3439
Sök

Varför ser man aldrig Nissan Skyline göra burnout?

12 086 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
JapMax skrev:
Jag ska inte säga mer för ja känner varken dig lr din bil, men det låter för bra för att va sant. 2 ton amerikanskt stål med 428 ci förgasarmotorn 1.3L stadskörning får ja inte att stämma hur jag än vrider o vänder på de tongue

425 cui. tongue Allting går när man har runt 35 års erfarenhet av V8'or samt race motorer. smile

Jaaha 425, det va ju en jävla skillnad wink

Haha nej men nu har ja iofs misstänkt att de är något vajsing med min bil men jag har ALDRIG kommit under 1.6l/milen blandad körning med min 540, då kör jag iofs 70% stadstrafik.

Och det är ändå en modern insprutningsmotor med 4ventilsteknik, 1.1 landsväg slår jag iofs med min. Men aldrig 1.3 stadstrafik.

7 120 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
bjoorniiee skrev:
Och du ska tillhöra en av de äldre medlemmarna på forumet? Märks inte direkt damen

Eld ska med eld bekämpas, ingenting annat går ju fram. Det borde även du veta bland annat.

@Aero. Du har inte märkt något annorlunda alltså?
Observations förmåga, skaffa den? wink

/Siarnaq.

Trodde väl nästan att det var du, annars skulle väl hela tråden vara full med utropstecken. roll

Nej, ska inte störa här mer..

356 Inlägg
13 januari 2009
Ta det här privat iaf, så den här viktiga tråden om varför Skyline's aldrig gör en burnout får vara ifred.

1 255 Inlägg
13 januari 2009
Men om man skulle återgå till frågan varför de inte är någon skyline som burnar.

Jag tycker man ser väldigt många som kör GTS-T och GTT som burnar alltså dom som har RWD även en del R32:or kopplar ju ur 4wd och burnar.

R33 GTR och R34 GTR går det ju med koppla ur 4WD på, dock har ja hört en massa om att de inte ska vara på bra på dom 2 modellerna varför vet jag inte riktigt men tror de har något med fördelningslådan o göra om ja inte minns helt fel.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

512 Inlägg
13 januari 2009
http://www.youtube.com/watch?v=nWikA29q … re=related 

alla som bränner däck bidrar till att minska arbetslösheten smile ( fler som får tillverka/ sälja och lägga om däck,  fler som får tillverka/sälja reservdelar i form av bromsklossar kardaner drivknutar mm mm samt fler poliser som får jaga oss )

1 255 Inlägg
13 januari 2009
LilleSKUTT skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=nWikA29q0bw&feature=related 

alla som bränner däck bidrar till att minska arbetslösheten smile ( fler som får tillverka/ sälja och lägga om däck,  fler som får tillverka/sälja reservdelar i form av bromsklossar kardaner drivknutar mm mm samt fler poliser som får jaga oss )

Hahaha ja där har vi ju en syn på de hela big_smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

VW-nörd
16 Inlägg
13 januari 2009
terazzi skrev:
Ser alltid skylines börna i HBG ju smile
Men synd det blev sandlåde nivå just på denna frågan med..

Självklart är det "endast" Terazzi som ser dessa exotiska sportbilar burna smile
Senast redigerat av niclasolsson (13 januari 2009)

terazzi
13 januari 2009
LilleSKUTT skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=nWikA29q0bw&feature=related 

hahahaha klockrent big_smile

terazzi
13 januari 2009
niclasolsson skrev:
terazzi skrev:

Självklart är det "endast" Terazzi som ser dessa exotiska sportbilar burna smile

dem gånger jag har vart där så har dem tongue
Åkte även med en R32 GTR som börnade innan japmeet, men som vanligt snackar du om nåt du INTE HAR EN JÄVLA ANING OM.. TÖNT!!!
han ändrade om den till RWD wink
Senast redigerat av terazzi (13 januari 2009)

blacken
13 januari 2009
alseryd skrev:
bjoorniiee skrev:
Och du ska tillhöra en av de äldre medlemmarna på forumet? Märks inte direkt damen

Eld ska med eld bekämpas, ingenting annat går ju fram. Det borde även du veta bland annat.

@Aero. Du har inte märkt något annorlunda alltså?
Observations förmåga, skaffa den? wink

/Siarnaq.

@JapMax. Det är en Nailhead, lite av en säregen sort så att säga. wink Men att få ner en V8'a till någorlunda bränslekonsumption är ingen omöjlighet, det är lätt bara man vet vad man håller på med. Samt så har du kompressor inkopplat, bara det drar ju lite motorkraft som resulterar i att den drar lite mer. Sen kan datorn mata på lite för mycket soppa också. smile Insprutning är lite småkrångligt om man just har börjat med det.

Men ändå så låter det otroligt att den drar så lite soppa. Det är ju för fasen MINDRE än vad min 945:a drar..

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
13 januari 2009
Hahah alltid lika jävla roligt att höra när alla drar upp detta med bränsleförbrukningen för att man kör en bil med 8a i, fattar inte vad folk lipar över det, när de ändå inte drabbar deras plånbok, och det här med att en 8a skulle vara skit? Låter som någon form av avundsjuka ja vet inte.

Förresten angående tråden: det går att burna med min bil och oj vad törstig den är, och ja njuter lika mycke varje gång:)

V8 - 4 Life

VW-nörd
16 Inlägg
13 januari 2009
terazzi skrev:
niclasolsson skrev:
terazzi skrev:

Åkte även med en R32 GTR som börnade innan japmeet, men som vanligt snackar du om nåt du INTE HAR EN JÄVLA ANING OM.. TÖNT!!!

