3902
Sök

Byta till kkk k26/27?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#1
Tjena!

Ja kör med en kkk k24 i min corrado och laddar 1,5 bar om ja skulle byta till en kkk k26/27 skulle den få märkvärt mer hästar då? Fast det kanske inte går att ladda 1,5 bar, det kanske blir för mycket... hmm

----->Strippen S2<-----

VCRACING

645 Inlägg
19 januari 2009
#2
Om du kompenserar med mer bränsle så ja då ska du få mer effekt, frågan är ju om grejjerna i motorn håller.
Dock behöver du inte ladda lika mycket med en större turbo för att uppnå samma effekt.

//Marcus Saari

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#3
okej eftersom att ja har lite för stora spridare i den nu så borde de gå eller? motorn skulle iallafall hålla för 300 hästar smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#4
hur mycket tror ni ja kommer att behöva ladda för att de ska bli samma effekt? 1.1 -1.3 kanske?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

1 867 Inlägg
19 januari 2009
#5
300 hästar har du nog redan med din K24 och 1,5bar.
Med en större turbo börjar det bli jobbigt för din bottendel tror jag.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

425 Inlägg
19 januari 2009
#6
Kör du på en k27 med lägre laddtryck än vad du har nu. det blir mindre mot-tryck för din motor = mindre påfrestning = längre livslängs med en större turbo

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

425 Inlägg
19 januari 2009
#7
sjovold skrev:
hur mycket tror ni ja kommer att behöva ladda för att de ska bli samma effekt? 1.1 -1.3 kanske?

tror det räcker med att ladda strax under ett bar för samma effekt

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#8
sprox skrev:
sjovold skrev:
hur mycket tror ni ja kommer att behöva ladda för att de ska bli samma effekt? 1.1 -1.3 kanske?

tror det räcker med att ladda strax under ett bar för samma effekt

yikes jasså big_smile

300 hästar har du nog redan med din K24 och 1,5bar.
Med en större turbo börjar det bli jobbigt för din bottendel tror jag.

nja tror du ? tycker inte att den går så värst tongue
Senast redigerat av sjovold (19 januari 2009)

----->Strippen S2<-----

VCRACING

168 Inlägg
19 januari 2009
#9
men med ett större aggreget tappar man ju offta respons med.. men är ju skönt för bottendelen att slippa lite tidigt vrid med..


Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#10
vrf tänker ja alldrig på sånt för? xD så de finns lite fördelar med större aggregat

Fördelar:
Skonsammare för blocket
behövs inte lika högt laddtryck

Nackdelar:
Senare ladd

Kan ni nämna några fler för och nackdelar?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

168 Inlägg
21 januari 2009
#11
det bästa är ju att håller du kvar samma ladd som du har nu få får du ju mer mos de är väl de man vill.. annars känns de bara dumt att åka runt me för stor snurra..


187 Inlägg
21 januari 2009
#12
sjovold skrev:
okej eftersom att ja har lite för stora spridare i den nu så borde de gå eller? motorn skulle iallafall hålla för 300 hästar smile

Om motorn håller för 300hästar (men inte mer?) så har du ingen nytta av ett större aggregat. KKK24 pumpar utan problem luft för 300hk.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#13
det bästa är ju att håller du kvar samma ladd som du har nu få får du ju mer mos de är väl de man vill.. annars känns de bara dumt att åka runt me för stor snurra..

Det går altså att ladda llika mycke med en större snurra trodde inte det tongue

Om motorn håller för 300hästar (men inte mer?) så har du ingen nytta av ett större aggregat. KKK24 pumpar utan problem luft för 300hk.

Joo men ja tror inte att det blir 300 hästar ändå...
Senast redigerat av sjovold (22 januari 2009)

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#14
Har en fråga en original g60 med kompressor laddar 0,7 å då ligger motorn på 160 hp
och nu laddar jag 1,5 bar med turbon å ja har läst att varje 0,1 bar ska ge 10 hästar, fast de är väll olika till varje turbo och motor?

1,5 - 0,7 = 0,8 = 80 hp

160 + 80 = 240

kan de stämma tro?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

187 Inlägg
22 januari 2009
#15
Ja det går inte att räkna med något medelvärde. Allt är en sammanvägning av turbons storlek och mappningen, sen kör du ju dessutom med e85?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#16
mmm smile

men hur mycke mer tror ni att ja skulle kunna få om ja ladda 1,5 med en K26/27a?

kanske 40-60 häst till?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#17
ingen som har någon gissning?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#18
Ja pratade med farsan om de å han sa att de inte spelade nån roll hur stor turbo man hade om man hade samma ladd tryck så skulle de bli lika många hästar ändå...

stämmer de?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

2 230 Inlägg
25 januari 2009
#19
sjovold skrev:
Ja pratade med farsan om de å han sa att de inte spelade nån roll hur stor turbo man hade om man hade samma ladd tryck så skulle de bli lika många hästar ändå...

stämmer de?

nej nej det gör det då inte:P heheh:P kör du på orginal turbo typ saabs 900.. så klarar den väll 300++ eller nå.. men köper du en hx40 (eller vad dom heter) så klarar ju den 5-600+ så köra på samma ladd blir det braa mycket mer hästar:P

så din far har fel:) annars skulle du ju måsta ladda 3-4bar om du ska höja hk med större turbo:P å då flyger nog saker hej villt:P


EDIT: din tidigare fråga så ja runt 40 - 60hk mer kanske
Senast redigerat av Rojpen (25 januari 2009)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#20
haha vilken jävla mupp sa åt han att de inte stämmde man de va han säker på tongue aja tror hellre på er wink senast han trimmade en motor va ju på 80 talet tongue

jasså 40-60 häst mer runt 300 altså de va ju lockande big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING


Sök