2268
Sök

Volso S40 Sänkt

2 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Hejsan, jag lämnade nyligen in bilen för att byta fjädrar runt om på bilen då vänster fram hade gått sönder.
Passade då på och sänka bilen 40mm runt om. Jag tycker inte det blev sån jättestor skillnad på sänkningen, så vad säger ni? Kan detta vara 4cm kortare?

https://www1.garaget.org/archive/92/91294/97573/large_97573-1204941.jpg
Senast redigerat av Kern (18 januari 2009)

SkenLaddRacing
130 Inlägg
18 januari 2009
du har väll 15 tums med feta däck på nu när du har sänkt den? På den högra bilden är det ju 16 tums?....

SkenLaddRacing

230 Inlägg
18 januari 2009
Men det är knappast sänkt 40 mm...en snabb fråga tillbaka då, är det GE fjädrar?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 januari 2009
1. Har du "kört in" dom nya fjädrarna ??

2. Är du säker på att dina fjädrar inte var bytta eller kapade redan innan du bytte ??

Sänkfjädrar sänker ju en viss bit ifrån originalhöjden, har man ändrat den så sänker ju fjädrarna antingen mindre eller inget alls.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

645 Inlägg
18 januari 2009
Jo den är nog sänkt 40mm, men sen så tar det ett tag innan fjädrarna sätter sig också så den kommer att sjunka ihop lite till ska du se bara du har tålamod. Och glöm inte hjulinställningarna så du slipper sneslitna däck också.

Mvh J.

2 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#1, Jo jag har ju visserligen vintersulorna på just nu så de kanske gör lite skillnad när ja får på sommardäckena.

#2, det ska vara 40mm's om inte dom som monterade skiten fick fel fjädrar eller någe.. Vet inte vad de e för fjädrar - tror dom e volvos orginalsänkfjädrar..

#3, hur länge tar det innan dom är inkörda? Nu har jag åkt på dom i 4 dagar.
Det var orginal på dom innan.

#4, Ah, skönt å höra smile Hela kalaset gick på 7250:- och då gjordes en 4-hjulsinställning också.

Får väl se om de blir nån skillnad så småningom när man kört in dom lite längre och när sommarsulorna sitter på.
Senast redigerat av Kern (18 januari 2009)

Giftig
419 Inlägg
18 januari 2009
Det kan ju även vara så att de fjädrarna som satt på innan du sänkte var lite utslitna så att bilen redan var lite sänkt pga att de första fjädrarna var "utslitna".

T.ex. din 40mm sänkning kanske blev 20mm lägre jämfört med fjädrarna innan men 40mm lägre jämfört med original.

Det kan ju vara en teori iallafall.
Senast redigerat av _VeNoM_ (18 januari 2009)

LTJD

Sök