Nej, självklart har jag inte en aning om någonting... Fast just ja, det är ju du, mannen som kan och vet allt om Skyline smile Som även tjatat om hur du ska bygga en bil i lite drygt 3 år (eller mer?) smile

Men men, för att inte skriva enbart O.T så skulle jag gissa på att anledningen till varför inte man ser Skylines göra burnouter så "ofta" är helt enkelt för dom flesta är 4WD, som nämnt tidigare i tråden.

terazzi
13 januari 2009
niclasolsson skrev:
terazzi skrev:
niclasolsson skrev:

Nej, självklart har jag inte en aning om någonting... Fast just ja, det är ju du, mannen som kan och vet allt om Skyline smile Som även tjatat om hur du ska bygga en bil i lite drygt 3 år (eller mer?) smile

Men men, för att inte skriva enbart O.T så skulle jag gissa på att anledningen till varför inte man ser Skylines göra burnouter så "ofta" är helt enkelt för dom flesta är 4WD, som nämnt tidigare i tråden.

Har inte sagt jag kan mkt,så vart har du hört det ifrån? :S
Ja men bygg du med en bil utan pengar så får du se hur lätt det är utan jobb,vill gärna se dig med en bil utan jobb med... mmm lycka till då, men pga vissa idioter på detta forum inte verkar fatta detta så tongue

260 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
blacken skrev:
Men ändå så låter det otroligt att den drar så lite soppa. Det är ju för fasen MINDRE än vad min 945:a drar..

Ja visst låter det hemskt, 20 års erfarenhet av förgasare gör det faktiskt. smile

Samt en CO-halt på 0,01 sist den blev besiktad.

Du borde vinna nått pris, nog en hel del företag som vill ha din hjälp och kunskaper roll

Angående tråden så tycker jag det är lika tråkigt. Har man nu pengar till att köpa en sådan här och äga den så kan man väl kosta på sig en lakris eller två?big_smile

VW-nörd
16 Inlägg
13 januari 2009
Då kan jag komma med ett liiiiiitet svar till bara, varför skriver man då (i överflöd) om alla konstiga, möjliga och omöjliga planer man har för att bygga om en bil, när man som du säger, inte har ett jobb?
Lever folk inte i verkligheten nå mer? För att "bygga om" en bil krävs pengar, en hel del t.o.m, då ska man kanske ha jobbat ett tag innan man ens har möjligheten att börja bygga smile

För mycket World of Warcraft säger jag bara, tror det räcker!

356 Inlägg
13 januari 2009
niclasolsson skrev:
Då kan jag komma med ett liiiiiitet svar till bara, varför skriver man då (i överflöd) om alla konstiga, möjliga och omöjliga planer man har för att bygga om en bil, när man som du säger, inte har ett jobb?
Lever folk inte i verkligheten nå mer? För att "bygga om" en bil krävs pengar, en hel del t.o.m, då ska man kanske ha jobbat ett tag innan man ens har möjligheten att börja bygga smile

hahaha

terazzi
13 januari 2009
niclasolsson skrev:

omöjliga är dem ju inte,sen anser jag planering vara A och O av ett projekt.
tex min nuvarande dator va ett gemensamt projekt då jag inklusive kompis planerade den och sluförde den.
Jag vill hellre ha kvalite än kvantitet!
Jag har jobbat sen jag va 15 så kolla upp fakta lite mer nästa gång tongue
Har även jobbat efter dess, men just nu pluggar jag och då finns ingen tid med jobb heller..
och ett steg 1 trim skulle kosta max 15k,omöjligt med ett jobb? icke..

HAR ALDRIG I HELA MITT LIV SPELAT WOW!!!
Men du verkar ju tala från erfarenhet av det wink

V-Power
1 186 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
bjoorniiee skrev:
Ta det här privat iaf, så den här viktiga tråden om varför Skyline's aldrig gör en burnout får vara ifred.

Tja, det går ju att göra en burnout med en Skyline GT-R, bara man vet hur man gör som sagt. Sen finns det ju GT-T eller GTS t.ex som är bakhjulsdrivna.

Edit- Tycker även att jag har hört något om just fördelningslådan Anubis. Kanske borde kolla in i det lite. smile

Bara man vet hur man gör hit och bara man vet hur man gör dit.

Tycker jag mest har hört "bara man vet hur man gör" och skryt i form av en massa års erfarenhet och låg CO-halt från din sida.

Kan du förklara vad det är för speciellt man ska veta när man ska burna med en GT-R? Koppla ur fyrhjulsdriften eller?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

356 Inlägg
13 januari 2009
terazzi skrev:
niclasolsson skrev:

omöjliga är dem ju inte,sen anser jag planering vara A och O av ett projekt.
tex min nuvarande dator va ett gemensamt projekt då jag inklusive kompis planerade den och sluförde den.
Jag vill hellre ha kvalite än kvantitet!
Jag har jobbat sen jag va 15 så kolla upp fakta lite mer nästa gång tongue
Har även jobbat efter dess, men just nu pluggar jag och då finns ingen tid med jobb heller..
och ett steg 1 trim skulle kosta max 15k,omöjligt med ett jobb? icke..

HAR ALDRIG I HELA MITT LIV SPELAT WOW!!!
Men du verkar ju tala från erfarenhet av det wink

Ja men om du jobbat sen du var 15 år så borde du väl ha den där bilen nu ? Eller har jag fel ?

Administratör
11 911 Inlägg
13 januari 2009
Ni har gått ifrån ämnet för längesen.

niclasolsson, du har en varning nästa gång...

Låser här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök