16 januari 2009
Trådstartare
Hej,
Har en Volvo xc70 -2004.
Trimmad med Autotech´s "steg 3" (gjordes i höstas)
Jag har ett problem med bilen, får felkoder flera ggr i veckan.
Felmeddelanden som kommer är:
"Motor service erfodras"
"motor service snarast" + Motorlampa som lyser
samt "nedsatt prestanda" och så går bilen i "nödläge".
De flesta ggr så har det hjälpt att stänga av tändningen på bilen och starta igen så går bilen bra och felmeddelandet försvinner, och någongång har jag fått koppla bort batteriet..
Har vart in flera ggr till volvo och utläst felkoder och hade den inne på service senast idag för felsökning.
De har nyligen bytt magnetventil för de trodde det var den som var trasig..men det var INTE den som var problemet.
Nu har de kommit fram till att det är kommunikationen från styrenheten som verkar fallera.
Dock så har de mätt upp allt kablage osv och kontrollerat jordpunkter osv, men inte hittat något fel.
De TROR nu att det är styrenheten som är defekt, men kan inte säga säkert då felet kommer och går...
Kommer vara tvungen att boka ytterligare en ny tid nästa vecka då den felkodade direkt när jag åkte från servicestället, verkar som att den "tappar" kommunikationen helst vid gaspådrag.
Någon som har någon idé om vad detta kan bero på, en styrenhet går på runt 8000:- på Rejmes o de pengarna kan jag göra något roligare för.. plus att jag måste åka till Autotech och "chippa" om bilen också isåfall...
//Lindh