3779
Sök

Att bo i lägenhet suger?

4 554 Inlägg
18 januari 2009
stormtrivs i min lya pensionär till höger och en tyst rackare till vänster som aldrig verkar va hemma, och resten i huset är normala jobbande människor är nog skillnad på bostadsrätt och hyresrätter, finns nog ingen i mitt hus som missköter sig

Girls go fast
893 Inlägg
19 januari 2009
mina okära polackgrannar brukar ha sex för hela huset, gärna när man ska sova.. inte så kul att höra.
tror väggarna här bara är i nån tunn spånskiva, hörs allt.. när grannen ovanpå går på toa.. när andra grannarnas barn leker :S

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 januari 2009
loudness skrev:
stormtrivs i min lya pensionär till höger och en tyst rackare till vänster som aldrig verkar va hemma, och resten i huset är normala jobbande människor är nog skillnad på bostadsrätt och hyresrätter, finns nog ingen i mitt hus som missköter sig

Ja, tråden bör nog snarare heta: Att bo i hyresrätt suger?
För bostadsrätt sköter sig fan folk i iaf...vad jag hört och upplevt. Självklart med vissa undantag, men hyres va ju hemskt.
Senast redigerat av Mortalis (19 januari 2009)

57 Inlägg
19 januari 2009
jag trivs inte heller riktigt i lägenhet.. blir för mkt rörelse och liv för min smak big_smile

Minns fd. grannen bredvid oss.. en hästtjej på 22-23 år.. hon drog hit sina polare för efterfest varje lördag natt/söndag morgon 2:30.. som värst höll dom på till kl 5. VI var ut på balkongen och klagade och då var det tyst några minuter. Värst var en gång när jag skulle åka till brorsan kl 10 en lördag förmiddag och hon hade partaj till kl 5.. Men det dröjde några månader så flyttade hon tack och lov big_smile Kanske blev hon vräkt?

Makaronborrare
993 Inlägg
19 januari 2009
Verkar som att man haft tur då för jag har aldrig haft besvär med några grannar i dom hyresrätterna jag bott i sen 2006,bor i den tredje fastigheten nu.
Fast nu bor jag 15km från stan och dom största festmänniskorna klarar nog inte av att bo så långt i från centrum tongue

373 Inlägg
19 januari 2009
gott å höra att man inte är helt ensam om att ha h-vetes grannar big_smile Har en barn familj under mig med 6!! ungar som låter som 3:e världs kriget, sova till längre än kl 06.30 på en lördag är bara att glömma för då sätter infernot igång med spring å skrik å slammer.. å helg kvällarna är inte tysta heller när h-vetes ungarna lagt sig.. då sätter killarna fart som bor brevid barnfamiljen igång å spelar så basgången hörs i hela huset *suck*

179 Inlägg
19 januari 2009
när jag skulle flytta hemmifrån för två år sen sa jag att aldrig i livet att jag säter mig i en lägenhet när man var van vid att göra som man vill i ett hus. hitta ett litet hus utanför stan som jag köpte o trivs skit bra. ett hus utanför stan e inte dyrare än en lägenhet inne i stan.

4 554 Inlägg
19 januari 2009
Mortalis skrev:
loudness skrev:

Ja, tråden bör nog snarare heta: Att bo i hyresrätt suger?
För bostadsrätt sköter sig fan folk i iaf...vad jag hört och upplevt. Självklart med vissa undantag, men hyres va ju hemskt.

mm tänkte de va fler som delar min åsikt om skillnaden mellan hyresrätt och bostadsrätt

OEM <3
6 957 Inlägg
19 januari 2009
Huset här hemma är bra, man kände många sen innan, så man visste ju vad man flytta in i tongue
Brukar oftast förvarnas om de blir fest i vår trappuppgång ( 2 x 6 lägenheter, medelålder på 20 år tongue )

Många grannar har ganska bra ljud tongue Men varje gång de spelas friskt så knackar dom på och frågar om
det är lugnt eller om man vill komma å få en bärs, bra grannar? Ja de tkr till viss del smile

OEM <3

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
20 januari 2009
VolvoHanna skrev:
gott å höra att man inte är helt ensam om att ha h-vetes grannar big_smile Har en barn familj under mig med 6!! ungar som låter som 3:e världs kriget, sova till längre än kl 06.30 på en lördag är bara att glömma för då sätter infernot igång med spring å skrik å slammer.. å helg kvällarna är inte tysta heller när h-vetes ungarna lagt sig.. då sätter killarna fart som bor brevid barnfamiljen igång å spelar så basgången hörs i hela huset *suck*

När jag bodde hos morsan hade vi också en barnfamilj som grannar, på våningen över. Dom hade dock bara 3 barn. Men det lät som att dom hade 20st. Och det lät som att dom hoppade hopprep, spelade bowling (ja, det lät som att någon rullade bowlingklot över hela lägenheten), dom spelade bongotrummor o.s.v... och oftast hände det ALLTID mellan 21:00 - 08:00. Jävla folk.

45 Inlägg
20 januari 2009
Jag bor också i en jävligt lyhörd lägenhet och tycker det är skitjobbigt. Nu blir det flytt om 1 eller 2 månader som tur är bara hoppas det blir bättre.

