag i alla fall!

Oo=00=oO
Blow My Whistle

153 Inlägg
11 maj 2005
"Titta bara på de nyare audin som har en avgasrör på varje sida, det började nämligen BMW med redan tidigt på 80 talet med sina 323:or som de idag tagit bort"

Skrivet av ingen större än dig själv Daark Knight. Nyare Audis räknas inte det till idag eller?
Återigen då: Urquattron hade dubbla slutrör i början av 80 talet och risken för att det kopierades från en bmw med en tredjedel av effekten har jag svårt att tro.

Vissa på detta formum behöver också läsa på. En RS6 har inte över 500hk. Inte ens nya RS6 Plus.
RS6 mot M5 är ju den självklara fighten. M6 är en coupe och bör inte jämföras med fyrdörrars familjebilar. RS6 Plus har mindre effekt än en M5 men är ändå först upp till 100km/h. (Men man ska ju inte jämföra svagare bilar med starkare).

By the way, vem fan är det som är objektiv här?

711 Inlägg
11 maj 2005
Men jag förstår inte riktig vad är det du vill få fram? Jag har skrivit allt du behöver veta, sen är det ganska irriterande när du hela tiden upprepar dig.

Du får tro vad du vill men faktumet är att BMW var före Audi att använda sig av dubblarör vare sig de hade svagare eller starkare motorer. Med dubblarör menar jag nu en rör på varsin sida och inte två som sitter ihop!

Varför har du så svårt och förstå? Du kan inte jämföra en gammal 7:serie med en ny Audi! En ny Audi ska jämföras med en ny BMW, därför jämförde jag BMW's äldre modeller av 7 mot Audis flaggskepp då och dett var Audi 100. Om du ser hur en sån Audi 100 ser ut idag i jämförelse med en gammal 7 serie, borde du förstå vilken kvalité BMW har i allt mot Audi 100. De flesta Audi 100 i dag är redo för skroten i jämförelse med BMW's gamla 7 serie som fotfarande är ganska fräscha!

Och ja RS6:an är en överskattad bil. Den är snabb som fan så länge du kör den på raksträcka, men när däl bli dags för att svänga då har den inte mycket och komma med i väghållning mot vad en M5 eller M3 har. Läs mina tidigare inlägg beträffande Audis framtunghet!

Alla kan bygga en bil som går fort som fan rakt fram!
Senast redigerat av Black Knight (11 maj 2005)

Oo=00=oO
Blow My Whistle

153 Inlägg
11 maj 2005
Ja jag upprepar mig. Om du kan svara på en gång, istället för att jag ska ställa samma fråga sju gånger innan du förstår, så blir nog alla mycket gladare.

Vad har jag gjort för jämförelse mellan 7 serien och audi 100 förresten? Vad gäller kvalitet så räcker det med att läsa vilken biltidning som helst idag. Så gott som alla journalister skriver att Audi gör bilar med bäst kvalitet.

Och vad gäller RS6/M5 bryr jag mig inte särskilt mycket om vilken som går snabbast hit eller snabbast dit. Det jag stör mig på är att DU (ditt jävla dödfödda mongo) först säger att man inte kan jämföra RS6 mot M5 eftersom RS6 har fler hästkrafter och tre sekunder senare säger att man ska jämföra med RS6 med en BMW som har fler hästkrafter.
Besök en doktor eller nåt

inkompetent
95 Inlägg
11 maj 2005
jag måst ebara lägga till att de var väll inte så att bmw snodde dubbla pipor av audi eller tvärtom. båda snodde väll det från amerikanre? dom var nog ändå ganska långt före eller?
och en annan sak. audi 100 är fan bland dom skönaste bilar att åka i!

Sök