du får ej xenon konvertera halvljuset men hel går bra.. jag har xenon på min bmw, 6000k köpt från xenonkungen genom mekonomen.. sitter i halvljuset, när det är dags att bessa så tar jag ut dem..
monterade dem idag för 2 tim sen i volvons extraljus, ej testat ljusstyrkan gentemot 100w som satt där annars..
Det är lite smådumt att konvertera hel-ljusen. Du kommer pajja dom rätt snart då man slår på å stänger av helljusen ofta och dessutom blinkar med dom. Xenon får man inte blinka med. Men bor du ute på landet där det knappt är nå möte så är det ju skitbra, då kan man ju fläska på med xenon i helljusen och extraljus om man har det.
det som är VIKTIGT att tänka på är hur din ljusbild blir. har du projektor ljus så får du ju en skarp bild som du kan ställa ner lite. har du vanlig reflektor så får du se till så att du har den lilla metall plattan som ska sitta på lampan för att ej blända, de värsta som finns är att möta en bil som har satt i xenon ljus i en reflektor typ vanlig volvo 740, volvo 850 el dyl eller ngn saab. visst du får ett bra ljus men du bländar mötande och då är frågan. är de värt att sätta i xenon ljus? ja har 3 st hella 3000 med 100w i och xenon i 855ans orginal hel ljus, om du hittar dom ja brukar möta på vägen till och från jobbet som xenon konventerat och som de bländar mig mer än vad de gör nytta för dom så kan du ju fråga dom om mitt hel ljus lyser bra.
kör du med halv ljus och dimljus eller med xenon ljus som är bländande så får du räkna med att få ett bra helljus i ansiktet när du möter mig.
Sitter 6000k i min 850, o ja har då inte ofta fått något "bra helljus" i ansiktet, men de kan juh kanske varriera. Själv tkr ja inte att de blir så stor skillnad innifrån bilen, men de blir ju SÅÅÅ mkt snyggare
Det är lite smådumt att konvertera hel-ljusen. Du kommer pajja dom rätt snart då man slår på å stänger av helljusen ofta och dessutom blinkar med dom. Xenon får man inte blinka med. Men bor du ute på landet där det knappt är nå möte så är det ju skitbra, då kan man ju fläska på med xenon i helljusen och extraljus om man har det.
Har haft xenon i helljusen på min bil nu i över ett år, aldrig haft problem med det, varför skulle dom gå sönder för att du blinkar med dom ? Dedär låter som en stor myt enligt mig..
Montera xenon i helljusen, betydligt bättre och dessutom snyggare än att kasta på extraljus..
Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Det är lite smådumt att konvertera hel-ljusen. Du kommer pajja dom rätt snart då man slår på å stänger av helljusen ofta och dessutom blinkar med dom. Xenon får man inte blinka med. Men bor du ute på landet där det knappt är nå möte så är det ju skitbra, då kan man ju fläska på med xenon i helljusen och extraljus om man har det.
Har haft xenon i helljusen på min bil nu i över ett år, aldrig haft problem med det, varför skulle dom gå sönder för att du blinkar med dom ? Dedär låter som en stor myt enligt mig..
Montera xenon i helljusen, betydligt bättre och dessutom snyggare än att kasta på extraljus..
Jag är av motsatta åsikten, visst lyser xenonet mer intensivt, i närheten av bilen. Längden i ljuset försvinner med xenon i helljuset/extraljuset. På Skodan med H4 bi-xenon (dyraste kitet från xenonkungen) förlorade jag spridningen på helljuset gentemot vanliga halogen. Mest för att reflektorn inte är anpassade till det koncentrerade ljus som xenonlampan avger.
jag hade tidigare 5 extraljus med 100 w på volvon.. tog bort två st och xenonkonvertera de två yttre som var kvar,nu lyser de 3 tom bättre än innan med 5st.
sätt på xenon, men när det är gdags att besikta så plockar du av de och kör vnliga halogen. efter godkänt på besiktningen sätter du på din xenonsats igen. svårare än så är det inte.