Nu tänkte jag ställa en fråga, hur många av alla som stör sig järnet på sina grannar klagar hos värden egentligen? Själv skulle jag aldrig gå till värden alt. störningsjour innan jag pratat med grannen ifråga. Men jag vet att det förekommer då jag var med om det när jag bodde i Oslo. När vi flyttade fick vi veta att vi fått 2 klagomål under  de 2 år vi bott där, fast det var aldrig någon som berättade det när vi bodde där.

Jag tycker man borde snacka med grannen i fråga innan man ränner till värden och skvallrar, man har ju fan ingen aning om man stör nån om ingen säger något. Eller?

"Gas, Grass or Ass
No One Rides For Free"

498 Inlägg
20 januari 2009
Diabolo skrev:
jag bodde i lgh förut.. Mitt emellan 2 skolor och mitt emot ett fritids.. utöver det hade jag en granne ett par år som visade noll hänsyn.. Festade VARJE helg och då hela nätterna. lagom kul när man jobbar natt.. aldrig en lugn stund. Har flyttat till villa nu men där är problemet det motsatta. Bor mest pensionärer och barnfamiljer där så kör man i 35 utanför blir de tokiga eller om man skramlar sent i garaget.. stäng dörren i sånna fall. Jag ska fan köpa en egen ö i norra ishavet där man får vara ifred! tongue

Det kallas inte villa, radhus möjligtvis.
Kan inte annat än hålla med er andra.
Själv köpte vi hus 2003 med en egen tomt på 1,6 Ha med 2km till närmsta granne, kan kliva ut näck på morgonen och slå en drill  medans jag tittar på den fina utsikten om jag så önskar. lol

Avstängd
15 Inlägg
20 januari 2009
Bosätt er på landet stadsfjollor!

1 436 Inlägg
20 januari 2009
Blir nog att bo hemma tills man har råd med ett hus på landet efter att ha läst era historier!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

OEM <3
6 957 Inlägg
20 januari 2009
corall skrev:
Bosätt er på landet stadsfjollor!

Falköping är bonnaort! Men ja tänker skaffa kåk utanför stan iaf big_smile lugnt å skönt, å så kan köra cross ostört tongue

OEM <3

331 Inlägg
20 januari 2009
Har bott hemifrån i en 3a nu i 3månader. Lyhört som fan. Grannen rätt över har folk som springer där dagarna i ända. Blir kanske lugnt efter midnatt om du har tur och han diskar ca100ggr om dagen trotts diskmaskinen han har. Grannarna under pökar som galningar ungefär var tredje helg, självklart där emellan också (vid sovtid som hos er andra) och springer runt med så tunga steg att man kan tro att det är elefanter där nere. Grannen ovanför hittade ny tjej för ett par månader sedan. (han är 47) Under deras första veckor fick man höra ett och annat. Huset är gammalt så hans lägenhet är annorlunda. Hans sovrum är ovanför vårt vardagsrum och hans kök är ovanför vårt sovrum. Dessutom är han en morgonmänniska så det är mindre kul på morrnar och helger. När hon sover över går dom upp vid halv 5-5... Det blir flytt framåt sommaren (förhoppningsvis)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
22 januari 2009
Att bo i lägenhet är ganska tråkigt... Trångt och jäkligt, har bott i lägenhet i hela mitt liv, och när jag ska flytta hemifrån vill jag till en villa... Stort garage och inga grannar som klagar.. älskar musik, kan inte ens använda ljudet utan att det kommer någon...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Muttley
23 januari 2009
Igår var jag med om en jävlig sak till som bara kan hända med lägenheter. Och dela tvättstuga såklart. Idioter som tvättar på andras tider och hänger hänglås, och sista gången jag kollade var vid 6 tiden och jag hade tiden kl4.
Synd man inte hade en bostadsrätt så de hade vart lite lönt att skaffa en tvättmaskin och tjäna på skitet.

Men någon insatt som vet vad man får göra om någon snor ens tider och sätter sitt hänglås?.
Bara drygt för att nästa tid fanns inte förrän imorron.

* Klåpare
1 718 Inlägg
23 januari 2009
Jag är född & uppväxt på landet men har bott i hyresrätt i fem år nu. Måste säga att det finns för och nackdelar med lägenhet.
Om jag vill handla kan jag gå 600m till affären, istället för att ta bilen 15km. Snö, långt gräs, renovering, fasadmålning och allt vad husägande drar med sig behöver jag inte längre bry mig om. Mer fritid alltså. Men mindre frihet...

Saknar att bo på landet så in i...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

RS
886 Inlägg
23 januari 2009
960_Girl skrev:
Har bott hemifrån i en 3a nu i 3månader. Lyhört som fan. Grannen rätt över har folk som springer där dagarna i ända. Blir kanske lugnt efter midnatt om du har tur och han diskar ca100ggr om dagen trotts diskmaskinen han har. Grannarna under pökar som galningar ungefär var tredje helg, självklart där emellan också (vid sovtid som hos er andra) och springer runt med så tunga steg att man kan tro att det är elefanter där nere. Grannen ovanför hittade ny tjej för ett par månader sedan. (han är 47) Under deras första veckor fick man höra ett och annat. Huset är gammalt så hans lägenhet är annorlunda. Hans sovrum är ovanför vårt vardagsrum och hans kök är ovanför vårt sovrum. Dessutom är han en morgonmänniska så det är mindre kul på morrnar och helger. När hon sover över går dom upp vid halv 5-5... Det blir flytt framåt sommaren (förhoppningsvis)

Haha shit! big_smile Du får höra mycket du. Låter som att det är en träkåk nästan.

Focus RS

Sök