3596
Sök

Varför ser man aldrig Nissan Skyline göra burnout?

83 Inlägg
13 januari 2009
De som har 4x4 vågar inte börna, de som har RWD börnar inte för "publiken" tror det är en GT-R då wink

Turbo X

V-Power
1 186 Inlägg
13 januari 2009
T200 skrev:
De som har 4x4 vågar inte börna, de som har RWD börnar inte för "publiken" tror det är en GT-R då wink

Hur börnar man med 4x4?
Senast redigerat av R1kard (13 januari 2009)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
13 januari 2009
du har inte varit i kalmar hör jag det *S*

här är sambons gamla..

https://www1.garaget.org/archive/4/3904/29504/29504-583869.jpg
Senast redigerat av Eliza (13 januari 2009)

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

blacken
13 januari 2009
Eliza skrev:
du har inte varit i kalmar hör jag det *S*

här är sambons gamla..

http://www1.garaget.org/archive/4/3904/29504/29504-583869.jpg

"Bra" reklam för nissan, det ryker mer om traktorns bakdäck. lollol

CNC operatör
280 Inlägg
13 januari 2009
R1kard skrev:
T200 skrev:

Hur börnar man med 4x4?

ställer sej mot en vägg wink eller gör donuts smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

210 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
bjoorniiee skrev:
Rushman skrev:
En skyline är ju byggd med målet att BEHÅLLA fästet så bra som möjligt, att vara snabbast helt enkelt. börna kan man göra me 740isar tongue

Håller med, ser faktiskt inte nöjet i att börna. Visst, det är coolt när riktigt trimmade bilar värmer däck på strippen. Men en ensam bil som står på en parkering och spinner bort studiebidraget är enligt mig, inte coolt.

Tråk måns tongue

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
13 januari 2009
Tycker faktiskt det är skoj att kolla på de som burnar, men visst - jag är ju 18.  Fattar inte vad grejen med att folk ska dissa tråden, tycker den var bra..

Even fools they say, can find a way out of the dark.

356 Inlägg
13 januari 2009
RaggarVargen skrev:
bjoorniiee skrev:
Rushman skrev:
En skyline är ju byggd med målet att BEHÅLLA fästet så bra som möjligt, att vara snabbast helt enkelt. börna kan man göra me 740isar tongue

Håller med, ser faktiskt inte nöjet i att börna. Visst, det är coolt när riktigt trimmade bilar värmer däck på strippen. Men en ensam bil som står på en parkering och spinner bort studiebidraget är enligt mig, inte coolt.

Tråk måns tongue

Tycker det är lite fränare med folk som kan köra bil, och inte bara bränna däck : )

2 283 Inlägg
13 januari 2009
camaro67 skrev:
RaggarVargen skrev:
Rille0 skrev:
4wd

finns bakhjulsdrivna med

Sen går de att ställa över driften till bakhjulen på gtr:erna tongue Sen vet jag inte om jag skulle säga att viper är någon vanlig lekbil men ändå

Om det är en R32 är det väl bara att rycka säkringen så går det, går visserligen med de senare med men vad jag hört är det ingen smörjning över centerdiffen eller något. Fick höra det av leander.

R.I.P. Michael Jackson!

Eliminator
1 441 Inlägg
13 januari 2009
Jag har som regel att inte göra burnouts eller andra extra vaganta saker förrän sent på hösten.
Varför?
Jo, hur kul är det och få bilen ståendes en eller flera veckor mitt på säsongen?
Får man ett haveri på hösten, så har man hela vintern på sig och fixa .
Klart har man en "vovlo" eller liknande så räcker det med att sparka i en buske så ramlar det ut både det ena och det andra som går att använda. Men har man en lite ovanligare bil så kan det vara lite marigare och fixa fram delar samt att det kostar en slant med.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Reservdansk
6 271 Inlägg
13 januari 2009
Sokrates skrev:
Jag har som regel att inte göra burnouts eller andra extra vaganta saker förrän sent på hösten.
Varför?
Jo, hur kul är det och få bilen ståendes en eller flera veckor mitt på säsongen?
Klart har man en "vovlo" eller liknande så räcker det med att sparka i en buske så ramlar det ut både det ena och det andra som går att använda. Men har man en lite ovanligare bil så kan det vara lite marigare och fixa fram delar samt att det kostar en slant med.

/Tommy.

Har man en jänkare så får man istället se till att ha några tusen över på bensinkontot och stå vid en mack och göra det så man inte får soppatorsk. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Eliminator
1 441 Inlägg
13 januari 2009
TurbOla skrev:
Sokrates skrev:
Varför?

/Tommy.

Har man en jänkare så får man istället se till att ha några tusen över på bensinkontot och stå vid en mack och göra det så man inte får soppatorsk. wink

Jo det är klart, men soppaförbrukningen har aldrig varit nån stor fråga för mig.
Det hela går på nöjeskontot, och där snålas det inte. big_smile

/Tommy

979 Inlägg
13 januari 2009
En sportbil ska användas !!!! och att ha en Skyline/supra å bara glida runt i ser jag ingen mening med? Dom e byggda för att användas. Så att mer lr mindre vålta en skyline tex med tung högerfot tycker jag e helt rätt!!!

Hpc

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 januari 2009
DusanMandick skrev:
RaggarVargen skrev:
Rille0 skrev:
4wd

finns bakhjulsdrivna med

värd tråd.. men skyline ägare har kanske mer vett i sig så dom inte står o sliter däck o pajar drivknutar, lägger sej på varvstopp mm ? skyline e ju trots allt ovanligare o värd mer än en supra?

Dessutom bra mycket trevligare än en Supra också... smile
Har iofs gjort en liten brännare med en R33 GTS, fast den var så liten så det räknas knappt. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Eliminator
1 441 Inlägg
13 januari 2009
Sen, är det ju alltid enkelt och tycka vad andra skall göra, när man inte behöver betala ev. haverier,,,,

/Tommy.

12 086 Inlägg
13 januari 2009
Vad jag vet kan man stänga av framhjulsdriften på alla 4wd Skylines.

306 Inlägg
13 januari 2009
JapMax skrev:
Vad jag vet kan man stänga av framhjulsdriften på alla 4wd Skylines.

Jupp stämmer det

12 086 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
TurbOla skrev:

Tja, det är ju lite komiskt när dem flesta småtrimmade Höfläktar ligger runt 1.4 - 1.6 liter milen, medans min 2 tons Riviera, med en 425 cui gjutjärns spis med dubbla förgasare drar 1.3 i stan och 1.1 landsväg.. ?

Skaffa fram lite fakta innan du slänger ut felaktiga påståenden.

Antingen har du ställt ner soppan så pass så den knappt startar lr så har du en apa som sitter o pissar bensin i din tank.

51 Inlägg
13 januari 2009
JapMax skrev:
alseryd skrev:
TurbOla skrev:

Tja, det är ju lite komiskt när dem flesta småtrimmade Höfläktar ligger runt 1.4 - 1.6 liter milen, medans min 2 tons Riviera, med en 425 cui gjutjärns spis med dubbla förgasare drar 1.3 i stan och 1.1 landsväg.. ?

Skaffa fram lite fakta innan du slänger ut felaktiga påståenden.

Antingen har du ställt ner soppan så pass så den knappt startar lr så har du en apa som sitter o pissar bensin i din tank.

Kan bara instämma.
lol

Förstör inte en riktig biltråd med v8 piss.

Mvh torslanda

Sport luktar avgaser, idrott luktar svett!

Sök